וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "יש רעש והסחות דעת, טראמפ מנסה לבלבל את העם"

המועמדת הדמוקרטית התייחסה במרומז לפתיחת חקירת פרשת המיילים, ואמרה לבוחריה לצאת ולהצביע "ולא לקחת הכול כמובן מאליו". דיווח: סוכני ה-FBI ידעו על המיילים הנוספים שבועות לפני ההודעה של יו"ר הבולשת בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

20:50 - סקר חדש של רשת NBC וה"וול סטריט ג'ורנל" מעלה כי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ במדינת המפתח המתנדנדת קרוליינה הצפונית. 47% מהנשאלים אמרו כי יצביעו לקלינטון, בעוד 41% אמרו כי יצביעו לטראמפ. התוצאות מראות כי קלינטון התחזקה ב-2% ביחס לסקר שנערך במדינה מוקדם יותר החודש.

עוד מעלה הסקר כי במדינת המפתח פלורידה התוצאות צמודות יותר, וקלינטון מובילה על טראמפ באחוז אחד. שרת החוץ לשעבר זוכה בסקר ל-45%, בעוד טראמפ ל-44%. מוקדם יותר החודש הובילה קלינטון על יריבה ב-3% בפלורידה.

הילרי קלינטון בפלורידה 30.10. רויטרס
קלינטון בעצרת תמיכה בפלורידה, היום/רויטרס

20:30 - קלינטון התייחסה במרומז לפתיחת חקירת המיילים שבה היא מעורבת, ואמרה בעצרת בחירות בפלורידה: "יש רעש והסחות דעת, אך מה שחשוב הוא מי יהיה הנשיא הבא ומי אתם רוצים שינהיג את המדינה". קלינטון הוסיפה וציינה כי "טראמפ עושה את הטוב ביותר כדי לבלבל את העם האמריקני. הגיע הזמן שיפסיק להסיח את הדעת ממה שעומד על הכף ולהפסיק להכפיש את הדמוקרטיה שלנו". קלינטון קראה לאזרחים לצאת ולהצביע, ואמרה כי "אסור לקחת הכול כמובן מאליו".

קלינטון התייחסה לפרסום של הוושינגטון פוסט, לפיו בשנות ה-90 טראמפ הגיע לאירוע פתיחת בית ספר לילדים נשאי HIV כדי שהקהל יחשוב שהוא תרם סכום גדול, על אף שלא תרם כלל לבית הספר. "מי עושה את זה? מי מעמיד פנים שהוא תורם לחולי HIV?", תהתה. "אנחנו לא רוצים נשיא שמבזה נשים, שמגרש משפחות מהגרים, כזה שאמר שאובמה לא נולד באמריקה. טראמפ העליב יותר ממחצית האוכלוסיה".

קלינטון אף יצאה נגד עמדתו של טראמפ כלפי קהילת הלהט"ב, והזכירה דיווח על עובד במועדון גולף של טראמפ שפוטר לאחר שיצא מהארון והתלונן במשטרה על התנכלויות כלפיו. "לטראמפ יש מוניטין גרוע בכל הנוגע לזכויות הקהילה הגאה", אמרה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הילרי קלינטון בפלורידה 30.10. רויטרס
"אסור לקחת הכול כמובן מאליו". קלינטון, היום/רויטרס

19:30 - סוכני ה-FBI שחקרו את פרשת המיילים שבה מעורבת הילרי קלינטון ידעו מוקדם יותר החודש על קיומם של מיילים חדשים שנמצאו במסגרת חקירה אחרת העשויים להיות רלוונטיים לחקירה – כך אמרו גורמים המעורים בפרטים לוושינגטון פוסט. לפי הגורמים, החוקרים המתינו שבועות לפני שעדכנו בנושא את ראש הבולשת ג'יימס קומי, שהודיע על חידוש החקירה.

לפי הגורמים, הסוכנים ידעו כי החקירה עלולה להיפתח מחדש מעט אחרי שסוכני הבולשת בניו יורק החרימו את מחשבי של חבר הקונגרס לשעבר אנתוני וינר, בעלה של עוזרתה של קלינטון, שם אותרו התכתובות הנוספות. וינר נחקר בגין חשד לשליחת הודעות מיניות לנערה בת 15.

אנתוני וינר, מתמודד על ראשות העיר ניו יורק. יולי 2013. AP
"סוכני ה-FBI ידעו על המיילים לאחר החרמת מחשביו". וינר/AP

18:45 - מלניה טראמפ, רעייתו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, תשא דברים בכנס בפילדלפיה ביום חמישי - כך הודיע מטה הקמפיין הרפובליקני. מדובר בנאום ראשון של אשת המועמד מאז הוועידה הרפובליקנית ביולי האחרון, אז נטען כי חלקים מנאומה הועתקו מנאומה של מישל אובמה ב-2008. בשבוע שעבר הודיע טראמפ כי רעייתו מלניה, שמופיעה באירועי בחירות רק לעתים רחוקות, צפויה לשאת עוד כמה נאומים עד יום הבחירות.

18:30 - רשת CNN מדווחת מפי גורמים ברשויות החוק בארצות הברית כי ה-FBI עדיין לא בחן את המיילים החדשים הקשורים לפרשה שבה מעורבת הילרי קלינוטן. לפי הדיווח, משרד המשפטים האמריקני וה-FBI דנים עם עורכי דינה של הומה אבדין, עוזרתה של קלינטון שבמסגרת חקירת החשדות נגד בעלה התגלו המיילים, כדי לאפשר לבולשת לבחון באופן מלא את התכתובות שנמצאו. לפי הגורמים, ה-FBI טרם קיבל צו המאפשר לבדוק את המיילים, ועדין לא ניתן לדעת אם הם מכילים חומר מסווג או רלוונטי לחקירה.

הומה אבדין, סגנית יו"ר הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 2016. AP
ה-FBI דן עם עורכי דינה. אבדין/AP

16:00 - סקר חדש של חברת הסקרים "קרקיון" באלסקה – מדינה שבה לא נבחר נשיא דמוקרטי מאז 1964, מעלה כי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ב-4%. לפי הסקר, קלינטון זוכה במדינה ב-47% תמיכה, בעוד טראמפ זוכה ב-43% בלבד. מדובר בירידה של 4% ביחס לסקר שנערך לפני שבועיים. למרות זאת, כמעט חמישית מהנשאלים אמרו כי טרם החליטו למי לצהביע. אלסקה לא נחשבת למדינה המשפיעה על תוצאות הבחירות באופן משמעותי, שכן היא מעניקה שלושה אלקטורים בלבד.


14:40 - המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מוביל על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון ב-4% במדינת המפתח פלורידה – כך עולה מסקר חדש של הניו יורק טיימס, שנערך טרם ההודעה של ראש ה-FBI ג'יימס קומי על פתיחת חקירת פרשת המיילים. לפי הסקר, טראמפ זוכה ב-46% תמיכה, בעוד קלינטון זוכה ב-42% בלבד. בסקר שנערך לפני חודש המועמדת הדמוקרטית הובילה על טראמפ באחוז תצמיכה אחד.

דונלד טראמפ נואם בכנס בחירות בניו המפשייר, אוקטובר 2016. רויטרס
מוביל על קלינטון בפלורידה. טראמפ/רויטרס

14:00 - המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ באחוז תמיכה בודד - כך עולה מסקר של רשת ABC והוושינגטון פוסט. לפי הסקר, 46% מהנשאלים הביעו תמיכה במועמדת הדמוקרטית, בעוד 45% הביעו תמיכה באיל הנדל"ן. הסקר נערך מדי יום בין שבת האחרונה ליום שישי – אז פורסם דבר פתיחת חקירת פרשת המיילים שבה מעורבת קלינטון. ניתן לראות כי בשבת עמד הפער על 12% - קלינטון זכתה ב-50% תמיכה ואילו טראמפ ב-38%. עד ליום שישי התחזק טראמפ ב-7%, וקלינטון הפסידה 4% תמיכה.

עם משווים את התוצאות ליום אחד לפני ההכרזה של ראש ה-FBI, קלינטון הפסידה אחוז תמיכה אחד, בעוד אחוז התמיכה בטראמפ לא השתנה. בנוסף, שליש מהנשאלים אמרו כי הסיכוי שיצביעו לקלינטון פחת בעקבות ההחלטה של יור הבולשת הפדרלית (FBI) לפתוח מחדש את חקירת פרשת המיילים. עם זאת, רובם הגדול של אותם האנשים נוטים גם ככה יותר להצבעה לטראמפ.

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
לא היה מודע לתוכן המיילים. קומי/AP

08:00 - הבולשת הפדרלית עדיין לא החזיקה בצו המאפשר לה לבחון את המיילים החדשים בעת שראש הבולשת פרסם את הדבר בפומבי – כך דיווח אתר החדשות "יאהו" מפי שלושה גורמים רשמים בממשל המעורים בפרטים. על כן, בעת ההודעה לא ידע קומי אם מדובר במיילים הרלוונטיים לחקירה או מספקים מידע חדש. "בזמן שקומי כתב את המכתב לחברי הקונגרס, לא היה לו מושג מה היה תוכן המיילים", אמר אחד הגורמים.

לפי הדיווח, נכון לשבת בלילה ה-FBI עדיין ניהל שיחות עם משרד המשפטים, שביקר בחירפות את המהלך של קומי, בנוגע להוצאת צו שייאפשר לסוכנות לקרוא את המיילים. "אין לנו צו", אמר אתמול אחד הגורמים. "אנחנו עדיין מנהלים דיונים עם משרד המשפטים על הדרך הטובה ביותר להתקדם".

חברי קונגרס רפובליקניים וצוות הקמפין של טראמפ אמרו בימים האחרונים כי קומי לא היה מפרסם את המכתב אם לא היה מודע למידע משמעותי שנכתב במיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully