וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ההקלטה: אין סיכוי שאפרוש; רעייתו: דבריו פגעו בי

המועמד הרפובליקני אמר כי "הוא לעולם לא מוותר" לאחר השערורייה שפרצה עם חשיפת הסרטון הבוטה נגד נשים. אשתו מלניה: "זה לא מייצג את האיש שאני מכירה". רפובליקנים רבים קוראים להחליף אותו בסגנו פנס, שאמר: "לא יכול להגן עליו"

ספק 500

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, יצא לפני זמן קצר (ראשון) מחוץ למגדלי טראמפ במנהטן, ונופף למאות מתומכיו שהתאספו מחוץ לבניין, הניפו שלטים עם שמו ומחאו לו כפיים. טראמפ הודה לתומכיו ונכנס חזרה לבניין.

אמש דחה טראמפ את האפשרות שיפרוש מהמרוץ בעקבות הסערה שפרצה לאחר פרסום קלטת שתיעדה אותו מדבר בצורה פוגענית כלפי נשים. עם זאת, רעייתו מלניה טראמפ מסרה כי דבריו, שנאמרו כמה חודשים לאחר שהתחתנו, פגעו בה. הודעה דומה הוציא גם סגנו, מייק פנס.

"יש אפס סיכוי שאפרוש", אמר המיליארדר בריאיון לעיתון וול סטריט ג'ורנל. "אני לעולם לא מוותר", הדגיש. "התמיכה שאני מקבל היא לא תיאמן, מאחר שהילרי קלינטון היא מועמדת פגומה". טראמפ דחה את הטענות ולפיהן הקמפיין שלו נמצא במשבר. זאת על אף שרפובליקנים רבים, מיוטה ועד אלבמה, קראו לו לפרוש, יום לפני העימות הנשיאותי השני מול הילרי קלינטון ובזמן שבו כבר מתקיימות בחירות מקדימות בכמה מדינות, בהן וירג'יניה וקרוליינה הצפונית.

לקריאה נוספת על הסערה האחרונה
טראמפ מסתבך בקלטת חדשה: "תפוס נשים באיבר המין שלהן"
אישה שעבדה עם טראמפ ב-1997: "הוא מישש את ירכיי בארוחה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשאתה כוכב נותנים לך לעשות הכול". טראמפ בסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הדברים שבעלי אמר לא מקובלים עליי ופוגעים בי", מסרה מלניה טראמפ. "זה לא מייצג את האיש שאני מכירה. יש לו לב ושכל של מנהיג. אני מקווה שאנשים יקבלו את התנצלותו כפי שאני קיבלתי ויתמקדו בדברים החשובים הנוגעים למדינה שלנו ולעולם".

בכירי המפלגה, בהם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, גינו את דבריו של המיליארדר, אך לא הכריזו כי הם נוטשים אותו בשלב כה קריטי במרוץ. ראיין אמר כי הוא "מתחלחל" מדבריו ואף ביטל איתו אירוע בחירות שתוכנן להערב בוויסקונסין אולם נמנע מלהצהיר כי יצא נגד נציג מפלגתו. גם ג'ון מקיין הודיע כי יסיג את תמיכתו מהמועמד.

טראמפ הוסיף בריאיון כי הוא שוקל לשאת הלילה נאום ובו יסביר את דבריו ואת עמדותיו. על דבריו הגסים השיב: "אנשים מקבלים זאת, אלו החיים".

בסרטון שפרסם בליל שבת "וושינגטון פוסט" נשמע טראמפ בהקלטה מ-2005 אומר: "כשאתה כוכב נותנים לך לעשות הכול". הדברים נאמרו לבילי בוש, מנחה של תכנית הבידור "אקסס הוליווד" בעת שהשניים היו על אוטובוס בדרכם לסט של תכנית אופרת הסבון "ימי חיינו" שבה התארח טראמפ. "תפוס אותן באיבר מינן שלהן. אתה יכול לעשות הכול".

במהלך השיחה דיבר טראמפ על אישה בשם ננסי, ואמר כי ניסה להתחיל איתה על אף שהייתה נשואה. "התחלתי איתה ונכשלתי, אני מודה בזה", אמר טראמפ. "ניסיתי לזיין אותה. התחלתי איתה כמו כלבה, אבל לא הצלחתי להגיע אליה והיא הייתה נשואה". בהמשך הוסיף: "עכשיו אני רואה אותה ויש לה שדיים מזויפים, היא שינה את המראה שלה לחלוטין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס בדרך לעצרת בחירות באוהיו, ארצות הברית, ספטמבר 2016. רויטרס
"מתפלל עבור משפחתו". פנס וטראמפ בחודש שעבר/רויטרס

על אף ניסיונתיו של טראמפ לשדר עסקים כרגיל, סגנו פנס פרסם הודעה ובה הוא התנער לחלוטין מדבריו. מושל אינדיאנה היה אמור להשתתף באירוע בחירות הערב בוויסקונסין, במקום המועמד הרפובליקני, אך מהמקפיין נמסר כי הוא ביטל זאת בשל "התנגשויות בלוח זמנים".

"כבעל וכאב, נעלבתי מהמילים והמעשים שאותם תיאר דונלד טראמפ בסרטון בן 11 שנה שפורסם אתמול", אמר פנס. "אני לא מקבל את דבריו ולא יכול להגן עליהם". למרות הביקורת, סגנו של טראמפ לא פרש או הסיר את תמיכתו בו. "אני מודה על כך שהוא הביע חרטה והתנצל בפני העם האמריקני. אנחנו מתפללים עבור משפחתו ומסתכלים קדימה להזדמנות שיש לו להראות מה שעל לבו כשיופיע מחר בפני האומה".

טראמפ התנצל פעמיים על הדברים, אך אמר כי הנשיא לשעבר ובעלה של המועמדת הדמוקרטית ביל קלינטון, אמר דברים גרועים יותר. בהצהרה מצולמת שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו אמר: "מעולם לא אמרתי שאני אדם מושלם, ולא העמדתי פנים שאני מישהו שאיני. אמרתי ועשיתי דברים שאני מתחרט עליהם. כל מי שמכיר אותי, יודע שהמילים הללו לא משקפות את מי שאני. זו הייתה טעות, ואני מתנצל. אני נוסע ברחבי הארץ לדבר על שינוי לאמריקה, אבל המסע הזה שינה גם אותי".

עם זאת, הבהיר טראמפ: "בואו נהיה כנים, אנחנו בעולם האמיתי, זה לא יותר מהסחת דעת מהדברים מולם אנחנו מתמודדים, אנחנו מאבדים את העבודות שלנו, הרחובות שלנו פחות בטוחים מלפני שמונה שנים, הילרי קלינטון ודומיה הובילו את ארצו מטה".

העימות הראשון במערכת הבחירות בארצות הברית בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ. רויטרס
"היא מועמדת פגומה". קלינטון בעימות הקודם מול טראמפ/רויטרס

כמה חברי קונגרס ובכירים רפובליקנים יצאו בחריפות נגד טראמפ ואמרו כי לא יצביעו לו. חלקם אף קראו להריץ במקומו את סגנו פנס. הסנאטור ג'ון ת'אן מדקוטה הדרומית קרא למועמד הרפובליקני להסיר את מועמדתו והביע תמיכה במושל אינדיאנה. ג'ייסון שייפז, חבר בית הנבחרים מטעם יוטה ומבקר חריף של קלינטון, אמר כי הוא חוזר בו מתמיכתו בנציג מפלגתו. "אני בחוץ", אמר שייפז בריאיון לרשת "פוקס". גם מושל יוטה גארי הרבט נסוג מהתמיכה במיליארדר.

הסנאטורית קלי איוט מניו המפשיר ומרתה רובי, חברת בית הנבחרים מטעם מדינת אלבמה, הכריזו כי לא יצביעו עבור טראמפ. מייק קופמן, נציג של מדינת קולורדו בבית הנבחרים, אמר כי על המועמד לפרוש וכי "ההפסד שלו נראה בשלב זה כמעט ודאי". על אף הזעם הרב בתוך המפלגה הרפובליקנית, אין תקדים לכך שמועמד של מפגלה גדולה כלשהי החליפה את נציגה בשלב כה מאוחר בקמפיין.

(עדכון ראשון: 18:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully