וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אתה משפיל נשים"; טראמפ: "אכלא אותך"

10.10.2016 / 7:00

לראשונה בהיסטוריה, המועמדים לנשיאות לא לחצו ידיים בפתח העימות, שגלש לפסים נמוכים. המועמדת הדמוקרטית חגגה על שערוריית ההקלטות המיניות של יריבה, שעקץ אותה: אלו היו שיחות חדר הלבשה, בעלך ניצל מינית נשים. קלינטון: הוא לא דובר אמת. טראמפ: אפתח בחקירה נגדה

צילום: רויטרס, עריכה: עמרי וייס

שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית נפגשו הלילה (שני) לעימות סוער במיוחד באוניברסטת וושינגטון בסנט לואיס, שבמהרה גלש לפסים נמוכים במיוחד. השניים לא לחצו ידיים בפתח העימות, שקדמה לו מסיבת עיתונאים חריגה במיוחד שבה הציג דונלד טראמפ את ארבע הנשים שהתלוננו לאורך השנים כי הנשיא לשעבר ביל קלינטון, בעלה של יריבתו הילרי קלינטון, תקף אותן מינית.

מטבע הדברים, המועמד הרפובליקני הותקל בשאלה מהקהל על יחסו לנשים, בעקבות הקלטת שנחשפה בסוף השבוע ובו תועד אומר דברים בוטים במיוחד על נשים. טראמפ השיב כי אלו "דיבורים של חדר הלבשה" והפנה את האצבע לעבר הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שלדבריו "ניצל" את אותן ארבע נשים שישבו באולם.

המועמדת הדמוקרטית, שנקטעה פעמים רבות על ידי טראמפ, האשימה אותו ביחס מבזה כלפי נשים, והוא מצדו תקף אותה נחרצות על פרשת המיילים הפרטיים. המועמד הרפובליקני הגדיל לעשות והבטיח "להכניס אותה לכלא" אם ייבחר לתפקיד בעוד פחות מחודש.

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ לוחצים ידיים בתום העימות השני ביניהם, אוקטובר 2016. רויטרס
בסוף הייתה לחיצה. קלינטון וטראמפ לאחר העימות/רויטרס

05:38 העימות מסתיים, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ לוחצים ידיים לאחר שבתחילתו נמנעו מלעשות כך.

05:37 דונלד טראמפ אומר כי הוא מעריך את הילרי קלינטון על כך שהיא "לא פורשת, לא מוותרת. אני מכבד זאת".

05:36 הילרי קלינטון נשאלת אם יש דבר אחד חיובי שהיא יכולה להגיד על דונלד טראמפ. "בני משפחתו מסורים לו, זה אומר עליו הרבה", אומרת המועמדת הדמוקרטית.

05:34 המועמדת הדמוקרטית מצהירה כי בפעם הראשונה בהיסטוריה ארצות הברית עצמאית מהתלות בנפט של מדינות זרות במזרח התיכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

05:32 דונלד טרמפ אומר כי משק האנרגיה של ארצות הברית "תחת מצור" ומבטיח להחזיר את חברות האנרגיה שישלמו כדי לשלם על הגירעון הממשלתי. "סין גונבת את הברזל שלנו", אומר המיליארדר.

05:25 הילרי קלינטון מגנה על המצב הכלכלי של ארצות הברית תחת ממשלו של ברק אובמה ואומרת כי הוא ירש את המשבר הקשה ביותר "מאז השפל הגדול". דונלד טראמפ שולל את דבריה ואומר כי קצב הצמיחה הנוכחי בארצות הברית הוא "הנמוך ביותר מאז 1929".

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
לא מסכימים על דבר. קלינטון וטראמפ/רויטרס
העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון וטראמפ משיבים לשאלה מאישה מוסלמית/רויטרס

05:20 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אומר כי ליריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון "יש שנאה גדולה בלב שלה".

05:17 הילרי קלינטון אומרת כי התנצלה על כך שהתמקדה בתומכיו וכי הבעיה שלה היא עם דונלד טראמפ. "מה שהוא אמר על אפרו-אמריקנים, היספנים, מהגרים ונכים - הוא מעולם לא התנצל עליהם", טוענת קלינטון.

05:15 דונלד טראמפ מבטיח כי הוא יהיה נשיא "של כולם" ומזכיר כי הילרי קלינטון אמרה כי מחצית ממצביעיו הם "מתועבים".

טראמפ מתלונן על כך שקוטעים אותו מהר יותר מאשר את קלינטון

05:12 הילרי קלינטון מביעה התנגדות לשליחת כוחות קרקעיים לסוריה אך היא אומרת כי היא תומכת בשליחת כוחות מיוחדים. "דונלד טראמפ אומר שהוא יודע יותר על דאעש מאשר מפקדי הצבא, אך הוא לא". המועמדת הדמוקרטית אומרת כי היא תומכת בחימוש הכורדים ובעלי בריתה הערבים של האמריקנים כדי לשחרר את א-רקה - ובחיסול אבו בכר אל-בגדאדי.

05:10 דונלד טראמפ מבקר את האסטרטגיה הצבאית של ארצות הברית במלחמתה נגד דאעש ואת התכנית לשחרור העיר מוסול לידיה. "מדוע אי אפשר לעשות זאת בשקט ובחשאי?", שואל המועמד הרפובליקני.

05:07 דונלד טראמפ אומר כי תחת ממשלו של ברק אובמה רוסיה השיגה יתרון גרעיני על ארצות הברית. הוא אומר כי הוא לא אוהב את בשאר אסד, אך "הוא נלחם בדאעש". לדבריו, הסכם הגרעין עם איראן הוא ההסכם הגרוע ביותר שהוא ראה אי-פעם וכי קלינטון, אובמה וג'ון קרי הפכו אותה למדינה חזקה בשל מדיניות החוץ שלהם.

05:05 הילרי קלינטון מאשימה את רוסיה בכך שהיא "הולכת על כל הקופה" בסוריה וכי היא רוצה לראות את דונלד טראמפ בבית הלבן. המועמדת הדמוקרטית אומרת כי בעד שיתוף פעולה עם מוסקבה, אך היא תומכת בהעמדתה לדין יחד עם דמשק בגין פשעי מלחמה.

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
הרבה להיכנס לדבריה. טראמפ וקלינטון בעימות/רויטרס
העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016/רויטרס

04:52 דונלד טראמפ מבטיח כי ישחרר בקרוב את החזרי המס שלו בעקבות החשיפה של ניו יורק טיימס ולפיה הוא ככל הנראה התחמק מתשלום מס במשך כמעט שני עשורים. המיליארדר מודה כי הוא השתמש בהפסדיו הכספיים כדי לא לשלם מסים.

04:50 המועמדת הדמוקרטית אומרת כי מעולם לא היה מצב שבו אויבת של ארצות הברית כמו רוסיה עובדת כה קשה כדי להשפיע על הבחירות לטובת דונלד טראמפ, שמשיב כי הוא אינו "מכיר את רוסיה" וכי אין לו עמה עסקים.

04:43 דונלד טראמפ מתחמק מלהשיב אם הוא עדיין תומך באיסור על כניסה של מוסלמים לארצות הברית ואומר כי הוא תומך "בסינון קפדני". המיליארדר מוסיף כי "אין לנו מושג מה לעשות עם הפליטים הסורים" ומאשים את הילרי קלינטון בכך שהיא רוצה להכניס רבים מהם לארצות הברית.

04:41 הילרי קלינטון אומרת כי בניגוד לדונלד טראמפ, היא מעוניינת במדינה שבה למוסלמים יש מקום כמו לכל אחד אחר. לדבריו, הצעותיו של המועמד הרפובליקני "לא חכמות ומסוכנות". לטעתנה, דבריו "משמשים את דאעש לגייס לוחמים".

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
"הצעותיו לא חכמות". קלינטון וטראמפ/רויטרס

04:39 דונלד טראמפ אומר שיש בעיה של אסלאם קיצוני בארצות הברית וכי יש להבטיח "שמוסלמים מדווחים על חשודים בטרור". לדבריו, אירועי הטרור באורלנדו, במגדלי התאומים ובפריז, הם "דוגמאות לאסלאם רדיקלי", אך קלינטון והנשיא ברק אובמה "לא אומרים זאת".

04:34 דונלד טראמפ תוקף בחריפות את רפורמת הבריאות של הנשיא ברק אובמה. "רק אם אתה נפגע על ידי משאית, אתה יכול לקבל גישה ל'אובמקר'". לדבריו, "זאת תרמית אחת גדולה".

04:30 הילרי קלינטון אומרת כי דונלד טראמפ מתחמק מהעובדה שרפובליקנים בכירים רבים מתנערים ממנו ונוטשים אותו בשל דבריו נגד נשים.

04:29 דונלד טראמפ מבטיח כי יעמיד לדין את הילרי קלינטון אם ינצח בבחירות בשל פרשת המיילים שלה. "היא תשב בכלא", אומר המועמד הרפובליקני. "היא צריכה להתבייש על כך שמחקה מיילים".

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
מלניה, איוונקה ואריק טראמפ בקהל/רויטרס
העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
ביל וצ'לסי קלינטון מתלחששים בקהל/רויטרס

04:26 המועמדת הדמוקרטית מפצירה בדונלד טראמפ לקבל אחריות על דבריו ועל מעשיו וטוענת כי דבריו על פרשת המיילים שלה, שבמסגרתה השתמשה בשרת פרטי בזמן שהייתה שרת החוץ, שגויים לחלוטין.

04:22 דונלד טראמפ אומר כי לברני סנדרס, שהתמודד מול הילרי קלינטון בפריימריז הדמוקרטיים, לא היה סיכוי אמיתי לנצח וכי הוא הופתע מכך שהוא "חתם עסקה עם השטן". המועמד הרפובליקני התייחס להדלפות של ויקיליקס, שחשפו את נאומיה הפרטיים של קלינטון בפני וול סטריט.

04:20 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אומר כי ביל קלינטון, הנשיא לשעבר ובעלה של יריבתו הילרי קלינטון, היה "נצלני כלפי נשים" וכי ארבע מהן "יושבות כאן הלילה". המיליארדר התייחס לנשים שסיפרו כי ביל קלינטון תקף אותן מינית, בהן אחת שטוענת כי הוא אף אנס אותה.

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
העימות יורד לפסים נמוכים. קלינטון וטראמפ/רויטרס
העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. GettyImages
ארבע הנשים שטוענות כי ביל קלינטון תקף אותן מינית/GettyImages

4:13 הילרי קלינטון טוענת כי הערותיו של דונלד טראמפ על נשים חושפות מי הוא באמת ומה הוא חושב על נשים. המועמדת הדמוקרטית אומרת כי לא רק דעותיו על נשים מונעות ממנו להיות ראוי להיבחר לנשיא ומזכירה התבטאויותיו נגד מוסלמים והיספנים במהלך הקמפיין.

4:12 דונלד טראמפ מכחיש כי הוא ניסה לנשק נשים ללא רשותן, בעקבות הדברים שאמר לפני 11 שנה ושהקלטתם נחשפה ביממה האחרונה.

4:10 דונלד טראמפ אומר כי הוא החל את קמפיין הבחירות שלו מאחר שהוא התעייף לראות "דברים כה טפשיים" קורים למדינה שלנו.

4:07 הילרי קלינטון אומרת כי תעבוד עבור כל האזרחים כדי לרפא את המדינה ולאחות את השברים.

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. AP
קלינטון וטראמפ/AP

04:05 העימות השני בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון יוצא לדרך, השניים לא לחצו ידיים, בניגוד לעימות הראשון ביניהם.

03:50 ביל קלינטון ומלניה טראמפ נכנסים לאולם העימות ומתיישבים בקהל.

03:40 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מגיע לאולם העימות באוניברסיטת וושינגטון שבסנט לואיס, מיזורי, 20 דקות לפני תחילת האירוע.

03:00 מטה הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון הגיב למסיבת העיתונאים שערך טראמפ עם הנשים שהאשימו את ביל קלינטון בהטרדה מינית. "איננו מופתעים לראות את טראמפ ממשיך את מרוצו ההרסני לתחתית", נכתב בהודעה. "הילרי קלינטון מבינה כי ההזדמנות בעימות הקרוב היא לשוחח עם המצביעים על הסוגיות החשובות להם, והפעלול הזה לא משנה את זה. אם טראמפ לא רואה את זה, זה הפסד שלו. כרגיל, היא מתכוננת להתמודדות עם כל מה שטראמפ יעמיד בדרכה".

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
ביל קלינטון לוחץ את ידה של מלניה טראמפ/רויטרס
העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. GettyImages
יועצו הקרוב של טראמפ רודי ג'וליאני באולם העימות/GettyImages

02:30 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ עורך מסיבת עיתונאים יחד עם ארבע נשים שטענו כי הנשיא לשעבר ובעלה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ביל קלינטון, הטריד אותן מינית. טראמפ קרא לנשים "אמיצות". כל אחת מהנשים אמרה בתחילת דבריה: "אני פה כדי לתמוך בטראמפ כי הוא ישיב את אמריקה לגדולתה". בין הנוכחות הייתה גם חואניטה ברודריק, שטענה כי קלינטון אנס אותה ב-1978 בעת שהיה מושל ארקנסו. היא אמרה במסיבת העיתונאים: "ביל קלינטון אנס אותי והילרי קלינטון איימה עליי".

בין הדוברות הייתה גם קתי שלטון, שקלינטון, שהייתה בעברה עורכת דין, ייצגה אדם שאנס אותה בעת שהייתה בת 12. "כשהייתי בת 12 הילרי העבירה אותי חוויה שילדה בת 12 לא צריכה לעבור. היא אומרת שהיא בעד נשים וילדים, כשהיא נשאלה על המקרה שלי בשנה שעברה היא אמרה שהיה עליה להגן עליו".

(עדכון ראשון: 22:23)

דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים שערך עם מתלוננות נגד ביל קלינטון, אוקטובר 2016. רויטרס
טראמפ והנשים שטענו כי ביל קלינטון הטריד אותן, הלילה/רויטרס
עובדים מכינים את הבמה לקראת העימות השני בין דונלד טראמפ והילרי קלינטון בסנט לואיס, מיזורי, אוקטובר 2016. AP
הכנות לעימות השני בסנט לואיס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully