וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: קלינטון השיבה יתרונה על טראמפ טרם הודעת ה-FBI; מובילה ב-6%

הסקר של רויטרס נערך בין 28 באוקטובר לאחד בנובמבר, כשההודעה על חידוש החקירה ניתנה ב-29 באוקטובר; אישה שטענה כי המועמד הרפובליקני אנס אותה בשנת 1994 ביטלה הצהרה לתקשורת בשל איומים על חייה. עדכונים שוטפים

עריכת וידאו: נטלי זברו

1:00 - סקר שערכה סוכנות הידיעות "רויטרס" בשיתוף מכון הסקרים IPSOS חושף כי הילרי קלינטון מובילה ב-6% על דונלד טראמפ - בדומה למצב הסקרים לפני הודעת ראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי, על פתיחה מחודשת של חקירת פרשת המיילים שלה. הסקר נערך בין 28 באוקטובר לאחד בנובמבר, כשהודעתו של קומי ניתנה ב-29 באוקטובר. מהסקר עולה כי בקרב 1,772 נשאלים שאמרו כי בכוונתם להצביע בבחירות או שכבר השתתפו בהצבעה המוקדמת, קלינטון זוכה ל-45% תמיכה אל מול 39% של טראמפ.

0:25 - עורכת דינה של האישה שטענה כי נאנסה בהיותה נערה בידי המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיעה על ביטול מסיבת העיתונאים בו הייתה אמורה המתלוננת לחשוף את זהותה. לדברי עורכת הדין, ליסה בלום, אל משרדה המייצג את המתלוננת בתביעה שהגישה נגד טראמפ הגיעו איומים על חייה.

22:22 הנשיא ברק אובמה אומר בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית כי "אנחנו חייבים להפסיק לחשוב שההתנהגות שלו (דונלד טראמפ) היא נורמלית ובגבולות השיח הפוליטי שלנו". הוא הזהיר את המצביעים כי "עתיד הרפובליקה" מונח על כתפיהם ואמר כי המועמד הרפובליקני הוא סכנה להישגים בתחום זכויות האזרח, לארצות הברית ולעולם כולו.

21:14 אישה שטוענת כי דונלד טראמפ אנס אותה במסיבה בשנת 1994, כשהייתה בת 13, תעניק הלילה הצהרה ותיחשף לתקשורת. המסיבה הייתה לכאורה בביתו של ג'פרי אפשטיין, עבריין מין שהודה בשידול קטינות לקיום יחסי מין. לטענתה, טראמפ תקף אותה באלימות כשהתנגדה למעשיו.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נואם באירוע בחירות למען הילרי קלינטון בקרוליינה הצפונית, נובמבר 2016. רויטרס
מזהיר מעתיד הרפובליקה. אובמה, היום/רויטרס

18:32 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מזהיר בעצרת בחירות במיאמי, פלורידה, כי אם יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, "יהיה משבר חסר תקדים וחוקתי".

18:30: סקר חדש של CNN מצביע על מרוץ צמוד של שני המועמדים לנשיאות במדינות המתנדנדות אריזונה, פלורידה, נבאדה ופנסילבניה. לפי הסקר, להילרי קלינטון יש יתרון של 4% בפנסילבניה, הנוטה לדמוקרטים, ואילו טראמפ מוביל על קלינטון ב-5% באריזונה, הנוטה לרפובליקנים. בפלורידה המרוץ צמוד מתמיד, שם קלינטון מובילה עם 49% וטראמפ עם 47%. בנבאדה, הסקר מצביע על שינוי נוסף במרוץ, שם טראמפ מוביל עם 49% לעומת קלינטון, שזוכה ל-43% מהקולות.

17:35 הנשיא ברק אובמה מותח ביקורת על הדרך שבה ראש ה-FBI ג'יימס קומי הצהיר על חידוש חקירת פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. בריאיון לאתר החדשות NowThis אמר אובמה כי הוא לא מעוניין להתערב בחקירה, אך ציין כי חשוב שהציבור לא ישפוט את הדברים על פי מידע חסר.

"אני חושב שיש נורמה שכאשר שיש חקירות אנחנו לא פועלים לפי רמיזות", אמר אובמה בריאיון. "אנחנו לא פועלים לפי מידע חסר. אנחנו לא מדליפים. אנחנו פועלים על פי החלטות מבוססות". הנשיא ציין כי קומי עצמו אינו יכול להמליץ על הגשת כתב אישום פלילי נגד קלינטון. "כשזה נחקר בעבר המסקנה הייתה שהיא עשתה טעויות אבל שלא היה שם דבר פלילי", הוסיף.

13:10: סקר של ABC ו"וושינגטון פוסט" מעלה כי המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ עוקף לראשונה את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון במדד האמינות והכנות – סימן נוסף להידרדרות בקמפיין של המועמדת על רקע חידוש חקירת ה-FBI. לפי הסקר, 46% סבורים כי טראמפ אמין יותר, בעוד רק 38% סבורים כי קלינטון אמינה יותר.

הסקר החדש שפורסם כולל גם התייחסות למרוץ בכללותו, ומראה שוויון בין המועמדים שעומד על 46%. אתמול הראה סקר של אותם כלי התקשורת יתרון של טראמפ על קלינטון באחוז אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דונלד טראמפ נואם באירוע בחירות במיאמי, פלורידה. רויטרס
"יהיה משבר חסר תקדים אם קלינטון תיבחר". טראמפ, היום/רויטרס

07:00 - רבע מחברי המפלגה הרפובליקנית שהצביעו בפלורידה – מדינת מפתח הנחשבת מתנדנדת, הצביעו עבור המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון – כך עולה מסקר חדש של חברת TargetSmart/William. לפי הסקר, 28% מהחברים במפלגתו של טראמפ במדינה העדיפו להצביע ליריבתו. הסקר אף מראה כי קלינטון זוכה ב-55% מקולות הבוחרים בהצבעה המוקדמת בפלורידה, בעוד יריבה זוכה ב-37% בלבד.

06:00 - פול ראיין, יו"ר בית הנבחרים והרפובליקני הבכיר ביותר בממשל, שהתבטא בתקופה האחרונה נגד דונלד טראמפ, אמר כי הצביע למועמד בהצבעה המוקדמת. בריאיון לרשת "פוקס ניוז" אמר ראיין כי הצביע במדינת הבית שלו, ויסקונסין, והוסיף: "אני עומד מאחורי מה שאמרתי כל הקיץ והסתיו. למעשה, כבר הצבעתי עבור המועמד שלנו בשבוע שעבר. עלינו לתמוך במפלגה". היחסים בין ראיין וטראמפ החריפו לאחרונה, לאחר שהראשון אמר כי יפסיק לפעול לבחירתו של איל הנדל"ן, ויתמקד בשימור הרוב בקונגרס. זאת, בעקבות התבטאויותיו הגסות כלפי נשים.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בסנפורד, פלורידה, 2 בנובמבר 2016. רויטרס
זוכה ברוב הקולות בהצבעה המוקדמת בפלורידה. קלינטון, הלילה/רויטרס

01:30 - המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, קורא לאזרחים שהצביעו עבור יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון בבחירות המקדימות והתחרטו על כך לבטל את ההצבעה ולבחור בו. ארבע המדינות המאפשרות לשנות את ההצבעה בבחירות המוקדמות הן ויסקונסין, מישיגן, מינסוטה ופנסילבניה.

23:50 - נשיא ארצות הברית ברק אובמה אומר בעצרת בחירות למען הילרי קלינטון בקולומבוס, אוהיו, כי "יש רק מועמדת אחת במרוץ הזה שהקדישה את החיים שלה למען אמריקה טובה יותר, וזאת הנשיאה הבאה של ארצות הברית הילרי קלינטון. אבל אל תטעו, זה לא משהו שאפשר לקחת כמובן מאליו. כל ההתקדמות שעשינו בשנים האחרונות לא שווה כלום, אם לא נעשה את העבודה שלנו בשבעת הימים הקרובים".

"בסופו של הקמפיין, יש הרבה רעש והסחות דעת, אבל אני רוצה שתתמקדו בבחירה שיש לכם בבחירות האלה", הוסיף אובמה. "דונלד טראמפ לא מתאים לתפקיד באופן יוצא דופן. תחשבו על מה שהרפובליקנים אמרו בהתחלה, שהוא נוכל, שאין לו את הידע, את הניסיון, את המזג לעשות את העבודה". לאחר קריאות בוז למשמע שמו של טראמפ, הוסיף אובמה: "לקרוא בוז זה לא מה שעוזר, להצביע זה מה שעוזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully