וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש ה-FBI התנגד לקשור את רוסיה לפריצה למיילים

לפי רשת CNBC, ג'יימס קומי יצא נגד ההכרזה לפיה מוסקבה עומדת מאחורי מתקפות הסייבר בארה"ב, מחשש שהדבר ישפיע על הבחירות. סקר רויטרס קובע כי חקירת הבולשת לא השפיעה על המרוץ, אך סקרים אחרים מצביעים על צמצום הפער. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

23:10 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה בחמש נקודות על פני יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ – כך עולה מסקר שפרסמה הערב סוכנות הידיעות רויטרס, בשיתוף עם מכון המחקר Ipsos. על פי הסקר, קלינטון זוכה ל-44% תמיכה, ואילו טראמפ זוכה ל-39%. על פי ממוצע הסקרים של אתר Real Clear Politics, היתרון היחסי של קלינטון הצטמצם במהלך סוף השבוע, בצל חידוש החקירה בנוגע לפרשת המיילים, מ-4.6 נקודות ביום שישי ל-2.5 היום.

22:46 התמיכה במועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון לא השתנתה לאחר ההכרזה על חידוש חקירת הבולשת הפדרלית (FBI) בעניינה – כך עולה מסקר שפרסמה הערב רשת NBC, בשיתוף עם מכון המחקר SurveyMonkey. על פי הסקר, קלינטון זוכה ל-47% תמיכה, ואילו המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ זוכה ל-41%. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זוכה בסקר ל-6% תמיכה, ומועמדת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין זוכה ל-3%.

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
ישפיע על המרוץ? קומי/AP

22:29 משרד המשפטים של ארצות הברית שלח מכתב לשישה מחוקקים, שבו נכתב כי המשרד יעבוד יחד עם הבולשת הפדרלית (FBI) כדי לנקוט "בצעדים הראויים ביעילות האפשרית", בכל הנוגע לחקירת פרשת המיילים של קלינטון, שנפתחה מחדש בעקבות איתור מיילים נוספים.

22:14 רשת CNBC דיווחה כי ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, התנגד להחלטת קהילת המודיעין האמריקנית להכריז כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצות למחשבים של הוועידה הדמוקרטית ויו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה. לפי הדיווח, קומי טען כי הוא מודאג מתזמון ההודעה, חודש לפני הבחירות לנשיאות. הדיווח מגיע על רקע הביקורת שהושמעה נגד קומי, לפיה הודעתו על פתיחה מחדש של פרשת המיילים של קלינטון נועדה לפגוע בסיכוייה לנצח בבחירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הילרי קלינטון בעצרת בחירות באוניברסיטת קנט, אוהיו. רויטרס
עצרת תמיכה בקלינטון, הערב/רויטרס

21:29 טים קיין, סגנה המיועד של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, יישא נאומים בספרדית בלבד במהלך ביקורו בפיניקס ובטוסון, אריזונה, ביום חמישי הקרוב. על פי הודעה מטה הבחירות הדמוקרטי, מדובר בפעם הראשונה שבה נאום בספרדית יהיה במרכז אירוע רשמי של קמפיין לנשיאות ארצות הברית.

21:03 דובר מחלקת המדינה האמריקנית ג'ון קירבי מסר כי ככל הידוע לו, הבולשת הפדרלית (FBI) לא פנתה למחלקה בנוגע לחידוש החקירה לגבי פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית ושרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון. לדברי קירבי, לא בוצעה כל פנייה בנושא הן לפני ההכרזה על חידוש החקירה והן לאחריה.

דונלד טראמפ נואם בגראנד רפידז מישיגן. רויטרס
טראמפ, הערב במישיגן/רויטרס

20:41 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון נאמה בעצרת בחירות בקנט שבאוהיו, והתייחסה להחלטת ה-FBI לפתוח מחדש את חקירת פרשת המיילים שבה היא מעורבת. "רבים שואלים למה ה-FBI נכנס לזה, שבוע לפני הבחירות וללא ראיות", אמרה קלינטון והוסיפה: "זאת שאלה טובה. אמרתי שזו הייתה טעות. אני בטוחה שהם יגיעו עכשיו לאותה המסקנה. אין פה תיק. עכשיו צריך להתמקד בבחירת הנשיא".

19:39 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אמר בעצרת בחירות בגראנד רפידס, מישיגן, כי קלינטון "רוצה להאשים את כולם בצרות שלה, אבל היא הביאה את זה על עצמה". בהתייחסות לראש ה-FBI ג'יימס קומי ולהחטתו לחדש את החקירה נגד קלינטון, הוא טען כי "זה דרש הרבה אומץ. מה שהוא עשה, הוא החזיר את המוניטין שלו. יש הרבה אנשים שרוצים שהוא יעשה את הדבר הרע. הוא עשה את הדבר הטוב".

19:35 הבית הלבן מסר כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא סבור שראש ה-FBI ג'יימס קומי, שהורה לפתוח מחדש את חקירת פרשת המיילים שבה מעורבת המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, מנסה להשפיע על תוצאות הבחירות. זאת, לאחר שרבים במערכת הפוליטית האמריקנית העבירו ביקורת על קומי, שהשתייך בעבר למפלגה הרפובליקנית, וטענו כי ההחלטה נועדה לפגוע בסיכוייה של קלינטון.

הילרי קלינטון בבית קפה בקליבלנד. רויטרס
קלינטון, היום בקליבלנד/רויטרס

14:07 סקר של פוליטיקו מראה כי הילרי קלינטון שומרת על פער 3% על דונלד טראמפ, גם לאחר חידוש החקירה נגדה. לפי הסקר, למועמדת הדמוקרטית 46% בהשוואה ל-43% של יריבה הרפובליקני במרוץ דו-ראשי. כשמוסיפים את המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון ומועמדת הירוקים ג'יל סטיין, הפער נשמר, אך אחוזי התמיכה בקלינטון יורדים ל-42%, ובטראמפ ל-39%".

12:00 הומה אבדין, יועצתה הקרובה של הילרי קלינטון, טוענת כי היא אינה יודעת כיצד הגיעו המיילים של שרת החוץ לשעבר למחשבו האישי של בן זוגה לשעבר - כך דווח בפוליטיקו, שציטט מקורבים של אבדין. ב-FBI פתחו בחקירה מחדש של פרשת המיילים הפרטיים של המועמדת הדמוקרטית בעקבות אלפי מיילים שאותרו במסגרת חקירה אחרת של אנתוני ווינר.

הילרי קלינטון וסגנית ראש הצוות שלה הומה אבדין בעצרת תמיכה בפריימריז הדמוקרטיים ב-2008. AP
קלינטון ואבדין, 2008/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully