וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נאצים, צאו מפה": הוצת מטה רפובליקני בקרוליינה הצפונית

שלושה שבועות לפני סיומה של מערכת הבחירות בארצות הברית, בקבוק תבערה הושלך לעבר מטה המפלגה הרפובליקנית בעיר הילסבורו. בכיר המפלגה: "טרור פוליטי". טראמפ האשים את תומכי קלינטון במעשה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בשבוע שעבר: עימות שני בין המועמדים לנשיאות)

בקבוק תבערה הושלך היום (ראשון) לעבר מטה המפלגה הרפובליקנית בעיירה הילסבורו שבמחוז אורנג', בקרוליינה הצפונית – כך דווח בעיתון המקומי "שארלוט אובזרבר". על פי גורמים משטרתיים, בקבוק התבערה הושלך דרך החלון הקדמי של מטה המפלגה. לא דווח על נפגעים, אולם נזק רב נגרם למבנה.

דאלאס וודהאוס, מנכ"ל המפלגה הרפובליקנית בקרוליינה הצפונית, מסר כי "המשרד נהרס לחלוטין. הדבר היחיד שחשוב לנו הוא שאף אחד לא נהרג, וזה ממש היה עלול לקרות". הוא תיאר את המעשה, שכלל גם ריסוס כתובות בגרפיטי על קיר מבנה סמוך, "טרור פוליטי". לדברי המשטרה, רוססה הכתובת "רפובליקנים נאצים, צאו מהעיר או ש...".

עוד בוואלה! NEWS:
סקרים חדשים: הנשים יעניקו לקלינטון ניצחון במדינות המתנדנדות
העדויות עושות את שלהן: טראמפ מרחיק בוחרות רפובליקניות
קלינטון בהדלפות ויקיליקס: "מוטב תהליך שלום מדומה על כלום"

הוצת מטה המפלגה הרפובליקנית בהילסבורו, קרוליינה הצפונית, 16 באוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
"צאו מהעיירה, או ש...". הכתובת שרוססה על בניין סמוך/צילום מסך, טוויטר

לדברי ראש עיריית הילסבורו טום סטיבנס, "המעשה המטריד הזה הוא הרבה מעבר להשחתת רכוש, אלא גם מאיים על בטיחותה של קהילתנו באמצעות אש, ומסר השנאה שלו מערער את ההגינות, הכבוד והיושרה של הפעילות הציבורית". בהודעה רשמית, הוסיף סטיבנס: "אני מאמין שאני מדבר בשמם של הרוב המכריע של האנשים, למעשים כאלה אין מקום בקהילה שלנו".

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ האשים הלילה את תומכי יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון בניסיון הצתת המבנה. "חיות אדם המייצגות את הילרי קלינטון והדמוקרטים בקרוליינה הצפונית הפציצו את המשרדים שלנו במחוז אורנג' בגלל שאנחנו מנצחים", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. קלינטון, מצדה, כתבה מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלה כי "המתקפה נגד מטה המפלגה במחוז אורנג' היא מזעזעת ובלתי מתקבלת על הדעת".

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
"מתקפה מזעזעת". קלינטון וטראמפ, בעימות הנשיאותי השני/רויטרס

אין זה מקרה האלימות הראשון במערכת הבחירות הנוכחית. עצרותיו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ במהלך הפריימריז משכו אש לא אחת, וכללו אירועים אלימים. כך, למשל, בחודש מאי האחרון מאות מפגינים שנאספו מחוץ לאירוע בחירות של טראמפ באלבקרקי שבניו מקסיקו השליכו לעבר כוחות המשטרה חולצות ובקבוקי פלסטיק בוערים, הפכו פחי זבל והפילו מחסומים משטרתיים.

הוצת מטה המפלגה הרפובליקנית בהילסבורו, קרוליינה הצפונית, 16 באוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
"הרבה מעבר להשחתת רכוש". המשרד שהוצת, היום/צילום מסך, טוויטר

השוטרים הגיבו עם תרסיס פלפל ורימוני עשן, בניסיון לפזר את המפגינים מחוץ למרכז הירידים של אלבקרקי, שנסגר למשך זמן קצר. במהלך עצרת הבחירות, טראמפ נקטע שוב ושוב על ידי המפגינים, שקראו קריאות, הניפו שלטים והתנגדו לפינויים על ידי המאבטחים במקום. בין היתר, נכתב על השלטים "טראמפ פשיסט" ו"שמענו מספיק".

כחודשיים לפני כן, בוטלה עצרת בחירות של טראמפ בשיקגו, לאחר שהאירוע הפך לזירת התגוששות בין אלפי תומכיו ומתנגדיו. חצי שעה לפני שהיה אמור לעלות לבמה, איש מצוות הקמפיין של טראמפ הודיע כי האירוע יידחה "מטעמי ביטחון". בהודעה רשמית שפורסמה מאוחר יותר נטען כי טראמפ התייעץ עם כוחות שיטור שייעצו לו לבטל את העצרת.

(עדכון אחרון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully