וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור קרוז הכריז על תמיכתו בטראמפ "למרות חילוקי הדעות"

24.9.2016 / 7:00

קרוז, שזכה במספר הצירים השני בגודלו בפריימריז הרפובליקניים, כונה על ידי טראמפ "שקרן" ואשתו ואביו ספגו עלבונות קשים במהלך הקמפיין. "הבטחתי לתמוך במועמד המפלגה ואני עומד במילתי", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "טראמפ: "כבוד גדול"

צילום: אי-פי, עריכה: שניר דבוש

(ביולי: קרוז לא הביע תמיכה מפורשת בטראמפ בוועידה הרפובליקנית - וזכה לקריאות בוז)

הסנאטור הרפובליקני טד קרוז הודיע אמש (שישי) על תמיכתו במועמד המפלגה דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית. קרוז היה אחד המועמדים האחרונים שנותרו בבחירות המוקדמות במפלגה הרפובליקנית שהתמודד מול טראמפ, וזכה למספר הצירים השני בגודלו אחרי איל הנדל"ן.

"אחרי חודשים של מחשבה, של תפילה ושל חיפוש אחר המצפון שלי, החלטתי שביום הבחירות אצביע עבור המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ", כתב קרוז בעמוד הפייסבוק שלו.

"קיבלתי את ההחלטה משתי סיבות", כתב קרוז, "ראשית, כי הבטחתי לתמוך במועמד המפלגה ואני מתכוון לעמוד במילתי. שנית, למרות שהיו לנו חילוקי דעות משמעותיים, הוא המועמד שלנו". קרוז הוסיף כי הילרי קלינטון כנשיאה היא דבר ש"אינו מתקבל על הדעת". קרוז ציין שש סיבות הקשורות למדיניות של טראמפ שבעקבותיהן החליט להביע תמיכה במועמד הרפובליקני. הסנאטור הרפובליקני נקב בין היתר בחשיבות של מינוי שופטים לבית המשפט העליון, בשינוי רפורמת הבריאות של אובמה ובנושאי אנרגיה, הגירה וביטחון.

עוד על הבחירות בארצות הברית:
נתניהו ייפגש ביום ראשון עם הילרי קלינטון ועם דונלד טראמפ
לפני העימות הראשון: קלינטון מובילה על טראמפ ב-6% בסקר חדש
טראמפ: "הפליטים הסורים מאיימים על איכות חיינו בארצות הברית"

דונלד טראמפ עם הסנטור טד קרוז בעצרת בקפיטול. רויטרס
"הוא המועמד שלנו". קרוז וטראמפ/רויטרס

המועמד הרפובליקני פרסם הלילה הודעת תודה לקרוז שבה כתב: "זה כבוד גדול עבורי לקבל את תמיכתו של סנאטור טד קרוז. נלחמנו זה בזה והוא היה יריב מבריק". טראמפ הוסיף כי הוא מצפה להמשיך לעבוד עם קרוז עוד הרבה שנים כדי "להחזיר את אמריקה לגדולתה".

מערכת היחסים העכורה של טראמפ עם הסנאטור מטקסס השניים ידעה חודשים ארוכים של העלבות הדדיות, שבמהלכם הקפיד טראמפ לכנות את קרוז "טד השקרן". בחודש מרץ התלקחה בין השניים היריבות והגיעה לשיאים, לאחר שתומכי קרוז הפיצו תמונות חושפניות ממגזין אופנה שבו הופיעה רעייתו של טראמפ, מלניה. בתגובה לכך, צייץ איל הנדל"ן מחדש תמונה בטוויטר של מלניה ולידה תמונה של אשתו של קרוז, היידי, והוסיף את הכיתוב "תמונה שווה אלף מילים".

דונלד טראמפ וטד קרוז בעימות הרפובליקני. 4 במרץ 2016. רויטרס
"כבוד גדול עבורי". טראמפ עם קרוז בעימות הרפובליקני באפריל/רויטרס

קרוז לא נותר חייב על הציוץ של טראמפ ואמר למצלמות: "הוא תקף את אשתי, כנראה שהיא לא יפה מספיק עבורו. אני אולי מוטה אבל אני חושב שאם הוא מאשים אותה בזה הוא עיוור". קרוז הוסיף כי "בריונות מגיעה מחולשה ומחוסר ביטחון. יש סיבה שהוא בונה בניינים ענקיים ושם עליהם את שמו".

בפעם אחרת טען טראמפ כי אביו של קרוז נצפה יחד עם לי אוסוולד, רוצחו של נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי. בראיון ברשת פוקס אמר טראמפ: "אבא שלו היה ליד לי אוסוולד לפני שאוסוולד ירה. כל העניין מגוחך, ואף אחד לא מעלה את זה. זה דווח ולא מדברים על זה".

קרוז, מצידו, אמר זמן קצר לאחר מכן: "טראמפ רמז שאבא שלי מעורב ברצח של ג'ון קנדי. האיש הוא שקרן פתולוגי. הוא לא יודע את ההבדל בין אמת לשקר, הוא משקר בכל מילה שיוצאת מפיו, בזמן שהוא מאשים את כל האחרים בשקרים". קרוז הוסיף וכינה את טראמפ באותו מעמד: "נרקסיסט ברמה שהמדינה הזו לא ידעה", "נואף סדרתי" ו"לחלוטין לא מוסרי".

השיא במערכת היחסים הקשה בין השניים נרשם בוועידת המפלגה הרפובליקנית בחודש יולי. קרוז קיבל אז משבצת נאום יוקרתית בלב הפריים טיים, וצוותו של טראמפ ציפה כי הסנאטור יודיע, כמו כל הנואמים לפניו ואחריו בוועידה, כי הוא מתכוון לתמוך במועמד המפלגה. אלא שקרוז בחר לקלקל את הרגע החגיגי וקרא לצופים בוועידה: "הצביעו לפי המצפון שלכם", דבר שגרר קריאות בוז רמות מן הקהל. בבוקר שלמחרת הבהיר קרוז מדוע לא תמך בטראמפ, ואמר: "זה נהיה אישי. אני לא בעניין של לתמוך באנשים שתקפו את אשתי ואבי. אני לא הולך לבוא כמו כלבלב כנוע, ולהגיד 'תודה רבה לך על הכפשת אבי ואשתי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully