וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימות: קלינטון שומרת על הפער מטראמפ בסקרים

המועמדת הדמוקרטית זוכה ל-46% תמיכה לפי סקר של ה"וול סטריט ג'ורנל" ו-NBC. בסקר של רויטרס מובילה קלינטון ב-8% ועל פי מכון הסקרים PRRI הפער גדל ל-11%. קלינטון: נותרה לו רק שליליות ופסימיות, הוא נואש

צילום: רויטרס

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, שומרת על יתרון בסקרים גם לאחר העימות השני. מסקר חדש שפרסמו אמש (רביעי) עיתון "הוול סטריט ג'ורנל" ורשת הטלוויזיה NBC עולה כי יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ, צמצם את הפער. קלינטון אמנם מובילה ב-9%, אולם הופעתו של המיליארדר בעימות השני בתחילת השבוע חיזקה את מעמדו. בשני סקרים נוספים שפורסמו התחזק מעמדה של קלינטון, ובאחד מהם היא אף מובילה בפער דו ספרתי.

לפי הסקר של "הוול סטריט ג'ורנל" ו-NBC, קלינטון מובילה עם 46% תמיכה לעומת 39% לטראמפ. לפני העימות השתרך המועמד הרפובליקני במרחק של 11% מאחוריה, קבע סקר קודם שערך ה"וול סטריט ג'ורנל" בשבת ובראשון.

הסקר הנוכחי נערך לאחר חשיפת הקלטת מ-2005, שבה נשמע טראמפ מדבר באופן מבזה כלפי נשים. הוא נערך על פני שלושת הימים האחרונים, לאחר העימות, אז התנצל טראמפ על ההערות הפוגעניות שלו.

לקריאה נוספת:
פול ראיין: "אפסיק להגן על טראמפ, לא אשתתף בקמפיין הבחירות"
"לא כמו שום עימות שראיתי": טראמפ התחמק מהקלטת, קלינטון השיבה אש
אובמה על התבטאויות טראמפ כלפי נשים: "דברים שלא ייאמנו"

דונלד טראמפ בכנס בחירות באוקלה, אוקטובר 2016. רויטרס
טראמפ בכנס בחירות בפלורידה, אתמול/רויטרס

מפילוח נתוני הסקר עלה כי טראמפ צמצם את הפער משום שהשיג תמיכה נרחבת יותר ממצביעים שמזוהים עם המפלגה הרפובליקנית. לאחר העימות, 89% מהרפובליקנים אמרו כי יבחרו בטראמפ אם יתמודד ראש בראש מול קלינטון – לעומת 74% במשאל שנערך בשבת ובראשון, לפני העימות.

בנוסף לכך, לפני העימות סברו 39% מהרפובליקנים כי מועמדים מטעם המפלגה לקונגרס צריכים לתמוך בטראמפ. ביום שני, לאחר העימות, נתון זה כבר עלה ל-45%. רק 6% מהרפובליקנים טענו כי על טראמפ לפרוש מהמרוץ בעקבות הערותיו על נשים – ירידה של 8% מהסקר שנערך לפני העימות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

העימות השכיח את הקלטת של טראמפ

לפי הסקר לפני העימות האמינו 38% מכלל המצביעים הרשומים כי ההקלטה משנת 2005 שבה דיבר בגסות על נשים מבהירה כי אינו מתאים לתפקיד הנשיא, ועליו להפסיק את התמודדותו. ואולם, בעקבות העימות צנח נתון זה ב-5%. שיעור המתנגדים לפרישתו מהמרוץ זינק ב-11% בין שני הסקרים, עד 53%. "לאחר הפוגה בימים שבת וראשון, תמיכת הרפובליקנים בטראמפ שוב איתנה", אמר ביל מקינטורף, הסוקר הרפובליקני שערך את המשאל יחד עם הסוקר הדמוקרטי פרד ינג.

סקר נוסף שנערך הלילה בנושא, בידי סוכנות הידיעות רויטרס ובידי מכון הסקרים "איפסוס", קובע כי קלינטון מובילה על טראמפ ב-8% בלבד בקרב המצביעים הפוטנציאליים, כש-45% מהם תומכים בה, לעומת 37% התומכים בטראמפ. 18% מהמשתתפים אמרו כי לא אכפת להם מי מהשניים ייבחר. מהסקר אף עלה כי אחד מתוך כל חמישה תומכי המפלגה הרפובליקנית חושב כי הערותיו הוולגריות על נשים מוכיחות כי אינו ראוי להיות נשיא.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקולורדו,  12 באוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון בעצרת בקולורדו/רויטרס

גם סקר זה נערך אחרי העימות בין שני המועמדים לנשיאות, ובניגוד למשאל של "הוול סטריט ג'ורנל" ו-NBC, הפער בין המועמדים דווקא גדל. בסקר הקודם, שנערך בשבוע שעבר, הפער בין השניים עמד על 5%.

בסקר של מכון הסקרים PRRI מובילה קלינטון על טראמפ בפער דו ספרתי. כמעט מחצית מהמשתתפים בסקר (49%) דיווחו כי הם תומכים או נוטים לתמוך בקלינטון, בעוד שפחות מארבעה מכל עשרה (38%) מהנשאלים השיבו כי סביר שיצביעו לטראמפ. בסקר שנערך לפני שבועיים בלבד היה שוויון בין המועמדים כשכל אחד מהם זכה לתמיכה של 43%.

מיד לאחר העימות פרסמה רשת CNN סקר ובו השיבו 57% מהצופים בעימות כי קלינטון היא המנצחת. רק 34% מהנשאלים השיבו כי הם חושבים שהמיליארדר, שהופיע בצל סערת הקלטת הפוגענית כלפי נשים, רשם תצוגה טובה יותר. 63% אמרו כי הופעתו של טראמפ הייתה טובה יותר מזו שציפו לה, ואילו 39% השיבו כי הופעתה של קלינטון עלתה על הציפיות ממנה.

טראמפ: "קלינטון רוצה ממשלה גלובלית והגירה ללא הגבלה"

בעצרת בחירות שערך אמש בפלורידה אמר טראמפ כי יריבתו הדמוקרטית "רוצה להגביר את ההגירה באופן קיצוני, כשאנשים כבר זורמים למדינה" - כך דווח ברשת "פוקס ניוז". טראמפ הוסיף כי "תכתובות המיילים של קלינטון שהדליף אתר ויקיליקס חושפות כי היא מאמינה בממשלה גלובלית ובהגירה ללא הגבלה".

קלינטון הגיבה לטאמפ בעצרת שערה בקולורדו. לדבריה, "אסטרטגיית 'האדמה החרוכה' של טראמפ מראה כמה הוא נואש". היא הוסיפה כי "זה כל מה שנותר לו, שליליות טהורה ופסימיות". לעצרת הגיעו גם תומכים של טראמפ שניסו להפריע לקיומה והוצאו על ידי אנשי הביטחון. "אתם צריכים לרחם עליהם, היו להם כמה שבועות קשים", אמרה לתומכיה.

ברק אובמה בחנוכת מוזיאון לאומי להיסטוריה ותרבות של אמריקה, וושינגטון, ארה"ב. ספטמבר 2016. AP
"עדיין חושבים שטראמפ צריך להיות נשיא. זה חסר היגיון בעיניי". אובמה/AP

שלשום התייחס דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, להקלטות של טראמפ שנחשפו בשבוע האחרון ואמר כי הערותיו הפוגעניות של המועמד הרפובליקני לנשיאות כלפי נשים מגיעות לרמה של הטרדה מינית. במסיבת עיתונאים הוסיף הדובר כי הנשיא המכהן ברק אובמה מצא את דברי טראמפ "דוחים".

גם אובמה התבטא בנושא, במהלך עצרת שנערכה אתמול בלילה בגרינסבורו, קרוליינה הצפונית, ואמר כי התבטאויות של טראמפ "היו פוסלות אותו אפילו מעבודה בחנות". לדבריו, הצעד הנכון בבחירות שיתקיימו ב-8 בנובמבר צריך להיות ברור לכול. "אנחנו עומדים בפני מצב שאדם אומר דברים שאף אחד לא היה סובל גם אם היה מגיש קורות חיים לעבודה בחנות נוחות של תחנת דלק", אמר אובמה, ואף גינה בכירים רפובליקנים הממשיכים לתמוך בטראמפ: "הם עדיין חושבים שהוא צריך להיות נשיא. זה חסר היגיון בעיניי".


(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully