וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "איום הטרור אמיתי, אבל לא נתבלבל מהרטוריקה של טראמפ"

יריבה הרפובליקני של שרת החוץ לשעבר, טראמפ, טען בעקבות הפיצוצים באזור ניו יורק: "לא נביס את הטרור האסלאמיסטי עם עיניים עצומות". אובמה: החברה האמריקנית עדיין חוששת מנשים. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

5:20 - שני המועמדים לנשיאות נפגשו הלילה עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי בניו יורק ערב פתיחת העצרת הכללית של האו"ם. בפגישתו עם א-סיסי אמר דונלד טראמפ כי אם ייבחר ישמור על היחסים הטובים בין שתי המדינות והדגיש בפניו את הערכתו הרבה ל"מוסלמים שוחרי שלום". עוד אמר המועמד הרפובליקני כי בכל יום ישנם אנשים המקריבים את חייהם ואת רכושם כדי להיאבק בטרור האסלאמיסטי הקיצוני. מוקדם יותר נפגש הנשיא המצרי עם הילרי קלינטון והשניים דנו במאבק בטרור, בפיתוח כלכלי ובזכויות אדם. על פי הודעת מטה הבחירות של קלינטון, המועמדת הדמוקרטית ביקשה מא-סיסי לשחרר את איה חיג'אזי, אזרחית אמריקנית הכלואה במצרים מאז שנת 2014.

00:45 - הוכרזו הנושאים שיעמדו במרכז העימות הראשון שייערך בין המועמדים לנשיאות בשבוע הבא. הביטחון הלאומי, "הכיוון אליו אמריקה מועדת" ו"הבטחת השגשוג" הם שלושת הנושאים בהם יעסוק העימות, אותו ינחה לסטר הולט, מגיש מהדורת חדשות ברשת NBC. אורכו של העימות יהיה 90 דקות בסך הכל, אשר יורכבו משישה חלקים בני 15 דקות, שניים לכל נושא.

23:51 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ קרא הערב בעצרת בחירות בפורט מאיירס, פלורידה, להקשחת מדיניות ההגירה, לאור אירועי הטרור האחרונים בניו יורק ובניו ג'רזי. "לא נביס את הטרור האסלאמיסטי עם עיניים עצומות או בקול חלש", טען, והוסיף כי "הילרי חלשה". לדבריו, בעקיצה של יריבתו הדמוקרטית, "הילרי קשוחה יותר לגבי התומכים שלי מאשר לגבי הטרור". כמו כן, הוא קרא לרשויות "להשיג מידע" מאחמד חאן רחמי, החשוד באחריות לפיצוצים בניו יורק ובניו ג'רזי, "לפני שהוא כבר לא יהיה רלוונטי".

דונלד טראמפ בפורט מאיירס, פלורידה, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
"הילרי חלשה". טראמפ, אמש/רויטרס

17:22 המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון התייחסה היום במסיבת עיתונאים במדינת ניו יורק לפיצוצים האחרונים בניו ג'רזי ובניו יורק, וקראה: "האיום הזה אמיתי, אבל כך גם העמידה שלנו. נגן על המדינה שלנו ונביס את האידאולוגיה המעוותת של הטרוריסטים". לטענתה, היא "המועמדת היחידה במרוץ הזה" שהייתה חלק במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הילארי קלינטון בווסצ'סטר, ני יורק – מדברת בפני התקשורת. AP
"לא צריך לפחד". קלינטון, אתמול/AP

"בוא לא נתבלבל מהרטוריקה שמגיעה מהצד השני של הקמפיין הזה", הוסיפה, בהתייחסות ליריבה דונלד טראמפ. "נהיה זהירים, אבל לא צריך לפחד. אם אתם רואים משהו, דווחו עליו מיד. אני יודעת שנתמודד עם האיום הזה באותו אומץ שבו התמודדנו עם אתגרים קודמים. לא נפנה זה נגד זה, כי אנחנו חזקים יותר יחד".

קלינטון הציגה תכנית להתמודדות עם אירועי הטרור, הכוללים חיזוק של כוחות אכיפת החוק המקומיים, צעדים בוני אמון בין רשויות החוק לאזרחים מוסלמים, הגברת המתקפות האוויריות בסוריה ובעיראק, תמיכה בכוחות ערבים וכורדיים על הקרקע ומאמצים דיפלומטיים. כמו כן, קראה להגברת השיתוף הפעולה עם חברות טכנולוגיות, על מנת להיטיב לזהות איומים ברשתות החברתיות.

16:56 בקמפיין הבחירות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, האשימו היום את הבית הלבן במזעור האיום הנשקף מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "מזעור האיום שממשל אובמה אפשר מציב את כולנו בסיכון", אמר דוברו של טראמפ ג'ייסון מילר בהצהרה שמסר. "זאת תזכורת נוספת לכך שאנו צריכים הנהגה חדשה במאבק נגד הטרור האסלאמי הקיצוני". ההצהרה מגיעה לאחר ש-29 בני אדם נפצעו בתחילת השבוע מפצצה שהוטמנה בשכונת מגורים במנהטן ואחת נוספת נמצאה באזור.

5:31 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ תוקף את הנשיא ברק אובמה ואת יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון וטוען כי המדיניות הכושלת שלהם הובילה לשורת המתקפות שאירעו בניו יורק, בניו ג'רזי ובמינסוטה. "אהפוך את אמריקה לבטוחה שוב", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

4:28 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי ייפגש היום עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי העצרת הכללית של האו"ם. זאת, לאחר שיריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון הודיע גם היא לפני כשבוע שתפגוש את הנשיא המצרי באותו היום. קלינטון צפויה לפגוש גם את נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו.

5:23 נשיא ארצות הברית ברק אובמה אומר באירוע תרומות למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בניו יורק כי החברה האמריקנית עדיין לא מרגישה בנוח עם נשים חזקות ולכן היא טרם בחרה באישה לנשיאות. לדבריו, המרוץ בינה לבין דונלד טראמפ לא אמור היה להיות צמוד, אולם הקיטוב הפוליטי בארצות הברית הפך אותו לכזה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
ממשיך לפעול למען קלינטון. אובמה, שלשום/רויטרס

23:00 סקר חדש של רשת CBS מראה על שוויון בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ ב-13 מדינות מתנדנדות שיכריעו את המרוץ לבית הלבן. בין המדינות החשובות נמצאות אוהיו, פנסילבניה, וירג'יניה, מישיגן ופלורידה. הקרב הצמוד משקף את אחוז המתלבטים הגבוה ואת עלייתם של המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון ושל מועמדת הירוקים ג'יל סטיין. הסקר דומה למפת הסקרים המשוקללת המופיעה באתר 270towin ומוצגת בוואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully