וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מי שלא יכול לנהל עמוד טוויטר, לא יכול לשלוט בנשק גרעיני"

באירוע בחירות בפלורידה התייחס הנשיא לדיווח שלפיו מנהלי קמפיין טראמפ מדירים אותו מניהול עמוד הטוויטר שלו. קלינטון בעצרת עם לברון ג'יימס: "אני לעולם לא אוותר עליכם". עדכונים שוטפים

צילום: עמרי נחמיאס, עריכה: שניר דבוש

23:55 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אמרה בעצרת בחירות בקליבלנד, אוהיו, לצד כוכב ה-NBA לברון ג'יימס: "הבחירה לא יכולה להיות פשוטה יותר. מה שאני רוצה לעשות כנשיאה זה להמשיך לעשות את מה שעשיתי כל חיי, להילחם למען ילדים ומשפחות. אם תבחרו בי ביום שלישי, זה מה שאעשה כל יום כנשיאה".

"החזון שלי מאוד שונה מזה של יריבי", הוסיפה. "אנחנו יודעים מספיק על מה שהוא עשה ומה שהוא אמר. בשורה התחתונה, החזון שלו לאמריקה הוא אפל ופלגני. אני רוצה שיהיה לנו חזון אופטימי, מאוחד, על מה שנוכל לעשות יחד כדי להבטיח ששנותיה הטובות ביותר של אמריקה עוד לפנינו. אני לעולם לא אוותר עליכם, לא משנה מה".

לפניה קרא לברון ג'יימס לאזרחים להצביע. "אני הייתי אחד מאלה שחשבו, 'ההצבעה שלי לא משנה', אבל היא כן", אמר. "אנחנו חייבים לצאת ולהצביע. אנחנו חייבים לקבל ידע ולהשפיע על העתיד. לאישה הזאת פה יש חזון לעתיד הבהיר ביותר. זאת הזדמנות לגרום לילדים בשכונות הקשות בערים לדעת שלמישהו אכפת מהם".

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
"הזדמנות לגרום לילדים לדעת שלמישהו אכפת מהם". ג'יימס/GettyImages

22:54: המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מסר בתגובה להודעת ה-FBI על סגירת פרשת המיילים של יריבתו: "קלינטון מוגנת על ידי מערכת מושחתת".

22:42: נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס באירוע בחירות בפלורידה לדיווח לפי ניהול עמוד הטוויטר של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ נלקח ממנו בימים האחרונים לקראת הבחירות. "אולי שמעתם, כפי שבדיוק הוכרז, הקמפיין שלו לקח ממנו את הטוויטר שלו. היה להם כל כך מעט ביטחון בשליטה העצמית שלו, שהם לקחו ממנו את הטוויטר שלו", אמר אובמה. "אם מישהו לא יכול לנהל חשבון טוויטר, הוא לא יכול להחזיק בקוד לנשק הגרעיני. אם מישהו מתחיל לצייץ ב-3:00 בבוקר כי התכנית 'סאטרדיי נייט לייב' צחקה עליו - לא יכול להחזיק בקוד לנשק הגרעיני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת בחירות למען קלינטון, קיסימי, פלורידה, 6 בנובמבר 2016. רויטרס
אובמה בפלורידה/רויטרס

22:40: קמפיין המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון הגיב להודעת ראש ה-FBI. "תמיד היה לנו ביטחון מלא בכך ששום דבר לא יגרום להחלטה ביולי להשתנות", נמסר מהקמפיין. "עכשיו קומי אישר זאת".

22:30 ראש ה-FBI ג'יימס קומי שלח מכתב לחברי קונגרס בולטים, ובו כתב כי בתום חקירת המיילים הנוספים שאותרו ונחשדו כקשורים לפרשת המיילים שבה מעורבת הילרי קלינטון, הוחלט שלא להמליץ להעמידה לדין.

"אני כותב בהמשך למכתב מה-28 באוקטובר, שלפיו ינקטו בצעדי חקירה נוספים בנוגע לשרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון ולשימושה במייל הפרטי," כתב קומי. "מאז מכתבי, הבולשת פעלה סביב השעון כדי לבחון תכתובות רבות ממחשב שנלקח במסגרת חקירה אחרת. במהלך התהליך, בחנו את כל המיילים שנשלחו אל ומהילרי קלינטון בזמן שכיהנה כשרת החוץ. בהתבסס על בחינתנו, לא שינינו את מסקנותינו שהשמענו ביולי האחרון".

הילרי קלינטון בעצרת  בחירות בפילדלפיה, פנסילבניה. ארה"ב. נובמבר 2016. AP
ה-FBI לא שינה את דעתו. קלינטון/AP

20:42: המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אמר באירוע בחירות באיווה כי "אנחנו צריכים ממשל שיעבוד עבור העם האמריקני מהיום הראשון, וזה יהיה בלתי אפשרי בממשל קלינטון. אם היא תיכנס לחדר הסגלגל, היא תשדוד את מדינתנו". לדבריו, "השאלה המרכזית היא אם העם ישלוט במדינה או המערכת המושחתת". הוא הוסיף כי ממשל בראשותו לא ישים את האינטרס של מדינה אחרת על חשבון ארצות הברית. "זה זמן לשינוי. קלינטון היא לא שינוי, היא עוד ארבע שנים של אובמה, שזה דאעש ומסים גבוהים".

הוא התייחס לפתיחת החקירה נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ואמר: "ראש ה-FBI והבולשת יצליחו לאסוף מספיק ראיות נגד קלינטון, למרות מאמציה להפריע לעבודתם. אם היא תנצח זה ייצור משבר חוקתי חסר תקדים, תוכל להיות לנו נשיאה שהוגש נגדה כתב אישום". הוא אף הזכיר את הפרסום בניו יורק פוסט, שלפיו העוזרת של קלינטון נחשפה למיילים סודיים.

טראמפ יצא גם נגד תכנית ביטוח הבריאות של הנשיא הנוכחי ברק אובמה, המכונה "אובמה-קר", ואמר כי יפעל לביטולה. עוד אמר המועמד הרפובליקני כי "קלינטון תכניס את הטרור והקיצוניות לבתי הספר. אנו נשהה את התכנית להבאת פליטים סורים, ונרחיק את האסלאם הקיצוני ממדינתנו. אין לנו ברירה. אנו נקים אזורים בטוחים בתוך סוריה, כי לכולנו יש לב, אבל לא נכניס אותם לתוך ארצות הברית".

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ באירוע בחירות באיווה. נובמבר 2016. רויטרס
דונלד טראמפ בעצרת בחירות באיווה, היום/רויטרס

19:30 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ב-2% - כך עולה מסקר של רשת "פוקס ניוז". לפי נתוני הסקר, זוכה קלינטון ל-45% תמיכה לעומת 43% תמיכה בטראמפ. בסקר שערכה הרשת לפני שבועיים, הפער בין המועמדים עמד על 3% לטובת קלינטון, ובסקר שנערך שבוע לפני כן הפער עמד על 6%.

19:00 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון תפסיד בבחירות אם תאבד את התמיכה במדינה אחת נוספת – כך אמר נייט סילבר, סטטיסטיקאי בכיר בעל אתר התחזיות "FiveThirtyEight's". לדברי סילבר, לקלינטון אמנם יש סיכוי של 65.7% לנצח בבחירות, אך היא לא "בעמדה בטוחה מאוד". "המצב במפת הבחירות אינו בטוח עבור קלינטון כמו שהיה עבור אובמה לפני ארבע שנים. לקלינטון יש כרגע 270 אלקטורים, כך שאם היא תפסיד במדינה אחת היא תפסיד בבחירות".

17:30 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ב-4% - כך עולה מהסקר האחרון שעורכת רשת NBC והעיתון "וול סטריט ג'ורנל" לפני הבחירות שיתקימו בעוד יומיים. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-44% תמיכה, בעוד טראמפ מקבל 40% בלבד. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זוכה בסקר ב-6%, ומועמדת מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין, ב-2%.

בסקר הקודם של הרשת והעיתון שנערך באמצע אוקטובר הובילה קלינטון בפער של 11%. סקר זה נערך לאחר פרסום הסרטון שבו נשמע טראמפ מדבר בצורה גסה כלפי נשים. הסקר הנוכחי נערך בין ה-5-3 בנובמבר.

17:15 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ויריבה הרפובליקני דונלד טראמפ צמודים בסקר אחרון שנערך בשתי מדינות מפתח – אוהיו ופלורידה. לפי הסקר של רשת CBS, בפלורידה, המעניקה 29 אלקטורים ונחשבת למדינה משמעותית ביותר, שני המועמדים זוכים ב-45%. באוהיו טראמפ אמנם מוביל, אך באחוז תמיכה בודד בלבד – 46% אמרו כי יצביעו לטראמפ, בעוד 45% אמרו כי יבחרו בקלינטון.

עוד עולה מהסקר כי 53% מהנשאלים בפלורידה תיארו את קלינטון במשפט "חלק ממה ששגוי בפוליטיקה של ימינו", בעוד רק 36% תיארו את יריבה באותה הצורה. במקביל עולה כי קלינטון זוכה בתמיכה רבה יותר בקרב האנשים שבחרו בהצבעה המוקדמת, בעוד לטראמפ יתרון בקרב אלה שיציבעו בעוד יומיים.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. רויטרס
מוביל ב-1% בפלורידה. טראמפ/רויטרס

16:40 המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן הנשיא, מייק פנס, אמר כי דונלד טראמפ יכיר ב"תוצאה ברורה" בבחירות לנשיאות, אך הדגיש כי הקמפיין הרפובליקני, כמו גם הקמפיין הדמוקרטי, שומרים על הזכות לערער על התוצאות אם הן יהיו נתונות במחלוקת. הדברים נאמרים על רקע חוסר ההתחייבות של טראמפ לקבל את תוצאות הבחירות במידה שיפסיד".

"הקמפיין היה ברור ומסר כי שני הצדדים יקבלו באופן טבעי תוצאות ברורות" אמר פנס בריאיון לרשת "פוקס". "עם זאת, אני סבור כי שני הקמפיינים היו ברורים בכך שהם שומרים לעצמם את כל הזכויות במקרה של תוצאות הנתונות למחלוקת"

דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס בדרך לעצרת בחירות באוהיו, ארצות הברית, ספטמבר 2016. רויטרס
"שומרים את הזכות לערעור על התוצאות". פנס וטראמפ/רויטרס

15:55 סקר חדש שערך אתר "פוליטיקו" מעלה כי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה דונלד טראמפ ב-3% תמיכה. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-45% תמיכה, בעוד טראמפ זוכה ב-42%. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון מקבל בסקר 8%, בעוד מועמדת מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין, זוכה ב-4%. הפער נכלל בתוך טעות הדגימה, ודומה לסקר שערך האתר לפני שבוע.

6:50 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ב-5% - כך עולה מסקר חדש של רשת ABC ו"וושינגטון פוסט". לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-48% תמיכה, בעוד טראמפ זוכה ב-43%. מדובר בסקר שנערך מדי יום בשבועות האחרונים, ובו רשם טראמפ הישג בשבוע שעבר כאשר הוביל על קלינטון באחוז תמיכה אחד. בשישי האחרון הובילה קלינטון על טראמפ בסקר ב-3%.

הילרי קלינטון בביקור בקלפי להצבעה מוקדמת במיאמי, פלורידה, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
מובילה על טראמפ בשני סקרים אחרונים. קלינטון/רויטרס

03:05 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הורד במהירות מהבמה במהלך נאומו ברינו שבנבאדה, בעקבות חשש ביטחוני. שני סוכני השירות החשאי שהקיפו את המועמד פינו אותו מהבמה, וסוכנים אחרים מיהרו לתוך הקהל. לפי כלי תקשורת אמריקניים, גבר לבן כבן 40 שהיה בקדמת הקהל נעצר ופונה מהשטח לחדר השירותים של האולם, שם נחקר בידי גורמים מרשויות החוק. טראמפ שב לנאום כעבור זמן קצר, ואמר: "לעולם לא יעצרו אותנו".

המניע למעצר טרם התברר. רשת CNN דיווחה מפי עדי ראיה כי החשוד לא נשא כלי נשק. בהצהרה שפרסם טראמפ לאחר האירוע, נכתב: "אני רוצה להודות לשירות החשאי ולרשויות החוק ברינו על תגובתם המהירה והמקצועית. אני רוצה להודות גם לאלפי הנוכחים על תמיכתם. שום דבר לא יעצור אותנו, ונשיב את אמריקה לגדולתה".

סוכני השירות החשאי מורידים את טראמפ מהבמה בנבאדה

02:45 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ יצא נגד יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, ואמר כי "אסור לתת לה לרוץ לנשיאות". בנאום ברינו שבנבאדה התייחס המועמד לפתיחת חקירת המיילים שבה מעורבת קלינטון, ואמר: "אין ספק שראש הבולשת וסוכניה יצליחו לאסוף ראיות מספיקות, למרות מאמציה של קלינטון. ניצחונה בבחירות ייצור משבר חוקתי חסר תקדים - ייתכן שתהיה נשיאה תחת חקירה פלילית ואף משפט פלילי.

לדברי טראמפ, אם המועמדת הדמוקרטית תיבחר, "הממשל ייכנס לקיפאון. אנו צריכים ממשל שיכול לעבוד בצורה טובה מהיום הראשון, וזה לא יקרה עם קלינטון. הסקנדלים הנוכחיים שלה יימשכו והממשל שלה לא יוכל להוביל את מדינתנו".

02:40 סקר חדש מעלה כי דונלד טראמפ מוביל על קלינטון ב-7% במדינת איווה המתנדנדת. לפי הסקר, טראמפ זוכה ב-46% במדינה, בעוד קלינטון זוכה ב-39% בלבד. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זוכה בסקר ב-6%, ומועמדת מפלגת הירוקים זוכה ב-1%.

דונלד טראמפ מורד מהבמה במהלך נאום בנבאדה, נובמבר 2016. AP
שני סוכנים מורידים את טראמפ מהבמה, הלילה/AP

02:30 הילרי קלינטון נאמה בסנט פטרסבורג שבפלורידה, וקראה לקהל הרב שהגיע למקום לצאת ולהצביע. "כשהילדים שלכם והנכדים שלכם ישאלו אתכם מה עשיתם ב-2016, כשהכול היה על הכף, אני רוצה שתגידו שהצבעתם בעד אמריקה טובה והוגנת יותר, שבה לכולם יש סיכוי בחלום האמריקני", אמרה. "אני כל כך מתרגשת מהבחירות האלה. הלילה אנו חוגגים את כל מה שכבר עשיתם כדי לעזור, ואת כל מה שעוד נעשה ביחד".

00:30 טים קיין, סגנה המיועד של הילרי קלינטון, אמר בריאיון כי כמה אנשים העובדים בבולשת הפדרלית (FBI) "פועלים באופן פעיל" למענו של דונלד טראמפ. זאת, על רקע הודעתו של ראש הבולשת, ג'יימס קומי, על פתיחת חקירת פרשת המיילים שבה מעורבת קלינטון. לטענת קיין, ה-FBI "הפך למסננת דולפת", וכמה מעובדיו פעלו להדלפת מידע כדי לפגוע במועמדת הדמוקרטית. קיין העביר ביקורת על החלטתו של קומי, אך אמר כי הוא אינו סבור שהוא מנסה להשפיע על הבחירות. הוא טען כי כמה מהאנשים הכפופים לו עשויים היו להוביל אותו להכריז על פתיחת החקירה.

00:10 אחוז ההצבעה בקרב בני הקהילה ההיספנית במדינות מפתח עלה בימים האחרונים, במהלך ההצבעה המוקדמת בבחירות לנשיאות ארצות הברית – כך דיווח הניו יורק טיימס. הדבר ככל הנראה יועיל לקלינטון, שנהנית מתמיכה רבה בקרב אוכלוסייה זו. בין מדינות המפתח, כך לפי הדיווח, נמצאת פלורידה, שמהווה מדינה חשובה ביותר עבור טראמפ.

המועמד הדמוקרטי לתפקיד סגן נשיא ארה"ב טים קיין בעימות עם יריבו. 5 באוקטובר 2016. רויטרס
"ה-FBI הפך למסננת דולפת". קיין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully