וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות במטה של דונלד טראמפ: "נשיב את אמריקה לגדולתה"

במטה של המועמד הרפובליקני ממתינים לסיום ספירת הקולות ומצפים להכרזה עליו כנשיא ה-45 של ארצות הברית, בעקבות היתרון שצבר על יריבתו במהלך הלילה במדינות המפתח. מוקדם יותר אמר עוזר בכיר בקמפיין: "אם יצליח לנצח - שיחגוג. אם לא, נתחיל במפלגה מאפס"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

במטה של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ החלו בלילה (רביעי) בחגיגות, עם קבלת תוצאות האמת שלפיהן הוא מוביל במדינות המפתח. "אנחנו אופטימיים. נשיב את אמריקה לגדולתה", נמסר מהמטה. בתוך כך, תחזית של ה"ניו יורק טיימס" שפורסמה הלילה חוזה סיכוי של 95% לניצחון של טראמפ בבחירות.

מוקדם יותר הלילה אמר פעיל בכיר בקמפיין של המועמד הרפובליקני כי "דרוש נס" על מנת שהמועמד יזכה בבחירות לנשיאות. אד רולינס, יו"ר אחד מארגוני גיוס התרומות הגדול של איל הנדל"ן, נשאל מה יהיה על עתיד המפלגה לאחר הבחירות. "אם איכשהו טראמפ יזמן נס, מה שדרוש בנקודה הזו על מנת לזכות, זו כמובן המסיבה שלו ושיעשה מה שהוא רוצה", ענה. "אם לא, אני חושב שנתחיל מאפס, עם מועמדים שונים מזרמים שונים".

חגיגות הניצחון של טראמפ באוהיו

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ. רויטרס
טראמפ/רויטרס

אמש הגיש מטה הבחירות של טראמפ תביעה בגין אי סדרים נגד רשם ההצבעות במחוז קלארק שבנבאדה, שנדחתה על הסף בבית המשפט. מטה טראמפ טען כי הקלפיות במחוז נשארו פתוחות ביום שישי שעבר שעתיים מעבר לזמן המתוכנן. הקמפיין סבר כי הדבר אפשר ל"אנשים מסוימים" להצביע - ככל הנראה בהתייחסות להיספאנים תושבי המחוז. בכירים במחוז מסרו כי רק מי שכבר חיכה בתור בעת סגירת הקלפיות הורשה להצביע בזמן הנוסף. בתגובה, דרשו במטה הרפובליקני לרשום בנפרד את הקולות ששולשלו לאחר זמן סגירת הקלפיות.

לפי הדיווח ברשת KTNV המקומית, השופטת הסכימה עם פקידי המחוז שטענו כי דרישת המטה הרפובליקני לרישום כבר מבוצעת בפועל. "אני לא יכולה לחייב אותם לעשות משהו שהם כבר עושים", קבעה ואף נזפה בו.

(עדכון ראשון: 02:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully