וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3% פער באוהיו, 1% בלבד בפלורידה: תמונת המצב במדינות המפתח

המועמד הרפובליקני מנסה לכבוש מעוזים דמוקרטיים ביומיים שנותרו לבחירות, לנוכח צמצום הפערים במינסוטה ובמישיגן. קלינטון תיעזר בלברון ג'יימס כדי להתקרב לטראמפ באוהיו - וההיספנים נוהרים לקלפיות בפלורידה. צפו במפת האלקטורים המעודכנת

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

המרוץ לנשיאות ארצות הברית מגיע לישורת האחרונה ושני המועמדים ינסו היום (ראשון) להשיג קולות נוספים במדינות המפתח, שיכריעו את הבחירות הסוערות. דונלד טראמפ, שחרש את פלורידה בימים האחרונים, ישתתף בחמישה אירועים במדינות מתנדנדות, בהן גם אלו שנחשבו עד לבחירות הללו מעוזים דמוקרטיים אך התחרות בהן צמודה יותר השנה.

המועמד הרפובליקני יופיע הערב באירוע בסיו סיטי באיווה, שם לפי שקלול הסקרים של האתר realclearpolitics הוא מוביל על קלינטון ב-3% - 44.3% לעומת 41.3%. בהמשך, הוא יעבור למינסוטה, שלא בחרה במועמד רפובליקני מ-1972 - אז זכה בארץ האגמים ריצ'רד ניקסון. גריפת עשרת האלקטורים שהיא מעניקה יכולה לכפר על הפסדים של טראמפ במדינות מפתח אחרות, שם הרכב האוכלוסייה בעייתי יותר עבורו. המועמדת הדמוקרטית אמנם מובילה שם בכ-6% בממוצע, אך בימים האחרונים צמצם שם המיליארד את הפער והוא רואה את מינסוטה כמדינה שאותה ניתן "לגנוב" מהדמוקרטים.

הבחירות בארה"ב - לעמוד המיוחד של וואלה! NEWS

צפו במפת האלקטורים

הילרי קלינטון בביקור בקלפי להצבעה מוקדמת במיאמי, פלורידה, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
פלורידה מכרעת לשניהם. קלינטון בקלפי במיאמי, אתמול/רויטרס

מישיגן, על 16 האלקטורים שלה, מעניקה לשרת החוץ לשעבר 4% יתרון על פני המיליארדר, שיבקר בה בסביבות השעה 18:00 ויישא דברים בעיר סטרלינג היטס. לנוכח צמצום הפער במישיגן, קלינטון תגיע מחר למדינה שעד לפני כחודש נחשבה לבטוחה עבורה. היא העבירה רק ארבעה ימים במישיגן, שנותרה דמוקרטית מאז 1992, אך המשבר הכלכלי הכבד שממנו היא סובלת שימש את המועמד הרפובליקני לתעמולת הבחירות.

דונלד טראמפ נוחת במטוסו באוהיו, לקראת עצרת בחירות, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
המדינה מנבאת את הזוכה בבחירות. טראמפ באוהיו, בשבוע שעבר/רויטרס
בחירות לנשיאות ארצות הברית 2016, קולומבוס אוהיו, אוקטובר 2016. רויטרס
קלפי להצבעה מוקדמת באוהיו/רויטרס

פנסילבניה ווירג'יניה יקבלו אף הן את פניו של טראמפ, שזקוק להן כדי להיכנס לבית הלבן. לפי שקלול הסקרים, בפנסילבניה – 20 אלקטורים – קלינטון מובילה ב-2.4% - ובווירג'יניה – 13 אלקטורים - ב-5.2%. באוהיו, שנחשבת למי שמנבאת את תוצאות הבחירות, מפגרת המועמדת הדמוקרטית ב-3.3% אחרי יריבה הרפובליקני. קלינטון תנסה לאסוף תומכים נוספים במהלך אירוע שתקיים הערב בקליבנד, לצד שחקן ה-NBA לברון ג'יימס.

בקרוליינה הצפונית המרוץ צמוד עוד יותר. לפי realclearpolitics, טראמפ מוביל רק ב-0.8%. מחר הוא יגיע לאירוע בחירות במדינה שמקנה 15 אלקטורים וחיונית מאוד למועמד הרפובליקני. זאת בין היתר בשל אתגרים לא צפויים שצצו במעוזים הרפובליקניים. בג'ורג'יה – 16 אלקטורים - המיליארדר מוביל רק ב-4.6% ובאריזונה – 11 אלקטורים - ב-4% בלבד. קלינטון יכולה להיות מרוצה גם מיתרון של 2.9% קולורדו, השולחת תשעה אלקטורים ושל 2% בנבדה, שלה שישה אלקטורים.

גולת הכותרת של מדינות המפתח היא פלורידה, הגדולה ביותר מבין אלו שלא נחשבות לבטוחות וכזאת המזכה את המנצח ב-29 אלקטורים. טראמפ קיים בה מספר רב של עצרות בימים האחרונים והוא יגיע אליה בפעם האחרונה מחר, כדי לסגור את הפער הקטן – 1.2% - מקלינטון. עם זאת, לפי נתוני הצבעה מוקדמים, הקול ההיספני עשוי להכריע את הבחירות במדינה, לנוכח התגייסותם לטובת המועמדת הדמוקרטית.

שלטי מחאה מוצבים לצד כרזות תמיכה בדונלד טראמפ בקרוליינה הצפונית, ארצות הברית, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
עצרות בעד טראמפ ונגדו בקרוליינה הצפונית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully