וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

52% מהצופים בעימות: קלינטון ניצחה; 60% מהם: טראמפ היה במתקפה

לפי סקר CNN, מרבית הצופים טענו כי המתקפות של שני המועמדים היו הוגנות. סנאטור בכיר: "אם טראמפ יפסיד, זה יהיה כי הוא מועמד כושל". טראמפ הוזכר ב-59% מהציוצים, והגולשים העלו מהאוב ציוץ ישן שלו על פוטין

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

רוב זעום של צופים בעימות הנשיאותי השלישי והאחרון, שנערך הלילה (חמישי) בלאס וגאס, נבאדה, סבורים כי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ניצחה - כך עולה מסקר של רשת CNN לאחר העימות. על פי הסקר שנערך בקרב צופי העימות, 52% סבורים כי קלינטון ניצחה, ו-39% סבורים כי יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ניצח.

כמו כן, 60% מהצופים העריכו כי טראמפ היה במתקפה במרבית הזמן ואילו רק 23% סבורים כי קלינטון הייתה במתקפה. 15% מהצופים טענו כי שניהם היו במתקפה במהלך העימות. 55% סבורים כי המתקפות של טראמפ היו מוצדקות, ו-34% סבורים כי המתקפות של קלינטון היו הוגנות.

עוד בוואלה! NEWS:
מסיבות שתייה ורווחי עתק: בירת ההימורים של ארה"ב מתמרקת לעימות האחרון
העימות האחרון יוצא לדרך: המלחמה הפסיכולוגית בין המועמדים בשיא חדש
אובמה תקף את טראמפ: "שיפסיק ליילל וינסה לצבור קולות"

חדר העיתונאים בעימות השלישי בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. רויטרס
"מפחיד". אולם העימות, הלילה/רויטרס

בהכרזה שהביאה לתגובות נסערות במערכת הפוליטית האמריקנית, סירב דונלד טראמפ להתחייב להכיר בתוצאות הבחירות, כחלק מטענותיו שהן מוטות לטובת יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. היא, מצדה, אמרה כי היא "מזועזעת" מדבריו ואמרה כי הוא "המועמד המסוכן ביותר בהיסטוריה המודרנית".

השניים נגעו גם במעורבותה של רוסיה בבחירות. בעוד קלינטון אמרה כי הנשיא ולדימיר פוטין רוצה "נשיא בובה", ברמיזה לתמיכתה של הקרמלין במיליארדר, טראמפ טען כי הוא "חכם ממנה". המועמד הרפובליקני, שמפגר אחרי יריבתו בסקרים, דחה גם את האשמות שהוא מטריד מינית נשים, אחרי שקלינטון אמרה כי "הוא מקטין אותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. AP
"הילרי הוכיחה למה היא תהיה נשיאה אדירה". קלינטון וטראמפ, הלילה/AP

על פי נתוני השימוש בטוויטר, 59% מהציוצים בנוגע לעימות התייחסו לדונלד טראמפ, לעומת 41% שהתייחסו לקלינטון. עם זאת, קלינטון הגדילה את מספר העוקבים שלה בכ-13 אלף, ואילו טראמפ בכ-6,000 בלבד.

הנושאים שעליהם פורסמו הציוצים הרבים ביותר הם יחסי חוץ, כלכלה, הפלות, טרור והגירה. הרגע מתוך העימות שזכה להתייחסויות הרבות ביותר בטוויטר הוא הדיון של שני המועמדים ביחס לנשים, ורק לאחר מכן סירובו של טראמפ להתחייב להכיר בתוצאות הבחירות וטענת קלינטון כי יריבה הוא "בובה" של פוטין.

כמו כן, טוויטר פרסמה את הציוץ שזכה להכי הרבה ציוצים מחדש במהלך העימות. מדובר בהודעה של טראמפ משנת 2013, שבה נכתב: "אתם חושבים שפוטין יגיע לתחרות מיס יוניברס בנובמבר במוסקבה - אם כן, האם הוא יהפוך לחבר הכי טוב שלי?". במהלך העימות, שב ואמר טראמפ כמה פעמים כי "פוטין אינו חבר שלי".

הציוץ שזכה להכי הרבה ציוצים מחדש במהלך העימות:

הסגן הדמוקרטי טים קיין הגיב לעימות בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "הילרי בדיוק הוכיחה למה היא תהיה נשיאה אדירה. אני לא יכול להיות גאה יותר להיות שותפה למרוץ". הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס, יריבה של קלינטון בבחירות המקדימות, הוסיף: "דונלד טראמפ הוא האדם הכי פחות כשיר להיות נשיא בהיסטוריה של המדינה. לכו להצביע!".

המועמד הליברטריאני לנשיאות גארי ג'ונסון, שנמצא במקום השלישי בסקרים הלאומיים, פנה לתומכיו: "הם בווגאס, אז תנו לי לשאול – אתם באמת רוצים להמר על העתיד שלנו עם שני אלה?". מועמדת מפלגת הירוקים לנשיאות, ג'יל סטיין, הוסיפה: "דונלד טראמפ מסוכן. הילרי קלינטון מסוכנת. לצפות בהם היה מפחיד".

טראמפ לאחר העימות: "זה היה מרגש"

הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם, שהתמודד בבחירות המקדימות נגד טראמפ, מסר בהודעה רשמית: "כמו אמריקנים רבים, יש לי ביטחון בדמוקרטיה שלנו ובמערכת הבחירות. במהלך הדיון, טראמפ עשה למפלגה ולמדינה שירות רע מאוד כשהמשיך לטעון שתוצאת הבחירות תהיה 'מוטה' נגדו". הוא הבהיר: "אם הוא יפסיד, זה לא יהיה בגלל שהמערכת 'מוטה', אלא כי הוא מועמד כושל".

(עדכון ראשון: 6:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully