וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון פונה לגברים, טראמפ גייס את בתו: תשדירי הבחירות האחרונים

הקמפיינים של המועמדים השקיעו סכומי עתק בתשדירי טלוויזיה שינסו לגייס את קולות המתלבטים. המועמדת הדמוקרטית פרסמה סרטון במשחק הפוטבול, בעוד יריבה ינסה להדוף טענות על יחסו לנשים

צלמים זמניים מורשים

יום בלבד לפני שעשרות מיליוני אמריקנים יצאו לקלפיות ויכריעו מי ינהיג את ארצות הברית בארבע השנים הקרובות, מקדישים המועמדים את מרב מאמציהם כדי לגייס את קולות המתלבטים, בעיקר במדינות המתנדנדות שיכריעו את הבחירות הקרובות. לפי רשת CNN, הקמפיינים של הילרי קלינטון ודונלד טראמפ השקיעו 86 מיליון דולר בתשדירים שיישודרו בעיקר במדינות המפתח, שכוללים את הכפשת המועמד היריב, אך גם מילות שבח על מעלותיהם.

קלינטון, שמובילה בקרב הנשים והמיעוטים אך לא זוכה לאהדה בקרב הגברים הלבנים, ניסתה לצבור קולות אלה במהלך משחק הפוטבול ששודר הלילה. הקמפיין הדמוקרטי מימן שני תשדירים, שבהם נראים שני יוצאי צבא – אב וסב – שהגדירו עצמם רפובליקנים לכל אורך חייהם, אך החליטו להצביע לקלינטון בשל התנגדותם לדבריו של איל הנדל"ן.

"הייתי רפובליקני כל חיי, אך אני אב לשלוש בנות ואני לא יכול לשמוע את טראמפ קורא לנשים חזירות, כלבות ופרוצות", אומר האב בתשדיר. "אני רוצה שבנותיי יגדלו במקום שבו מכבדים את ערכיהן. אני מצביע לקלינטון". בתשדיר השני מתייחס האדם המופיע בו להקלטה משנת 2005 שבה נשמע טראמפ מדבר בגסות כלפי נשים. "הקלטת הייתה הקש האחרון. אני לא רוצה שנכדתי תחשוב שזה בסדר שיתייחסו אליה כך, ושנכדי יחשוב שכך מתייחסים לנשים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

במקביל, הקמפיין הדמוקרטי פרסם תשדיר חדש שמלקט את כל הדברים שהשמיע טראמפ נגד נשים. נוסף על ההערות שנשמעו בהקלטה מ-2005, נראה טראמפ אומר בראיונות עבר כי "מסוכן לתת לנשים לצאת לעבוד", כמו גם ההאשמות על הטרדות מיניות וטענות לכך שנכנס לחדרי הלבשה של מועמדות בתחרויות יופי. "כל אדם שאומר את הדברים האלה ומתנהג כך לא ראוי להיות נשיא", נכתב בסוף הסרטון.

טראמפ מנגד מנסה להוכיח כי הטענות על יחסו הרע כלפי נשים שגויות לחלוטין, ומגייס לשם כך את בתו הבכורה איוונקה. בסרטון בן 30 שניות ששודר בכמה מדינות מרכזיות נראית איוונקה יושבת מאחורי שולחן ומדברת ישירות למצלמה. היא אומרת כי לאביה יש את "היכולת והכוח" לכהן בתפקיד הבכיר, כמו גם "את טוב הלב שהמדינה צריכה. הוא יילחם בשבילכם כל הזמן".

הקמפיין של טראמפ אף ישדר בימים הקרובים בתשע מדינות מתנדנדות תשדיר בן שתי דקות – זמן ארוך ביחס לתשדירי הבחירות הממוצעים שאורכם כחצי דקה, שבו השקיע כארבעה מיליון דולרים. הסרטון פועל לגיוס אותם אנשים שמאסו בממסד הפוליטי המסורתי, ורואים בו מושחת וכזה שאינו פועל לטובתם.

"אנו מעוניינים בהחלפת הממסד הפוליטי המושחת בממשל חדש שנשלט בידיכם, העם האמריקני", אומר טראמפ בסרטון על רקע תמונות קודרות של וושינגטון הבירה. "הממסד הפוליטי שמנסה לעצור אותנו הוא אותו ממסד האחראי על עסקאות הסחר הנוראיות, על ההגירה הבלתי-חוקית המסיבית ומדיניות החוץ והכלכלה שהפכו את מדינתנו למדממת. הדבר היחיד שיכול לעצור את מכונת השחיתות זה אתם. הכוח היחיד החזק מספיק להצלת מדינתנו הוא אנחנו".

במקביל, הקמפיין הדמוקרטי פרסם סרטון מסכם בן שבע דקות ברשתות החברתיות, ובו השלבים השונים שעברה קלינטון בדרך ל-8 בנובמבר. הסרטון מתחיל ברגע ההכרזה של קלינטון על מועמדותה, ומציג כמה "פספוסים" של המועמדת הדמוקרטית מאותו התשדיר. בהמשך מוצגים נאומים שנשאה קלינטון בערים שונות ברחבי המדינה.

הקמפיין לא נמנע מלהתייחס לפרשות שאפפו את קלינטון לאורך המסע. בסרטון נראה ברני סנדרס, שהתמודד מולה בפריימריז הדמוקרטים, מתייחס לפרשת המיילים בעימות בין שני המועמדים ואומר: "לכולם נמאס לשמוע על המיילים האלה". כמו כן מוצג השימוע שערך לקלינטון בנוגע לרצח שגריר ארצות הברית בלוב כריסטופר סטיבנס בשנת 2012 בעיר בנגזי.

רק בסוף הסרטון יוצא הקמפיין נגד טראמפ, ומציג דברים שונים ומגוחכים שאמר המועמד הרפובליקני במהלך הקמפיין, כמו "מה שאני אומר זה מה שאני אומר", "אני לא אוהב יתושים", או: "בינג בינג בנג בנג". בסרטון אף נראות תגובותיה של קלינטון במהלך העימותים בין השניים, ודבריה על קשריו של טראמפ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully