וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נשא נאום ניצחון: "אאחד את אמריקה, אהיה הנשיא של כולם"

בשיאו של לילה דרמטי, הוכרז המועמד הצבעוני מטעם המפלגה הרפובליקנית כנשיא ה-45 של המעצמה הגדולה בעולם. "זה הזמן לאחד את אמריקה מחדש", אמר ושלח מסר: "נסתדר עם כל המדינות שמוכנות להסתדר איתנו". קלינטון בירכה את טראמפ בטלפון

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בתום קמפיין ארוך ועמוס שערוריות, הוכרז היום (רביעי) המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לנשיא ה-45 של ארצות הברית. טראמפ זכה ביותר מ-270 קולות אלקטורים, הרוב הדרוש כדי להיבחר לתפקיד מפקד העליון של המעצמה האמריקנית. בנאום ניצחון שנשא במגדל טראמפ שבניו יורק, שם שהה במשך הלילה הדרמטי ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית, קרא טראמפ לאחות את פצעי הפילוג והצהיר כי יהיה הנשיא של כל האמריקנים. יריבתו, הילרי קלינטון, התקשרה לטראמפ, הכירה בהפסדה בבחירות ובירכה אותו על זכייתו.

"סליחה שחיכיתם, זה עסק מסובך", פתח הנשיא הנבחר את דבריו. "בדיוק קיבלתי שיחה משרת החוץ לשעבר קלינטון. היא בירכה אותנו על הניצחון, בירכתי אותה ואת משפחתה על הקמפיין הקשה. היא נאבקה קשה. הילרי עבדה במשך תקופה ארוכה מאוד וקשה מאוד, ואנחנו חייבים לה תודה על שירותה למדינה".

טראמפ המשיך: "כעת אמריקה צריכה לאחות את פצעי הפילוג. לכל הדמוקרטים, הרפובליקנים ברחבי המדינה – הגיע הזמן להתאחד כעם אחד. אני מתחייב בפני כל אזרחינו, שאהיה הנשיא של כולם. זה חשוב לי". הוא פנה למי שלא תמך בו ואמר: "נעבוד יחד, ונאחד את המדינה האדירה שלנו. זה לא היה קמפיין, אלא תנועה אדירה, שהורכבה ממיליונים, גברים ונשים חרוצים שאוהבים את מדינתם ורוצים עתיד טוב יותר להם ולבני משפחותיהם. אמריקנים מכל הגזעים, הדתות, הרקע, שרוצים שהממשלה תשרת את האזרחים – וכך היא תעשה".

הבחירות בארה"ב - סיקור מיוחד:
העולם בלחץ מטראמפ: ירידות שערים במזרח; המטבע המקסיקני צונח
"הגיע הזמן לנקות את האורוות": הישראלים תומכי טראמפ בארה"ב חוגגים
העולם מגיב לניצחון טראמפ: "אין לנו מושג מה הוא יעשה כנשיא"

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הנשיא ה-45. טראמפ על הבמה כמנצח/רויטרס
דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
"אמריקה צריכה לאחות את פצעי הפילוג". טראמפ חוגג/AP
"נסתדר עם כל המדינות שמוכנות להסתדר איתנו. אנחנו נחפש מכנה משותף, לא עוינות"

טראמפ הבטיח לשקם תשתיות. "ניתן עבודה למיליונים מאנשינו, נדאג לוותיקי הצבא, הזמן שהעברתי איתם בקמפיין היה משעותיי היפות ביותר. נפתח בפרויקט לצמיחה לאומית ונחדש את החלום האמריקני". הוא אמר כי יכפיל את הצמיחה כדי ש"תהיה לנו הכלכלה הגדולה בעולם".

לדבריו, "נסתדר עם כל המדינות שמוכנות להסתדר איתנו. אף חלום אינו גדול מדי. שום דבר שאנחנו רוצים לעתיד שלנו אינו מחוץ לטווח ההשגה. אמריקה לא תתפשר על דבר מלבד הטוב ביותר. נחלום שוב על דברים יפים ומוצלחים עבור מדינתנו. אנחנו נחפש מכנה משותף, לא עוינות".

"בתום ארבע שנים, אתם תאמרו שזה היה משהו שהייתם גאים מאוד לעשות. אף שהקמפיין נגמר, העבודה שלנו בתנועה הזאת רק מתחילה", אמר טראמפ, והוסיף כי יתחיל לעבוד מיד למען העם האמריקני. "נעשה עבודה שאני מקווה שתהיו ממש גאים בנשיא שלכם. זה הכבוד שלי, זאת הייתה תקופה מדהימה. אני אוהב את המדינה הזאת".

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
"תהיה לנו הכלכלה הגדולה בעולם". טראמפ ומשפחתו/רויטרס
חגיגות ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב, סלובניה. נובמבר 2016. רויטרס
תומכי טראמפ חוגגים למשמע נאומו/רויטרס

בהמשך הודה לאנשים שעזרו לו "עם מה שקוראים לו הלילה ניצחון היסטורי". הוא ביקש להודות להוריו, "שמסתכלים עליי מלמעלה. למדתי מהם כל כך הרבה". "אחי, רוברט. אחי פרד. רעייתו מלניה ובנו הבכור דון. ילדיי, איוונקה, אריק, טיפני, וברון. אני אוהב אתכם ותודה שסבלתם את כל השעות האלה. זה היה קשוח, תודה לכולכם, כולכם נתתם לי תמיכה אדירה".

הוא הודה לתומכו רודי ג'וליאני, שעשוי להפוך לשר המשפטים של טראמפ. בהמשך הזכיר גם את ד"ר בן קרסון, יריבו בפריימריז, "מייק האקבי גם פה, דרך אגב. אדם שהאמין בי. מעולם לא הייתה דקה רעה איתו. כוכב שלא ייאמן. כוכב אמיתי. העובד הכי קשה". לאחר מכן סיפר על אנשי השירות החשאי, "הכרתי אנשים מעולים, הם קשוחים, אני לא רוצה להתעסק איתם. הם מעולים. אני רוצה להודות להם".

מייק פנס בעצרת בחירות של המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ במנהטן, ניו יורק. נובמבר 2016. רויטרס
מייק פנס, המועמד לסגנות של טראמפ. הלילה בניו יורק/רויטרס
דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הודה לכל העוסקים במלאכה. חגיגות בעיצומן/רויטרס

במהלך הקמפיין הפריח טראמפ הבטחות פרועות, בהן לבנות חומה בין מקסיקו לארצות הברית, שכבר מתחילה להכות גלים במדינה השכנה, כמו גם לשלוח את יריבתו הילרי קלינטון לכלא בגין פרשת המיילים, לבטל הסכמי סחר עם מעצמות אחרות כמו סין ולאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית מחשש לטרור.

מסע הבחירות של טראמפ היה רווי בשערוריות, ששיאן היה כשנחשפה הקלטה שלו מ-2005, שבה התרברב על יחסו המבזה כלפי נשים. "אני תופס אותן בכוס שלהן", אמר המועמד לנשיאות. בעקבות חשיפת הקלטת יצאו לאור 12 נשים שטענו כי הוטרדו מינית על ידי טראמפ.

תומכי המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, השדרה החמישית, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
תומך טראמפ נלהב ברחובות ניו יורק/רויטרס
תומכי המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, מול הבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
חוגגים ליד הבית הלבן/רויטרס

עם התחזקות הסיכויים של טראמפ לזכות בנשיאות ארצות הברית רושמות הבורסות ברחבי העולם ירידות שערים חדות. מגמה מדאיגה נרשמת במקסיקו, שם המטבע הפזו המקסיקני צונח, בעקבות הבטחתו של טראמפ לבנות חומה בגבול בין ארצות הברית למקסיקו ולבטל הסכמי סחר בין השתיים.

קלינטון לא תנאם הלילה

ראש המטה של קלינטון ג'ון פודסטה עלה מוקדם יותר לבמה בכינוס תומכי הילרי קלינטון בניו יורק ראש מטה הקמפיין שלה ג'ון פודסטה. "זה היה לילה ארוך, זה היה קמפיין ארוך. אני יכול להגיד שאנחנו יכולים לחכות עוד קצת. כל קול נחשב", אמר באופטימיות. אף שניסה להפיח תקווה בתומכי המועמדת, רבים החלו לעזוב את הכינוס לאחר דבריו. הוא הוסיף כי קלינטון לא תנאם הלילה.

מוקדם יותר צייצה קלינטון כי היא מודה לצוות שלה. "לצוות הזה יש כל כך הרבה סיבות להיות גאה. לא משנה מה יקרה הלילה, תודה לכם על הכול", כתבה. בינתיים, יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ מוביל במדינות המפתח.

(עדכון ראשון 9:35)

ג'ון פודסטה יו"ר מטה הבחירות של המועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון נואם בעצרת בחירות בניו יורק. נובמבר 2016. רויטרס
פודסטה מנסה לשדר אופטימיות בניו יורק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully