וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעה אחר שעה: המדינות שבהן ניצחון יכריע את הקרב על הבית הלבן

ב-18:00 שעון החוף המזרחי, או 01:00 בישראל, החלו להיסגר בזו אחר זו הקלפיות, אך ברוב 50 המדינות העסק ידוע מראש. אז מתי יגיעו התוצאות מהמדינות החשובות – ואילו מהן עשויות להפתיע? דיווחים שוטפים בוואלה! NEWS

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק וורד לידני

יום הבוחר האמריקני מגיע לסיומו וכך גם מערכת בחירות סוערת, ובשעה 18:00 שעון החוף המזרחי, או 01:00 בישראל, החלו בזו אחר זו להיסגר הקלפיות ברחבי ארצות הברית – עד לזו האחרונה, באיי אלסקה המערביים, שתיסגר ב-07:00 בבוקר. משך סגירת הקלפיות הארוך, ובמהלכו דיווחי תוצאות האמת, צפוי להביא עמו הפתעות ותנודות, בעיקר עם הגעתן של תוצאות הבחירות במדינות המתנדנדות.

01:00 (שעון ישראל) – סגירת הקלפיות הראשונות

הקלפיות יסגרו ברוב האזורים באינדיאנה ובקנטאקי. אינדיאנה, שמעניקה 11 אלקטורים, נוטה למפלגה הרפובליקנית, בעיקר בהתחשב בעובדה כי המושל שלה הוא מייק פנס – סגנו המיועד של דונלד טראמפ.

בוחרים מצביעים בקלפי בניו המפשייר, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
בוחרים בניו המפשייר/AP

מפת האלקטורים

02:00 - פלורידה, "מדינת הפרס"

לאחר שבועות של סקרים צמודים, ייסגרו הקלפיות במדינה המתנדנדת והמכרעת שתעניק מספר גבוה של אלקטורים – 29 – למעומד שיצליח לגרוף בה רוב. אחוזי הרשמה גבוהים במיוחד נרשמו במדינה: לפחות 6.2 מיליון איש הצביעו בבחירות המוקדמות, יותר מסך הקולות שהצביעו בה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2000. כמו כן, ייסגרו הקלפיות בג'ורג'יה, קרוליינה הדרומית, ורמונט ווירג'יניה.

02:30 – אוהיו, "הראשונה לזהות"

רק פעמיים במאה השנים האחרונות זכה נשיא בבחירות בארצות הברית, מבלי שזכה גם באוהיו שמעניקה 18 אלקטורים. על פי הסקרים האחרונים, דונאלד טראמפ מוביל בפער קטן באוהיו, ואילו הילרי קלינטון מובילה בפער דומה ברמה הארצית. אם הסקרים יתבררו כנכונים –קלינטון לא תהיה רק הנשיאה הראשונה בתולדות ארצות הברית, אלא גם המועמדת הראשונה מאז ג'ון פ. קנדי בשנת 1960 שתזכה בנשיאות בלי לנצח באוהיו. הקלפיות ייסגרו גם במערב וירג'יניה ובקרוליינה הצפונית, שמעניקה 15 אלקטורים ומהווה מדינה מתנדנדת.

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ושחקן הכדורסל לברון ג'יימס באירוע בחירות בקליבלנד, אוהיו, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
קלינטון ושחקן הכדורסל לברון ג'יימס בעצרת בחירות באוהיו/רויטרס

03:00 – פנסילבניה ומישיגן יחלקו 36 אלקטורים

הקלפיות ייסגרו במישיגן על 16 האלקטורים שהיא מעניקה – מדינה מתנדנדת שבה הייתה היום נוכחות גבוהה של גברים לבנים ממעמד הביניים בקלפיות, קהל הבוחרים האופייני של טראמפ. גם בפנסילבניה המתנדנדת ייסגרו הקלפיות, ו-20 האלקטורים שלה יוענקו למועמד הנבחר בקרב הצמוד שמתחולל בה. מדובר במדינה השישית בגודלה בארצות הברית מבחינת כמות האוכלוסייה, שמתגוררים בה קרוב ל-13 מיליון בני אדם. המדינה לא נתנה את 20 האלקטורים שלה לאף מועמד רפובליקני לנשיאות מאז שנת 1988.

הקלפיות ייסגרו גם בטקסס, שמהווה מעוז רפובליקני והסקרים האחרונים בה הצביעו על קרב צמוד. כמו כן, הקלפיות ייסגרו בדרום פלורידה, אלבמה, קונטיקט, דלוור, אילינוי, קנזס, מיין, מרילנד, מסצ'סטס, מיסיסיפי, מיזורי, ניו המפשייר, ניו ג'רזי, אוקלוהומה, רוד איילנד וחלקים מטנסי.

04:00 – סגירת הקלפיות בקולורדו וניו יורק

הקלפיות בקולורדו, שהעניקה את תשעת האלקטורים שלה לברק אובמה בבחירות 2012, ייסגרו יחד עם הקלפיות באריזונה, לואיזיאנה, מינסוטה, ניו מקסיקו, ניו יורק, ויסקונסין וכן ויומינג.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בגראנד רפידס, מישיגן, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
טראמפ במישיגן/רויטרס

05:00 – יוטה תכתיר מועמד משלה?

הקלפיות ייסגרו בנבאדה, שששת האלקטורים שלה מתנדנדים בין הרפובליקנים לדמוקרטי. כמו כן, ייסגרו באיידהו, אייווה, מונטנה, אורגון ויוטה. מה שמיוחד באחרונה הוא שהיא מעוזו של אוון מקמלין, איש ה-CIA לשעבר, מועמד עצמאי ותושב המדינה שהחליט לרוץ ולהציע את עצמו כחלופה שמרנית לשני המועמדים. יוטה אמנם חשובה לטראמפ, אך מקמילן היה צמוד אליו בסקרים האחרונים בטרם הבחירות.

06:00 – מתקרבים לקו הסיום עם וושינגטון וקליפורניה

הקלפיות ייסגרו בקליפורניה, הוואי, חלקים מאיידהו ומדקוטה, רוב אורגון וושינגטון.

07:00 – סגירת קלפיות באלסקה והכרזה רשמית על הזוכה במרוץ לנשיאות

כלי התקשורת יכריזו על המועמד הנבחר כאשר הוא יחצה את רף 270 האלקטורים הנדרשים. בשלב זה, כשהניצחון יהיה ודאי, אמור המועמד המפסיד להודות בתבוסה, והמנצח או המנצחת יצאו בפני הקהל הרב בעצרת התמיכה ויכריזו על עצמם.

אירוע התמיכה שבו ינכח טראמפ יתקיים במלון הילטון שבמרכז מנהטן, למוזמנים בלבד, רק כמה רחובות מהמגדל שבו הוא מתגורר. קלינטון צפויה גם היא לקיים את אירוע התמיכה בליל הבחירות במנהטן, ובחרה במרכז ג'ייקוב ג'ביץ, באולם שבו תקרת זכוכית גבוהה. לפי מטה הקמפיין, המקום מסמל את "תקרת הזכוכית" שתשבור קלינטון אם תהיה האישה הראשונה שנבחרת לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully