וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע וחצי לפני הבחירות: ה-FBI פתח מחדש את חקירת המיילים של קלינטון

29.10.2016 / 2:52

ראש הבולשת עדכן מחוקקים כי מיילים חדשים שהתגלו ועשויים להיות רלוונטיים לחקירה נבחנים כדי להכריע אם הם מכילים מידע מסווג או בעל חשיבות. קלינטון: "קוראת ל-FBI לחלוק את כל המידע". דיווח: המיילים נמצאו בשרת של חבר קונגרס שהתפטר לאחר שליחת תמונות מיניות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (ה-FBI) החליטה אתמול (שישי) לפתוח מחדש את חקירת פרשת המיילים שבה מעורבת המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון - כך הודיע ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, במכתב ששלח לחברי קונגרס בולטים. לדבריו, החקירה נפתחת בעקבות מיילים חדשים שהתגלו במסגרת חקירה אחרת, שעשויים להכיל מידע חדש.

קלינטון התייחסה הלילה להתפתחות במסיבת עיתונאים באיווה. "קומי בעצמו אמר שהוא לא יודע האם המיילים שמוזכרים במכתב שלו משמעותיים או לא. אני משוכנעת שיהיו אשר יהיו, זה לא ישנה את המסקנות שהתקבלו ביולי (אז הוחלט לסגור את החקירה, ע"נ), ולכן זה הכרחי שה-FBI יסביר את העניין הזה ללא דיחוי. אני מצפה להתקדם הלאה ולהתמקד באתגרים הניצבים בפני הציבור האמריקני, לנצח בשמונה בנובמבר, ולעבוד עם כל האמריקנים כדי לבנות עתיד טוב יותר לארצנו", אמרה.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ביקר בחריפות את התנהלותה של שרת החוץ לשעבר ואמר כי פתיחת החקירה מחדש מהווה "תיקון של טעות איומה", שהיא סגירתה לפני כשלושה חודשים. איל הנדל"ן צמצם בימים האחרונים את הפער בסקרים, והאירוע עשוי לטרוף מחדש את הקלפים, שבוע וחצי בלבד לפני שאזרחי ארצות הברית ילכו בהמוניהם לקלפיות.

עוד כתבות בנושא:
טראמפ: "צריך לבטל את הבחירות ולהכריז עלי כמנצח"
פוש אחרון לפני קו הסיום? "קלינטון נחושה למנות ביידן לשר החוץ שלה"
היכן שלברון ג'יימס כשל, הצליח המגנט של קלינטון

לקראת העימות השלישי בין המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לבין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בלאס וגאס, 19 באוקטובר 2016. AP
האירוע עשוי לטרוף את הקלפים. קלינטון/AP

02:46 - קלינטון התייחסה במסיבת עיתונאים להתפתחות, ואמרה בין היתר: "לא יצרו איתנו קשר. שמענו על זה לראשונה כשהמכתב הזה פורסם לאחר שנשלח לחברים רפובליקנים בבית הנבחרים. אנחנו לא יודעים את כל העובדות, ולכן אנחנו קוראים ל-FBI לשחרר את כל המידע שיש ברשותו. אפילו קומי אמר שיכול להיות שהמידע הזה לא משמעותי, אז בואו נפרסם אותו".

00:20 - הסנאטורית הדמוקרטית הבכירה דיאן פיינסטיין תקפה את קומי והאשימה אותו כי הוא "משחק לידיו של טראמפ, שכבר עכשיו משתמש במכתב למטרות פוליטיות - וזאת 11 ימים לפני הבחירות". לדבריה, גם קומי מודה שה-FBI עדיין לא יודע להעריך אם המידע החדש הוא בעל חשיבות, ו"חבל שלא לקח זאת בחשבון לפני ששלח את המכתב".

23:30 - רשת "פוקס" האמריקנית דיווחה מפי גורם המעורב בפרטים כי עד כה לא נמצא מידע מסווג במיילים החדשים שנבדקים בידי הבולשת הפדרלית.

23:05 - ג'ון פודסטה, יו"ר הקמפיין של קלינטון, אמר כי הוא בטוח שהחקירה המחודשת בפרשת המיילים לא תביא למסקנות שונות מאלה שהגיע אליהן ה-FBI בחודש יולי האחרון, אז הוחלט לסגור את התיק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מסיבת העיתונאים של קלינטון:

23:00 - דובר הבית הלבן, אריק שולץ, אומר כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא חזר בו מתמיכתו בקלינטון בעקבות הפרסום. "אני לא חושב שעלה דבר כלשהו שישנה את דעתו של הנשיא על קלינטון", אמר. לדברי שולץ, הבית הלבן לא קיבל עדכון מה-FBI לפני פתיחתה מחדש של החקירה. אובמה צפוי לנכוח בעצרת תמיכה בקלינטון באורלנדו שבפלורידה בהמשך היום.

אנתוני וינר, מתמודד על ראשות העיר ניו יורק. יולי 2013. AP
המיילים אותרו במסגרת החקירה בעניינו. אנתוני וינר/AP

22:20 - הניו יורק טיימס מדווח מפי גורמים רשמיים במדינה כי המיילים נמצאו במחשב של עוזרתה של קלינטון, הומה אבדין, ובעלה חבר הקונגרס לשעבר אנתוני וינר. לפי הדיווח, המיילים נחשפו במסגרת החקירה המתנהלת נגד וינר בגין שליחת תמונות עירום שלו לקטינה.

רשת CNN דיווחה כי המיילים החדשים שהתגלו לא קשורים למיילים שנחשפו לאחרונה באמצעות אתר ההדלפות ויקיליקס, או מיילים הקשורים לקרן קלינטון. טרם התברר אם מדובר במיילים שנשלחו על ידי המועמדת הדמוקרטית או על ידי גורם אחר.

טראמפ: אסור שהילרי הנוכלת תביא עמה את מזימתה הפלילית לבית הלבן

22:05 - קלינטון נואמת בסידר רפידס שבאיווה ולא מתייחסת כלל לפרסום. במקום זאת, היא שבה ותוקפת את יריבה הרפובליקני טראמפ וקראה לאזרחי המדינה לצאת ולהצביע. בעת הפרסום שהתה קלינטון במטוסה הפרטי, בדרכה לעצרת באיווה.

22:00 - המועמד הדמוקרטי לסגנות הנשיא, טים קיין, אומר לרשת ABC כי הוא צריך "לקרוא מעט יותר" על החקירה לפני שיגיב עליה באופן רשמי.

21:30 - יו"ר המפלגה הרפובליקנית, ריינס פריבוס, אומר כי קלינטון סיכנה מידע מסווג. לדבריו, הדבר הופך אותה לבלתי ראויה להיות נשיאת ארצות הברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירידות השערים עם פרסום ההודעה על פתיחת החקירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

21:00 - בעקבות הפרסום נרשמות ירידות שערים בוול סטריט. כל שלושת מדדי המניות צנחו אל ערכים שליליים.

20:50 - מחלקת המדינה האמריקנית מודיעה כי תשתף פעולה עם חקירת ה-FBI. "אנו מוכנים לשתף פעולה אם נידרש לכך", אמר דובר מחלקת המדינה, מארק טונר. "עם זאת, אין לנו פרטים נוספים או מידע הקשור לנושא בשלב זה".

דונלד טראמפ נואם בכנס בחירות בניו המפשייר, אוקטובר 2016. רויטרס
"מקווה שעיוות הדין יתוקן". טראמפ בעצרת בניו המפשייר, אתמול/רויטרס

20:45 - דונלד טראמפ מתייחס לנושא בראשית נאומו בעצרת בניו המפשייר. "אני רוצה לפתוח עם חדשות טריות: ה-FBI הודיע כי הם גילו מיילים חדשים שקשורים לחקירה של הילרי קלינטון", אמר לתשואות הקהל. "הם פותחים מחדש את החקירה על מעשים שהיוו פגיעה בביטחון ארצות הברית. השחיתות של הילרי היא ברמה שמעולם לא ראינו קודם. אסור לנו לתת לה לקחת את התחבולה הפלילית שלה אל הבית הלבן".

לדברי טראמפ, "יש לי כבוד גדול לכך שמשרד המשפטים וה-FBI מוכנים כעת לתקן את הטעות הנוראית שהם עשו. זה היה עיוות דין שהציבור האמריקני הבין, וזו התקווה של כולם שכעת היא תתוקן. אולי סוף סוף ייעשה צדק".

פול ראיין, יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. ספטמבר 2016. רויטרס
"הילרי צריכה להאשים את עצמה". ראיין/רויטרס

20:40 - מנהלת הקמפיין של דונלד טראמפ, קליאן קונוויי, כותבת בעמוד הטוויטר שלה: "היום המצוין בקמפיין שלנו רק השתפר", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

20:30 - יו"ר בית הנבחרים והרפובליקני הבכיר ביותר בממשל, פול ראיין, אומר כי יש למנוע מקלינטון לעבור תדרוכים מסווגים. "שוב, להילרי קלינטון אין את מי להאשים חוץ מאת עצמה. הפקידו בידיה כמה מהסודות החשובים ביותר של האומה והיא בגדה באמון הזה על ידי טיפול לא זהיר במידע מסווג".

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
הודיע לחברי קונגרס על חידוש החקירה. ראש ה-FBI קומי/AP

20:15 - ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, מודיע לחברי קונגרס בולטים על ההחלטה לפתוח מחדש את החקירה. "בחקירת מקרה שאינו קשור לנושא, הבולשת למדה על קיומם של מיילים שככל הנראה רלוונטים לחקירה", כתב קומי במכתב לחברי הקונגרס. "אני מיידע אתכם שצוות החקירה עדכן אותי על כך אתמול, ואני הסכמתי כי ה-FBI צריך לנקוט בצעדי חקירה ראויים כדי לאפשר לחוקרים לבחון את המיילים האלה כדי להכריע אם הם מכילים מידע מסווג, כמו גם להעריך את החשיבות שלהם לחקירה".

קומי הדגיש כי אינו יכול להעריך כמה זמן ייקח לבולשת לבחון את המיילים החדשים. "למרות שה-FBI לא יכול להעריך אם החומר משמעותי, ואני לא יכול להעריך כמה זמן ייקח לסיים את העבודה, אני מאמין שחשוב לעדכן אתכם בנושא", כתב.

קומי התייחס במכתבו להצהרתו ביולי האחרון, לפיה ה-FBI ממליץ שלא להעמיד לדין את קלינטון, וכתב: "בהצהרתי מול הקונגרס התייחסתי לעובדה שה-FBI סיים את חקירת המיילים האישיים של שרת החוץ לשעבר. בעקבות התפתחויות אחרונות, אני כותב את המכתב".

המכתב שנשלח מהFBI לקונגרס בעניין הפתיחה מחדש של חקירת הילרי קלינטון בעניין המיילים, אוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
המכתב ששלח קומי לחברי הקונגרס/צילום מסך, טוויטר

ביולי האחרון הודיע קומי כי ה-FBI ממליץ שלא להעמיד לדין את קלינטון על שימושה בחשבון המייל הפרטי שלה בעת שכיהנה כשרת החוץ. זאת, על אף שאמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בנושא כי הטיפול בחומרים מסווגים התנהל שלא כראוי. לדברי קומי, 110 מיילים מתוך 30 אלף שנשלחו דרך השרת הפרטי הכילו מידע מסווג בזמן שליחתם. בשמונה מהם היה מידע שסווג ברמת "סודי ביותר".

"יש עדות לכך שהם היו חסרי אחריות לחלוטין בטיפול במידע רגיש", הדגיש אז קומי. "כל אדם הגיוני היה יודע ששימוש במייל פרטי לשיחות הללו אינו מתאים". עם זאת, הוא ציין כי נראה ש"כתב אישום במקרה זה אינו מתאים". לדבריו, כל תובע הגיוני לא יעמיד לדין את קלינטון.

20:10 - חבר בית הנבחרים הרפובליקני ג'ייסון צ'פץ חושף את פתיחת החקירה. בעמוד הטוויטר שלו כתב: "ראש ה-FBI הודיע לי כרגע כי הבולשת קיבלה מידע על קיומם של מיילים שככל הנראה רלוונטיים לחקירה. התיק נפתח מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully