וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הקלטת התפוגג: טראמפ רשם הישג תודעתי ובלם את נפילתו

10.10.2016 / 9:43

מסיבת העיתונאים שכינס המועמד הרפובליקני עם הנשים הטוענות שהותקפו מינית בידי ביל קלינטון הסיטו את תשומת הלב מדבריו נגד נשים. הוא נגע בנקודות החולשה של קלינטון, שנותרה לא פעם חסרת תשובות. הגם שנותר עמוק בבור, את הניצחון הוא רשם עוד לפני שהעימות החל

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

הרגע החשוב ביותר בעימות הנשיאותי השני, שהתקיים הלילה (שני) באוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, אולי התרחש אפילו לפני שהוא נפתח בחמיצות וללא לחיצת ידיים בין שני המועמדים. היה זה במסיבת העיתונאים שכינס דונלד טראמפ כשעה לפני תחילת העימות ובו ישב לצדן של ארבע נשים שהאשימו את הנשיא לשעבר ובן זוגה של יריבתו ביל קלינטון בתקיפה מינית, כולל אונס.

בכך, עוד לפני שנשאלה השאלה הראשונה, הצליח טראמפ שסבל מביקורת נוקבת ביומיים האחרונים, כולל מצד בכירי מפלגתו, להסיט במידה מסוימת את האש ממנו. הכותרות של העיתונים ושל כלי התקשורת בארצות הברית מפוצלות בין העימות השני והסוער לבין מסיבת העיתונאים חסרת התקדים שכינס המועמד הרפובליקני, שרשם בזכות כך הישג תודעתי משמעותי.

לפי רשת CNN, רוב הצופים – 57% סברו שקלינטון ניצחה, אולם זה היה הלילה של טראמפ. המועמד הרפובליקני המשיך בקו הקבוע שלו והתלונן על ההנחיה של אנדרסון קופר מ-CNN ושל מרתה רדץ מרשת ABC. טראמפ השיג את שלו והוצג כאנדרדוג שלא זוכה ליחס הוגן מהתקשורת. בסופו של עימות, הוא דיבר כדקה יותר מקלינטון.

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
התלונן, אך זכה ביותר דקות דיבור. טראמפ וקלינטון, הלילה/רויטרס

טראמפ נגע בכמה נקודות רגישות אצל קלינטון במהלך העימות והשאיר אותה ללא מענה, בעיקר בשאלה מדוע היא, כאישה עשירה ובעלת ממון, לא תורמת למסע הבחירות של עצמה. הוא הזכיר את בנגאזי, אותו פיגוע קטלני שהתרחש בזמן שקלינטון הייתה שרת חוץ וגבה את חייו של השגריר כריסטופר סטיבנס. המתקפה ההיא נותרה ככתם על הקדנציה של קלינטון וטראמפ ניצל זאת והבטיח כי במקרים דומים הוא זה שיענה לטלפון האדום ב-3:00 בבוקר. הילרי, כך אמר, תישן כפי שהיא עשתה בזמן אותה מתקפה.

בשונה מהעימות הראשון, טראמפ חפר בפרשת המיילים, שבה השתמשה קלינטון בשרת פרטי בעודה מאיישת את מחלקת המדינה. ה-FBI חקר ובדק והמליץ למשרד המשפטים לסגור את החקירה, כפי שאכן קרה. ההתנהלות הייתה רשלנית, אך לא פושעת. המועמד הרפובליקני לא מקבל זאת ואחד משיאי העימות היה כשהוא הבטיח למנות תובע מיוחד אם ייכנס לבית הלבן, שיחקור את קלינטון ויכלא אותה. הבטחה חסרת תקדים בהיסטוריה של מערכות הבחירות בארצות הברית.

טראמפ הצליח לעמעם את פרשת הקלטת, שהקיזה את דמו ביומיים האחרונים. הייתה לו הופעה מכובדת, הקהל באולם הריע לו יותר וזה משמעותי כי זה יוצר אפקט דומה לאלו של קולות צחוק מוקלטים בסדרות קומיות. לקהל בבית יותר נוח להזדהות איתם. לפני העימות היו שמועות על קרע בין המועמד הרפובליקני לסגנו מייק פנס, שהוזכר בידי גורמים מתוסכלים במפלגה כגורם שיכול להחליף את טראמפ ולהציל את הספינה הטובעת. על כל פנים, מושל אינדיאנה שיבח אחרי העימות את הופעתו של טראמפ והודיע שהוא מחויב לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים שערך עם מתלוננות נגד ביל קלינטון, אוקטובר 2016. רויטרס
בתקשורת מתעסקים עכשיו גם בביל קלינטון. טראמפ במסיבת העיתונאים לפני העימות/רויטרס

הופעתה של קלינטון הייתה כמו זו בעימות הקודם, לא גרועה יותר, אך טראמפ היה טוב בהרבה. הוא חזר על אותם מסרים כלכליים שקורצים לקהל בוחריו – חוב לאומי של 20 טריליון דולר, גירעון של 800 מיליארד דולר וסין הגנבת הגדולה כפי שהוא רואה אותה. הלילה, הוא הציג את הסיסמאות הללו בצורה טובה יותר. קלינטון, מנגד, התפתלה בנושא האנרגיה.

מצד אחד, היא ניסתה לדבוק במדיניות של אנרגיה מתחדשת ועצמאית, אבל מצד שני היא הלכה על הטיפות מאחר שהיא יודע שאסור לפגוע בכורים של וירג'יניה המערבית ובתעשיית הפלדה של אוהיו, וירג'יניה ופנסילבניה. כולן מדינות מפתח בבחירות הקרובות שעשויות להכריע את הכף. גם כשניסתה לצדד במדיניות של אובמה, היא לא הצליחה להביע בפה מלא תמיכה ברפורמת הבריאות השנויה במחלוקת שלו, ולא כינתה אותה בשל כך "אובמקר".

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
התפתלה בנושא האנרגיה. קלינטון בעימות, הלילה/רויטרס

טראמפ אמר את הדברים הנכונים בכל הנוגע לנשים ולמיעוטים, השאלה אם מישהו מאמין לו. המתקפה נגד קלינטון בנושא סוגיית הפליטים הסורים היא יעילה. המועמדת הדמוקרטית עושה אולי את הדבר הצודק, להכניס לשטחה של ארצות הברית פליטים הנמלטים מציפורניהם של השליט בשאר אסד ושל דאעש, אולם טראמפ עושה את הדבר החכם במערכת בחירות. המילארדר התחמק כשקלינטון ציינה את היחס החם שלו הוא זוכה מרוסיה ורק הצהיר כי על אף שהוא לא אוהב אותה ואת משטר אסד, הם נלחמים בדאעש - דברים לא נכונים בלשון המעטה.

במקרה או שלא, שלושה מתוך ארבעת האישים והמוסדות האמריקנים התומכים בקלינטון שהזכיר טראמפ בעימות היו יהודים, ומוכרים ככאלו. לצד וורן באפט, ציין המועמד הרפובליקני את בנק גולדמן-זקס, את המיליארדר ג'ורג' סורוס ואת היועץ סידני בלומנטל. טראמפ אמנם לא אנטישמי, אך לא מעט מתומכיו הם כן ואולי מדובר בקריצה אליהם.

בתוצאות המידיות, נראה שטראמפ ניצח. הסקרים הבאים שיפורסמו ישקללו שלושת האירועים האחרונים - העימות, מסיבת העיתונאים ופרשת הקלטת - ויהיה אפשר לדעת אם אכן נעצרה המפולת. אם אפשר להמר, אז המועמד הרפובליקני לא יעלה בסקרים הקרובים, אבל גם לא ירד ואפקט הקלטת יעומעם בזכות העימות. טראמפ עדיין נמצא עמוק בתוך הבור, אבל הגולל לא נסתם סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully