וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים מתרכך: קרא "לשוב הביתה ולהצביע לטראמפ"

בכנס משותף עם המועמד לתפקיד סגן הנשיא, מייק פנס, כינה פול ראיין את טראמפ "חבר". זאת, חרף ההתנגדויות שהביע כלפיו בעבר. סקר חדש מראה כי קלינטון מובילה על טראמפ באחוז אחד באיווה. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס

22:00 יו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין השתתף היום באירוע בחירות לצד המועמד לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית מטעם המפלגה הרפובליקנית, מייק פנס, בוויסקונסין. באירוע קראו ראיין ופנס לקהל המצביעים הרפובליקנים "לשוב הביתה ולהצביע לדונלד טראמפ", שאותו כינו "חבר" ו"מנהיג שמרני". ראיין התבטא לפני חודש נגד המועמד הרפובליקני לנשיאות ואמר כי לא יתמוך בקמפיין שלו.

פול ראיין, יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. ספטמבר 2016. רויטרס
קרא להצביע לטראמפ. פול ראיין/רויטרס

20:10 חסידות סאטמר בארצות הברית, הגדולה בעולם, קראה בסוף השבוע לחסידיה להצביע לטובת המועמדת הילרי קלינטון. החסידות שנוקטת בקו אנטי ציוני ומובילה קו קיצוני נגד ישראל הסבירה בהודעה שפרסמה כי "טראמפ יהיה יותר טוב למדינת ישראל וזה אחד מהשיקולים לא לתמוך בו". היא גם הוסיפה כי לקלינטון "יש היסטוריה של שנים רבות לעמוד לימינם של היהדות החרדית בכל מצב". החסידות מונה אלפי משפחות ויש לה שני פלגים שבראשם עומדים שני אחים שמסוכסכים זה עם זה.

19:45 סקר חדש שנערך באיווה מראה כי קלינטון מובילה על טראמפ בנקודה אחת. בעוד שלקלינטון 44% תמיכה, לטרמאפ יש 43%. אם בתחילת המרוץ נראה היה כי טראמפ ינצח באיווה, עתה נראה כי הוא איבד את יתרונו. בסקרים קודמים שנערכו במדינה בספטמבר הוביל טראמפ על קלינטון ב-6.5%.

19:00 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון צפויה לערוך ביום ראשון עצרת בחירות בניו המפשייר יחד עם הזמר ג'יימס טיילור. זאת, לאחר שסקרים שפורסמו במדינה הראו כי יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ מוביל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הילרי קלינטון בעצרת בחירות בסינסינטי. רויטרס
תגיע לניו המפשייר נוכח סקרים לא אוהדים. קלינטון/רויטרס

18:30 בית המשפט העליון של ארצות הברית מותיר על כנו חוק באריזונה, שמונע מארגונים במדינה לאסוף פתקי הצבעה מבוחרים שהשתתפו בהצבעה מוקדמת ולהעביר אותם לקלפיות. העליון קיבל את הערעור של המדינה הדרומית, אחרי שבית משפט פדרלי פסל את החוק. הדמוקרטים טוענים כי ההחלטה פוגעת בהם מאחר שאיסוף הקולות מתבצע בשכונות של מיעוטים. דונלד טראמפ מוביל באריזונה לפי הסקרים, אולם בחלק מהם הילרי קלינטון צמודה אליו.

16:40 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ נשא דברים בכנס בחירות בעיר טמפה שבפלורידה. בדבריו התייחס לתמיכתם של הראפר ג'יי זי והזמרת ביונסה ביריבתו הילרי קלינטון. "אנחנו לא צריכים את ג'ייזי וביונסה כדי למלא אולם", אמר טראמפ. בהמשך, התייחס טראמפ לביקורת שהשמיעה כלפיו קלינטון, לפיה הוא משתמש בשפה בלתי נאותה, והשליך את הביקורת על המילים שבהם משתמש ג'יי זי בשיריו. "השפה שלו, וואו. הוא השתמש בכל המילים בספר. אני מעולם לא אמרתי את המילים שהוא אומר". בהמשך נאומו התייחס טראמפ לפרשת המיילים שבה מעורבת קלינטון והוסיף: "כל הנהגת מערכת המשפט מגינה על הילרי".

: דונלד טרמאפ אוחז תינוק בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. AP
טראמפ אוחז בתינוק בכנס בפלורידה, היום/AP
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. רויטרס
"מעולם לא אמרתי את המילים שאמר ג'יי זי". טראמפ בפלורידה, היום/רויטרס

8:12 שורה של כוכבי פופ, בראשם הראפר ג'יי זי והזמרת ביונסה, השתתפו במופע תמיכה במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בקליבלנד, אוהיו. הכוכבים קראו לקהל להצביע, והביעו את תמיכתם בקלינטון, שנכחה אף היא באירוע. "לפני פחות ממאה שנים, לנשים לא הייתה הזכות להצביע", קראה ביונסה, "תראו עד לאן הגענו ממקום שבו לא היה לנו קול, עד לסף עשיית היסטוריה עם בחירתה של הנשיאה הראשונה. אבל אנחנו חייבים להצביע".

קלינטון נשעה דברים גם היא, ואמרה: "יש לנו עבודה לסיים, עוד מחסומים להסיר, ובעזרתכם, תקרת זכוכית לנפץ אחת ולתמיד". היא ניצלה את ההזדמנות לפנות לקהל המצביעים האפרו-אמריקנים, וקראה לצעירים להצביע כבר בהצבעה המוקדמת. האירוע הוא חלק ממאמץ של קלינטון לסגור את הפיגור שבו היא נמצאת בסקרים באוהיו.

ביונסה וג'יי זי באירוע בחירות למען קלינטון בקליבלנד, אוהיו, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
ביונסה, הלילה באוהיו/רויטרס
ביונסה וג'יי זי באירוע בחירות למען קלינטון בקליבלנד, אוהיו, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
קלינטון וביונסה, הלילה באוהיו/רויטרס

אוהיו היא מדינת מפתח, עם 18 צירים בחבר האלקטורים, שמאז שנות ה-60 לא נבחר נשיא שלא הצליח לנצח בה. ממוצע הסקרים האחרונים מציב את קלינטון בפיגור של 3.3% במדינה. במקביל לאירוע, הודיע מטה הבחירות שלה כי היא תחזור לעיר שוב ביום ראשון כדי להשתתף באירוע נוס, עם כוכב ה-NBA לברון ג'יימס, שמשחק שקבוצת קליבלנד קבליירס, והודיע על תמיכתו בקלינטון בחודש שעבר.

4:30 מלניה טראמפ, רעייתו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, קיבלה תשלום עבור עשר עבודות דוגמנות בארצות הברית ב-1996, מספר שבועות לפני שהייתה לה אשרת עבודה במדינה - כך דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי. טראמפ, מהגרת מסלובניה, קיבלה גרין קארד ב-2001 ואזרחות ב-2006.

ברק אובמה וראש ה-FBI ג'יימס קומי בפגישה בבית הלבן, 13 ביוני 2016. רויטרס
"רוצה לעשות את הדבר הנכון". אובמה וקומי/רויטרס

02:58 נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בריאיון לרשת MSNBC כי הוא לא מאמין שראש ה-FBI, ג'יימס קומי, ניסה להשפיע על הבחירות לנשיאות. זאת בעקבות המכתב שכתב קומי לחברי קונגרס ובו הודיע על חידוש החקירה בפרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. "אני חושב שהוא אדם טוב, משרת ציבור רציני שרוצה לעשות את הדבר הנכון", הוסיף.

00:58 סקר של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון המחקר "איפסוס" צופה 44% תמיכה במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ו-39% תמיכה ביריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. על פי סקר של מקלצ'י-מריסט, קלינטון מובילה בפער זעום על יריבה הרפובליקני. הסקר צופה 46% תמיכה בקלינטון ו-44% בטראמפ.

בסקר נוסף של רשת ABC והעיתון "וושינגטון פוסט", המועמדת הדמוקרטית זוכה ל-47% תמיכה ברמה הלאומית, לעומת 43% לטראמפ. בכך הגדילה במעט קלינטון את היתרון הזעום שלה, אולם הסוקרים הבהירו כי הפער "עדיין נמצא בתחום טעות הדגימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully