וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לנתניהו: אתנגד להחלטות חד-צדדיות במועצת הביטחון של האו"ם

טל שלו ועמרי נחמיאס, שליחי וואלה! NEWS בניו יורק

26.9.2016 / 4:10

ראש הממשלה נפגש הלילה עם שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית. קלינטון חזרה בפני נתניהו על מחויבותה לעמוד לצד ישראל בדיונים באו"ם, וטראמפ אמר כי אם ייבחר, ממשלו יכיר בירושלים "בירת ישראל הבלתי ניתנת לחלוקה"

צילום: רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (שני) עם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בניו יורק, יום אחד בלבד לפני העימות הנשיאותי הראשון. השניים נפגשו במשך כשעה במלון W בעיר.

קלינטון הדגישה במהלך הפגישה כי אם תיבחר לנשיאה, תהיה מחויבת להתנגד להחלטות חד-צדדיות שיעלו במועצת הביטחון של האו"ם בעניין ישראל. זאת, ברקע החשש בירושלים שממשל אובמה יקדם מהלך אחרון בנושא הישראלי-פלסטיני ברגעים שנותרו לפני תום כהונתו.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ציינה עוד כי היא תומכת בהסכם הסיוע הביטחוני שנחתם בין שתי המדינות מוקדם יותר החודש. היא הדגישה כי אם תיבחר לתפקיד, היא תמשיך לחזק את היחסים בין שתי המדינות בתחומי הביון והיכולות הצבאיות. היא הוסיפה כי תעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ישראל כדי להבטיח את יתרונה האיכותי בתחום.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו וטראמפ נפגשו בניו יורק: "אכיר בירושלים כבירה המאוחדת"
העימות הראשון והפגישה עם נתניהו: השבוע הגורלי של טראמפ וקלינטון
מגבה את מירי רגב, נושא עיניו לאובמה: נתניהו בריאיון מיוחד

פגישת בנימין נתניהו והילרי קלינטון בניו יורק, 26 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לע?מ, לשכת העיתונות הממשלתית
התחייבה לסכל ניסיונות דה-לגיטימציה לישראל. נתניהו וקלינטון בסיום פגישתם/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע?מ

במהלך הפגישה אמרה קלינטון לנתניהו כי ישראל חזקה ובטוחה היא חיונית לארצות הברית מכיוון ששתי המדינות חולקות אינטרסים אסטרטגיים ארוכי טווח וערכים משותפים של דמוקרטיה, שיווין, סובלנות ופלורליזם.

בנוסף, המועמדת הדמוקרטית חזרה על מחויבותה לסיכול ניסיונות הדה-לגיטימציה לישראל, בהם אלה של תנועת ה-BDS. השניים דנו גם ביחסי ישראל והרשות הפלסטינית וקלינטון הדגישה כי היא מחויבת לקידום פתרון שתי המדינות במסגרת משא ומתן ישיר בין הצדדים. זאת, כשעתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית מובטח, וכן לצד הגעה להסכמה באשר לגבולותיה באופן שיאפשר לפלסטינים עצמאות, ריבונות וחיים בכבוד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פגישת בנימין נתניהו והילרי קלינטון בניו יורק, 26 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לע?מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישראל חזקה חיונית לארצות הברית". נתניהו וקלינטון במהלך הפגישה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע?מ

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו וקלינטון דנו במאמציה של ישראל להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון וכי נתניהו הציג בפני קלינטון את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחונה. עוד נמסר כי במהלך הפגישה נכחו שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, ויועצה הבכיר של קלינטון ג'ייק סאליבן.

במהלך נאומיה במערכת הבחירות הגנה שרת החוץ לשעבר באופן עקבי על הסכם הגרעין עם איראן, שזכה לביקורת חריפה מצד ירושלים, אך הדגישה כי תסייע לשמירה על ביטחון ישראל. בעבר אף אמרה קלינטון כי אם תיבחר, היא תזמין את נתניהו לבית הלבן מיד עם השבעתה לתפקיד. בריאיון לחדשות ערוץ 2 בחודש האחרון היא תקפה את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ואמרה כי הוא "צריך להדאיג כל ישראלי, לא משנה מה עמדותיו הפוליטיות בישראל".

הילארי קלינטון בכנס איפא"ק השנתי בוושינגטון, 21 במרץ 2016. AP
קלינטון בנאומה בוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק/AP

מוקדם יותר במהלך הלילה נפגש נתניהו עםהמתמודד הרפוליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, במעונו שב"מגדלי טראמפ" בניו יורק. הפגישה, שנמשכה שעה ו-20 דקות, נערכה ללא נוכחות כלי תקשורת. בהודעה שפרסם מטה הקמפיין של טראמפ לאחר הפגישה נמסר כי "השניים מכירים אחד את השני כבר שנים ארוכות, והייתה להם ההזדמנות לדון בנושאים רבים החשובים לשתי המדינות".

לפי ההודעה, טראמפ ונתניהו דנו "בקשר המיוחד בין ארצות הברית וישראל", כמו גם בסיוע הביטחוני, בענייני ביטחון, בהסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות, ובמאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). במהלך השיחה, אמר טראמפ כי הוא מכיר בכך שירושלים היא "בירתה הנצחית" של ישראל. הוא ציין כי אם ייבחר לנשיאות ארצות הברית, ממשלו יכיר בירושלים "בירת ישראל הבלתי-ניתנת לחלוקה". הוא אף שיבח את הקמת גדר הביטחון בגבולותיה של ישראל, זאת, על רקע תכניתו לבנות גדר בגבול עם מקסיקו.

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
טראמפ ונתניהו, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית

הפגישות שערך נתניהו עם שני המועמדים נרקמו בימים האחרונים. אחרי פגישתו של ראש הממשלה עם הנשיא ברק אובמה ביום רביעי, גורם בכיר בפמליה אמר לכתבים המלווים את נתניהו כי אף אחד מהמועמדים לא פנה אליו בבקשה להיפגש עמו, אך אם יפנו הוא ייענה בשמחה. יממה לאחר מכן נתקבלה פניה בלשכת נתניהו ממטה טראמפ, ולאחריה פנו אנשי ראש הממשלה גם למטה קלינטון.

הפגישות עשויות לשרת את המועמדים, אשר נאבקים, בין היתר, גם על קולות היהודים. אחת הקהילות החשובות מהבחינה הזו היא הקהילה היהודית בפלורידה המתנדנדת, המדינה השלישית בגודלה, שמשקלה בחבר האלקטורים הוא 29 צירים - מספר שיכול להכריע את הבחירות. משקל הקהילה היהודית הוא אמנם רק שלושה אחוז מכלל האוכלוסיה בפלורידה, אבל כשממוצע הסקרים מראה על יתרון של פחות מאחוז לטראמפ במדינה זו, כל קול קובע.

לדברי גורמים בסביבת ראש הממשלה, הכוונה בפגישות היא "לשמור על איזון בין שני המועמדים". בחודשים האחרונים נתניהו מנסה להתרחק מקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית על רקע הטענות כלפי התנהלותו בבחירות 2012, אז הואשם בתמיכה במועמד הרפובליקני מיט רומני. הוא מקפיד שלא לענות על שאלות בנושא ואף הבהיר כי הוא מעונין לאזן לגמרי את מגעיו עם שני הצדדים של הפוליטיקה האמריקנית. בריאיון לוואלה! NEWS בסוף השבוע אמר נתניהו כי "אני בטוח שמי שייבחר לנשיאות יהיה או תהיה לישראל ידיד או ידידה".

(עדכון ראשון: 00:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully