וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: כ-60% מהישראלים היו מצביעים להילרי קלינטון

7.11.2016 / 12:05

לפי הסקר, בפיקוח פרופ' קמיל פוקס, הפער לטובת המועמדת בקרב האזרחים הערבים גדול יותר. אמריקנים רבים בארץ הצביעו: "הילרי לא רעה לישראל, אבל המפלגה תקשה עליה". ולמי תצביע ליהיא גרינר?

עריכה: ניר חן

59% מהישראלים היו רוצים לראות את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון נבחרת לנשיאות ארצות הברית – כך עולה מסקר מיוחד שנערך עבור וואלה! NEWS, בפיקוח פרופ' קמיל פוקס. על פי הסקר, 41% מהנשאלים בעלי הדעה בנושא היו מעדיפים דווקא לחזות בבחירתו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מחר.

בקרב אזרחי ישראל הערבים, הפער גדול אף יותר. 75% מהנשאלים הערבים אמרו כי הם היו מעדיפים לראות את שרת החוץ לשעבר קלינטון נכנסת לבית הלבן בחודש ינואר 2017. הסקר נערך בשבוע האחרון בקרב מדגם מייצג של 645 נשאלים מכלל האוכלוסייה, על ידי חברת "פרויקט המדגם", בהנהלת ד"ר אריאל איילון וחברת "סטט-נט" בהנהלת יוסף מקלדה.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון מובילה בסקרים כלל ארציים, מאבק צמוד במדינות המפתח
נתניהו: "מצפים שהנשיא הנבחר בארה"ב ידע לטפל בסכסוך במו"מ ישיר"
יומיים לבחירות: צפו באיוונקה טראמפ פוקדת את קבר הרבי מלובביץ'

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. רויטרס
"הפוליטיקאים לא באמת מבינים מה העם רוצה". טראמפ/רויטרס
"טראמפ ייתן לנו לנהל את המדינה מבלי להתערב, רק לתמוך ולסייע"

אמנם מרבית הנשאלים לא יכולים להשפיע באופן ישיר על תוצאות הבחירות מעבר לים, אולם בישראל חיים גם לא מעט אזרחי ארצות הברית שכבר מימשו את זכותם הדמוקרטית והצביעו. "אני וכל בני משפחתי הצבענו כבר לפני חודש וחצי לנשיאות, בחרנו בדונלד טראמפ, כי הוא טוב למערכת ויכול לתרום רבות ליחסי ישראל-ארצות הברית", סיפרה דניאל יגן, בת 19, שמתגוררת בקיסריה ועלתה עם משפחתה לישראל לפני שבע שנים.

לדבריה, "כיום יש משבר פוליטי עמוק בחברה האמריקנית. הפוליטיקאים המכהנים לא באמת מבינים מה העם האמריקני רוצה ובאמת צריך". טראמפ, לטענתה, טוב כי הוא "לא מתוך המערכת. הוא לא גדל בתוך הממסד". יגן הוסיפה כי "יש לו אימפריה של עסקים והוא מאוד מוצא חן בעייני. השערוריות עליהן פורסם בתקשורת לא משפיעות עליי. רובן נולדו על ידי מתנגדים במהלך הקמפיין.

"הוא כבר אמר שיכיר בזה שירושלים היא בירת ישראל, וזה מדהים", הוסיפה. "בעבר כבר ראינו הרבה נשיאים שהתערבו בתהליכי קבלת ההחלטות בישראל - וטראמפ לא יתערב. הוא ייתן לנו לנהל את המדינה מבלי להתערב, רק לתמוך ולסייע". בנוגע ליריבתו הדמוקרטית, טענה: "אני חושבת שהקמפיין של הילרי ממש לא ממוקד. בניגוד אליה, טראמפ ממש ממוקד. טראמפ לא מביא סלבס. הוא מדבר על הנושאים החשובים לחברה האמריקנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ביונסה וג'יי זי באירוע בחירות למען קלינטון בקליבלנד, אוהיו, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
"במפלגה הדמוקרטית הכול רקוב". קלינטון/רויטרס

כוכבת הריאליטי ליהיא גרינר, ילידת ארצות הברית, חיה אמנם עם משפתה בישראל, אך היא סיפרה כי תצביע להילרי קלינטון מבלי להסס. "אני חושבת שטראמפ בבית הלבן נשמע כמו בדיחה גרועה", אמרה לוואלה! NEWS, "שמישהו יסביר לי איך עם כל העסקים שלו, הוא ימצא זמן פנוי לנהל מדינה. טראמפ עשה הרבה שטויות לאורך הדרך, בניגוד להילרי.

"הילרי היא אישה חזקה, והיא תהיה האישה החזקה בעולם", הוסיפה גרינר. "יש לה ניסיון והיא עברה דברים רבים בחייה". לטענתה, "ארצות הברית היא אחות לישראל, הילרי לא תעשה קטעים לנתניהו כמו אובמה. היא אישה, היא יכולה להכיל הרבה יותר מאובמה, ואין לי ספק שהיחסים ישתפרו מאוד אם היא תיבחר. בכל זאת, הידידות של ישראל וארצות הברית הייתה חזקה ואיתנה עוד לפני בחירתו של אובמה לנשיאות, ותהיה גם אחריו".

ליהיא גרינר. רפי דלויה
"הילרי היא אישה חזקה, והיא תהיה האישה החזקה בעולם". גרינר/רפי דלויה

טוד ברמן, תושב אפרת, הצביע גם הוא לקלינטון. "למה לא טראמפ? כי הוא לא מסוגל להיות נשיא ארצות הברית", הסביר, "בושה וכלימה, איזה סגנון דיבור, אין לו שום ניסיון פוליטי ולנו אין שום הוכחה שהוא יכול לעמוד בגודל האחריות אם ייבחר". לדבריו, "הגזענות והיחס לזולת לא מתאימים למי שרוצה להיות נשיא".

ברמן הסביר כי היה שוקל להצביע למועמד רפובליקני אחד, "למשל בוש או רוביו, אבל בגלל שזאת הילרי - אני מצביע לה". הוא הודה כי "במפלגה הדמוקרטית הכול רקוב. כולם אומרים שקיבלה כסף ושהיא מושחתת, אבל האם זה יותר גרוע מתמודדים אחרים? לא ברור לי. היא לא נוראה כמו טראמפ". להערכתו, "היא לא רעה לישראל. יחד עם זאת, אני לא בטוח שהיחסים עם ישראל ישתפרו. אני חושב שהילרי לא תזיק ליחסים, אבל הקולות בתוך המפלגה שלה עלולים לעשות לה בעיות לאורך הדרך".

ג'רלד רפפורט, שעלה לארץ לפני עשר שנים מניו ג'רזי עם משפחתו וחי גם הוא בהתנחלות אפרת, הסביר כי "אצביע לטראמפ, כי הוא הרע במיעוטו". לדבריו, "כשרת החוץ, קלינטון הייתה קטסטרופלית, אובמה הכניס את העולם למצב חמור. העולם צריך שוטר. ברגע שאמריקה היא כבר לא שוטר, אנחנו רואים את התוצאות הקשות בכל המזרח התיכון, הילרי היא חלק מהבעיה. דווקא טראמפ יהיה מוכן לשנות כיוון.

"כל העניין של האיום האיראני הוא איום ריאלי על ישראל, עליי ועל משפחתי", הוסיף, "כל התהליך של החתימה על עסקת הגרעין עם האיראנים היה מושחת. טראמפ יהיה היחיד שיעמוד לצד ישראל במלחמה נגד איראן". הוא טען כי "הילרי מסתובבת עם עוזרים ויועצים אנטי-ישראלים, לכן להילרי יהיה מאוד קשה לתמוך בישראל, גם אם היא ממש רוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully