וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שלדון אלדסון יתרום השבוע לראשונה לקמפיין של טראמפ

20.9.2016 / 10:35

CNN דיווחה כי המיליארדר היהודי יעביר חמישה מיליון דולר למועמד, אחרי שעד כה השתהה בנושא. עוד עשרות מיליוני דולרים יועברו לבחירות לקונגרס. וגם: נקבעו נושאי העימות הנשיאותי הראשון

צילום: רויטרס

בשורות מעודדות למועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ: המילארדר היהודי שלדון אדלסון צפוי לתרום השבוע לראשונה לקמפיין הבחירות שלו. לפי פרסום ברשת CNN, החליט אדלסון לתרום למפלגה הרפובליקנית 45 מיליון דולר, 20 מיליון דולר להבטחת הרוב הרפובליקני בסנאט, ו-20 מיליון דולר נוספים יוקדשו לבחירות לבית הנבחרים. בחודש נובמבר יעמדו לבחירה מחודשת כל חברי בית הנבחרים ושליש מחברי הסנאט. חמשת מיליון הדולרים הנותרים צפויים להיתרם לארגון פוליטי שיתמוך בטראמפ.

ב-CNN הגדירו את התרומה כ"פורצת דרך", וככזו ש"תוכל להגדיר מחדש את החודשיים האחרונים לקמפיין". זו תהיה התרומה המשמעותית הראשונה של אדלסון לטראמפ ולמפלגה במהלך קמפיין 2016, אחרי שעד כה נמנע מלעשות זאת. עוד העריכו ברשת כי "ההחלטה יכולה לגרום לתורמים רפובליקנים גדולים אחרים לתרום גם הם, מה שיכול להיות ברכה רצינית לטראמפ".

גם מנהלת הקמפיין של טראמפ, קליאן קונווי, שיתפה בחשבון הטוויטר שלה את הדיווח, מה שיכול ללמד על מידת האמינות שלו.

שלדון אדלסון – לאס וגאס, 1 באוקטובר 2014. AP
יפתח את הכיס. שדלון אדלסון, 2014/AP

באמצע חודש מאי, לקראת סוף עונת הפריימריז, הביע אדלסון תמיכה במועמדותו של טראמפ. במאמר שפרסם ב"וושינגטון פוסט" כתב אדלסון: "אני תומך במרוץ של טראמפ ומפציר בעמיתיי הרפובליקנים, במיוחד בנושאי תפקידים, לעשות אותו הדבר. האלטרנטיבה מפחידה". עוד כתב אדלסון במאמר כי "אם הרפובליקנים לא יתייצבו יחד כדי לתמוך בטראמפ, אובמה יקבל בסופו של דבר כהונה שלישית, בשם הילרי קלינטון". הוא הדגיש כי הקדיש זמן לשיחות עם המועמד טרם ההכרזה. "האם אני מסכים איתו על הכל? לא. אבל לא סביר שכל אמריקני יסכים עם המועמד המועדף עליו בכל הנושאים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דונלד טראמפ בפורט מאיירס, פלורידה, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
יקבל זריקת עידוד. טראמפ, אתמול/רויטרס

לפי פרסום אחר של ניו יורק טיימס, מחודש מאי, אדלסון הביע אז נכונות לתרום לבחירת טראמפ סכום גבוה יותר מהסכום שתרם בשנת 2012 לטובת המועמד הרפובליקני דאז, מיט רומני. לפי הדיווח שפורסם לקראת תום הפריימריז הרפובליקנים, אדלסון אמר לטראמפ בפגישה בין השניים כי הוא מוכן לתרום למען בחירתו סכום גדול יותר ממה שתרם בכל קמפיין אי-פעם, בסכום שאפשר כי יחצה את רף מאה מיליון הדולרים. לפי העיתון, בקמפיין 2012 תרם אדלסון קבוצות המזוהות עם הקמפיין של מיט רומני, כ-98 מיליון דולר. ב-CNN העריכו את המספר ב-93 מיליון דולר. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח בסוף חודש מאי כי אדלסון ניהל מגעים על הקמת וועד פעולה (Super PAC) לתמיכה בטראמפ, שאליו היה אמור לעבור הכסף.

עם זאת, אדלסון השתהה עם ההחלטה בטרם החליט בפועל לתרום את הכסף. לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" מהחודש שעבר, השניים נפגשו בסוויטה שבה התאכסן המיליארדר היהודי בניו יורק, וזה אמר לטראמפ כי הוא מחוייב לבחירתו - אולם קרא לו "להפגין מידה של ענווה". הכתבה התבססה על על שיחה עם חמישה מקורות רפובליקניים שעודכנו על תוכנה. עוד נכתב כי יועציו של אדלסון אמרו שאיל הקזינו חש לא בנוח עם האמירות של טראמפ בחודש שעבר מאז הוועידה הרפובליקנית. הפגישה בין השניים התקיימה יממה לפני ההופעה של טראמפ בקרולינה הצפונית, שבה אמר כי הוא מתחרט על דברים שאמר ושפגעו באנשים.

על מי יישאלו המועמדים בעימות?

בתוך כך, העיתונאי לסטר הולט, שצפוי להנחות את העימות הנשיאותי הראשון שייערך ביום שני באוניברסיטת הופסטרה שבלונג איילנד, ניו יורק, הודיע הלילה על הנושאים שבהם יתמקד העימות. שלושת הנושאים בחר הולט הם ביטחון, שגשוג, ו"הכיוון של אמריקה". העימות יימשך 90 דקות, ולכל אחד מהנושאים יוקדשו 30 דקות במצטבר, שיתחלקו לשני חלקים בני 15 דקות כל אחד.

בסוף השבוע האחרון הוחלט סופית כי המועמד הליברטריאני, גארי ג'ונסון, לא יורשה להשתתף בעימות, מפני שלא הגיע לרף התמיכה הנדרש - 15% בממוצע הסקרים. הפעם האחרונה שבה השתתף מועמד שלישי בעימותים הייתה בשנת 1992, אז היה זה המועמד העצמאי רוס פרו שזכה למספיק תמיכה כדי להשתתף בעימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully