וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג קלינטון על מותו של הנשיא פרס: "איבדנו חבר קרוב"

28.9.2016 / 20:20

נשיא ארה"ב לשעבר ורעייתו, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, ספדו ל"גאון עם לב שגדול, שהמשיך לחלום עד רגעיו האחרונים". שני המועמדים לא יגיעו להלוויה. פרס אמר בעבר על טראמפ: "שחקן מוכשר"

בווידאו: נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הלך לעולמו בגיל 93/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות בית הנשיא, צלמי וואלה! NEWS; עריכה: אוהד פיטר וטל רזניק; קריינות: שי ענבל

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון פרסם היום (רביעי) הודעה רשמית, יחד עם רעייתו, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, בעקבות מותו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. "עם מותו, ישראל איבדה מנהיג שקידם ביד רמה את הביטחון, השגשוג והאפשרויות הבלתי-מוגבלות מלידתה של המדינה עד ליומו האחרון על פני כדור הארץ", נמסר מהזוג קלינטון.

לדברי הנשיא לשעבר, "המזרח התיכון איבד תומך נחוש בשלום ובפיוס, ובעתיד שבו כל ילדי אברהם יבנו עתיד טוב יותר יחד. הילרי ואני איבדנו חבר קרוב, שננצור בלבנו". קלינטון התייחס לחתימת הסכמי אוסלו בבית הלבן לפני 23 שנים, והגדיר זאת "תקופה יותר מלאת תקווה ביחסים הישראליים-פלסטיניים".

עוד בוואלה! NEWS:
כשפרס נפגש עם מדונה: הרגעים הקטנים והמרגשים בחיי הנשיא לשעבר
אבו מאזן ספד לפרס: "היה שותף אמיץ לתהליך השלום"
מנהיגי העולם ספדו לפרס: "שינה את מסלולה של ההיסטוריה"

חגיגות יום הולדת 90 לשמעון פרס, רחובות. 17 ביוני 2013. ראובן קסטרו
"דמיין עתיד של פיוס ולא של סכסוך". קלינטון ופרס, בחגיגות יום ההולדת ה-90 של פרס/ראובן קסטרו

עוד הוסיפו בני הזוג כי פרס "היה גאון עם לב גדול, שהשתמש במה שניתן לו לדמיין עתיד של פיוס ולא של סכסוך, של העצמה כלכלית וחברתית ולא של כעס ותסכול, ואומה, אזור ועולם שירוויח מדאגה ומשיתוף, במקום להיקרע בגלל אשליות של שליטה מתמדת ושל אמת מושלמת". בסיכום ההודעה, נכתב: "מבקריו טענו שהוא חולם. זה בדיוק מה שהוא היה – חולם צלול ונהיר עד לרגעיו האחרונים".

"הבה נמשיך, אלה שאהבו אותו ושאוהבים את מדינתו, לקיים את חלומו", חתמו הנשיא לשעבר ושרת החוץ לשעבר. קלינטון יגיע להלווייתו של פרס ביום שישי הקרוב בירושלים, אולם רעייתו, הנמצאת בעיצומו של המרוץ לנשיאות, לא תגיע. בתחילה נמסר בשוגג ממשרד החוץ הישראלי כי שני בני הזוג יגיעו, אולם גורמים במטה הבחירות של קלינטון הבהירו כי היא לא תוכל להשתתף בהלוויה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
העימות הטלוויזיוני בין דולנד טראמפ והילרי קלינטון. לונג איילנד, 26 בספטמבר 2016. AP
"כבוד וחן". שני המועמדים בעימות הנשיאותי הראשון/AP

גם יריבה הרפובליקני של קלינטון, דונלד טראמפ, לא צפוי להגיע להלווייתו של הנשיא התשיעי. בהצהרה רשמית שפרסם הערב, מסר טראמפ כי "פרס הקדיש את כישורי המנהיגות שלו לטיפוח השלום בין ישראל לבין שכנותיה. הוא היה מדינאי מוכשר, פטריוט וחבר של שוחרי שלום ברחבי העולם". עוד מסר טראמם כי "כשידו מושטת לשלום ולחברות, פרס ייצג כבוד וחן באזור בעולם בו שניהם קיימים מעט מדי".

בריאיון עם כתב האתר האמריקני Mic, ג'ייק הורוביץ, שפורסם בחודש מרץ האחרון, התייחס פרס למועמד הרפובליקני, וטען כי "הוא שחקן מוכשר מאוד, אני חייב להודות".

לדברי פרס, בריאיון שנערך עוד לפני סיום מערכת הבחירות המקדימות אולם בשלב שבו התברר כי טראמפ צפוי להיבחר למועמד הרפובליקני, "גם הוא מייצג מחאה. זאת לא אשמתו מה שקורה בארצות הברית. אמריקה איבדה את הרוב בשלוש השנים האחרונות. היא הפכה למדינה של מיעוטים". לטענתו, "אנשים אבודים. הם מסתכלים על פוליטיקאים ורואים שהם מדברים שטויות. להערכתי, התמצית של הנהגה בעידן החדש היא לשרת. אם אתה רוצה להיות גדול, תשרת".

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully