וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים חוגגים את חידוש החקירה: "היום הזה רק משתפר"

29.10.2016 / 1:00

יריביה של קלינטון מברכים על המהלומה הבלתי צפויה לקמפיין של המועמדת הדמוקרטית שמובילה בפער זעום על טראמפ כבר שבועות. "רוחש כבוד גדול ל-FBI על תיקון הטעות האיומה", אמר. פול ראיין: "לקלינטון אין את מי להאשים מלבד עצמה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: ראש ה-FBI מודיע על ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד קלינטון, יולי האחרון)

חידוש חקירת ה-FBI בנוגע לפרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, התקבל אמש (שישי) בשמחה רבה בקרב היריב הרפובליקני דונלד טראמפ ותומכיו. מדובר במהלומה עצומה לקמפיין של שרת החוץ לשעבר, שבוע וחצי בלבד לפני יום הבחירות.

"ה-FBI פותח מחדש את החקירה הפלילית שלה, על מעשים שהיוו פגיעה בביטחון ארצות הברית. השחיתות של הילרי היא ברמה שמעולם לא ראינו קודם", אמר טראמפ בעצרת בחירות במנצ'סטר, ניו המפשייר. "אנחנו חייבים לא לאפשר לה להכניס את התחבולות הפליליות שלה לתוך הבית הלבן. יש לי כבוד גדול לכך שמשרד המשפטים וה-FBI מוכנים כעת לתקן את הטעות הנוראית שהם עשו. זה היה עיוות דין שהציבור האמריקני הבין והתקווה של כולם היא שכעת זה יתוקן. בכל הכנות, בשם האנשים שסבלו על מעשים חמורים הרבה פחות, אלי סוף סוף ייעשה צדק". לסיכום, אמר: "עכשיו שאר הנאום שלי יהיה כל כך משעמם. האם בכלל עליי להמשיך לנאום?".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "צריך לבטל את הבחירות ולהכריז עלי כמנצח"
פוש אחרון לפני קו הסיום? "קלינטון נחושה למנות ביידן לשר החוץ שלה"
היכן שלברון ג'יימס כשל, הצליח המגנט של קלינטון

דונלד טראמפ, המועמד לנשיאות ארצות הברית. קרוליינה הצפונית, 26 באוקטובר 2016. רויטרס
"אולי סוף סוף ייעשה צדק". טראמפ/רויטרס

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, פול ראיין, אמר: "שוב, להילרי קלינטון אין את מי להאשים חוץ מאת עצמה. הפקידו בידיה כמה מהסודות החשובים ביותר של האומה והיא בגדה באמון הזה על ידי טיפול לא זהיר במידע מסווג". בהצהרה רשמית שפרסם ראיין, כתב כי "יש להרחיק את קלינטון מתדריכים עד להודעה חדשה".

מנהלת הקמפיין של טראמפ, קליאן קונוויי, התייחסה גם היא לפתיחת החקירה מחדש. "יום מצוין בקמפיין שלנו רק השתפר", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

הצהרתו של פול ראיין:

הצהרתה של קליאן קונוויי:

מוקדם יותר הודיע ראש הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (ה-FBI), ג'יימס קומי, במכתב ששלח לחברי קונגרס בולטים, כי הבולשת החליטה לפתוח מחדש את חקירת פרשת המיילים שבה מעורבת המועמדת הדמוקרטית. לדבריו, החקירה נפתחת בעקבות מיילים חדשים שהתגלו במסגרת חקירה אחרת, שעשויים להכיל מידע שישפיע על החקירה.

"בחקירת מקרה שאינו קשור לנושא, הבולשת למדה על קיומם של מיילים שככל הנראה רלוונטים לחקירה", כתב קומי. "אני מיידע אתכם שצוות החקירה עדכן אותי על כך אתמול, ואני הסכמתי כי ה-FBI צריך לנקוט בצעדי חקירה ראויים כדי לאפשר לחוקרים לבחון את המיילים האלה כדי להכריע אם הם מכילים מידע מסווג, כמו גם להעריך את החשיבות שלהם לחקירה".

קומי הדגיש כי אינו יכול להעריך כמה זמן ייקח לבולשת לבחון את המיילים החדשים. "למרות שה-FBI לא יכול להעריך אם החומר משמעותי, ואני לא יכול להעריך כמה זמן ייקח לסיים את העבודה, אני מאמין שחשוב לעדכן אתכם בנושא", כתב.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully