וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: "תומכיה הגדולים של קלינטון לא היו עמה לולא מחויבותה לישראל"

ויקיליקס פרסם מיילים נוספים של יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית, ואחד מהם כלל התכתבות בינו לבין בתו, שהייתה מודאגת מכך שקלינטון "תהיה גרועה מאובמה". הוא השיב: "זה טירוף, היא הגנה על ישראל עוד בסנאט"

עריכה: עמרי נחמיאס

"תומכיה הגדולים ביותר של קלינטון לא היו לצדה אילולא הייתה מחויבת לחלוטין לביטחון ישראל" – כך כתב יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית ג'ון פודסטה, במייל שהודלף היום (רביעי) על ידי האתר ויקיליקס. זאת כחלק מההדלפה הנרחבת של האתר, שפרסם בימים האחרונים אלפי מיילים של פודסטה, ששפכו אור על הקמפיין של הילרי קלינטון.

פודסטה כתב את המייל במאי 2015, בתשובה לשאלה שהפנתה אליו בתו מייגן ראוז. "שמעתי מכמה אנשים שדואגים מאוד לישראל שהילרי תהיה הנשיא "הכי לא ידידותית" בהיסטוריה, גרועה יותר מאובמה", כתבה לו בתו ב-12 במאי. "איך להגיב לזה בשיחה, תודה".

אביה השיב לה כי "זה קצת משוגע. אובמה פיתח איבה רצינית לביבי, אבל היא (קלינטון) הגנה בחירוף נפש על ישראל מאז ימיה בסנאט". פודסטה הוסיף כי "ככל נראה תומכיה הגדולים ביותר הם חיים סבן ודני אברמס, שלא היה עמה היא לא הייתה מחויבת לחלוטין לביטחון ישראל". הוא התכוון לשני המיליארדרים היהודים, תורמים מרכזיים למפלגה הדמוקרטית".

עוד על הבחירות בארה"ב
קלינטון ב-2013: "ישראל לבדה לא יכולה לגרום נזק רב לגרעין האיראני"
קלינטון בהדלפות ויקיליקס: "מוטב תהליך שלום מדומה על כלום"

פגישת בנימין נתניהו והילרי קלינטון בניו יורק, 26 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לע?מ, לשכת העיתונות הממשלתית
קלינטון ונתניהו בפגישתם בניו יורק בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע?מ

במייל אחר, ששוחרר ביום ראשון, עלה כי קלינטון לא סבורה שישראל לבדה יכולה להסב נזק רב לתכנית הגרעין האיראנית. הערכתה נאמרה לאנשי המוסד הפיננסי גולדמן זאקס בנאום שנשאה לפני כשלוש שנים, ב-2013.

"למיטב ידיעתנו, ישראל בחנה את הנושא מקרוב במשך כמה שנים, עד הממשלה הנוכחית (ממשלת נתניהו ב-2013)", אמרה קלינטון בנאום והוסיפה כי ההערכה בירושלים היא שגם אם מתקפה תצליח להאט את תכנית הגרעין האיראנית בכמה שנים - זה יהיה כדאי, ולא משנה מה תהיה התגובה. לדבריה, ארצות הברית היא זו שמחזיקה בנשק שיכול להסב נזק רב למתקני הגרעין.

קלינטון העריכה עוד כי הכוחות במזרח התיכון לא יצליחו להגיע לאיום ההדדי שאליו הגיעו ארצות הברית וברית המועצות במהלך המלחמה הקרה, איום שסייע במניעת מלחמה גרעינית. לטענתה, מדינות המפרץ יחשבו שעליהן להגן על עצמן ולשם כך הן עלולות לעשות שימוש בנשק גרעיני. היא אמרה כי המשטרים באזור אינם "היציבים ביותר בהכרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully