וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם הערבי מקווים לטוב: "הוא לא יוכל להיות טראמפ של לפני הבחירות"

נשיא מצרים היה הראשון להתקשר לנשיא ארצות הברית הנבחר לברך אותו על ניצחונו. "מקווה לרוח חדשה ביחסים בין ארה"ב למצרים", אמר בשיחה. חמאס: "העם פלסטיני לא סומך על כך שיהיה שינוי אמיתי בממשל האמריקני"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בעולם הערבי הגיבו היום (רביעי) בזהירות לניצחונו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית. סאיב עריקאת, חבר הוועד הפועל של אש"ף, אמר בריאיון ל"אל-ערביה" כי הוא מקווה שהממשל האמריקני החדש יפעל לקידום פתרון שתי המדינות. "טראמפ של אחרי הבחירות לא יכול להיות טראמפ של לפני הבחירות. ארצות הברית היא מדינה עם מוסדות".

לדבריו, "האינטרס האמריקני הוא זה שיקבע את מדיניות החוץ של ארצות הברית". עם זאת, ארגון חמאס, מצדו, מסר: "העם פלסטיני לא סומך על כך שיהיה שינוי אמיתי בממשל האמריקני". מנהיג הג'האד האסלאמי הפלסטיני, חאדר עדנאן, הוסיף: "המדיניות האמריקנית הייתה ותישאר בעד הכיבוש, ואנחנו לא מצפים לטוב יותר מהנשיא האמריקני החדש".

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי התקשר לברך את טראמפ. הוא איחל לו הצלחה ואמר כי הוא "מקווה לרוח חדשה ביחסים בין ארצות הברית למצרים". לפי דיווחים בכלי התקשורת הערביים, א-סיסי היה המנהיג הראשון שהתקשר ישירות לטראמפ.

הבחירות בארה"ב - סיקור מיוחד:
העולם בלחץ מטראמפ: ירידות שערים במזרח; המטבע המקסיקני צונח
"הגיע הזמן לנקות את האורוות": הישראלים תומכי טראמפ בארה"ב חוגגים
העולם מגיב לניצחון טראמפ: "אין לנו מושג מה הוא יעשה כנשיא"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נואם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק,  21 בספטמבר 2016. רויטרס
נשיא מצרים א-סיסי באו"ם בספטמבר 2016/רויטרס

בתום קמפיין ארוך ועמוס שערוריות, הוכרז היום טראמפ לנשיא ה-45 של ארצות הברית. טראמפ זכה ב-288 קולות אלקטורים, יותר מ-270 - הרוב הדרוש כדי להיבחר לתפקיד מפקד העליון של המעצמה האמריקנית.

בנאום ניצחון שנשא במגדל טראמפ שבניו יורק, שם שהה במשך הלילה הדרמטי ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית, קרא טראמפ לאחות את פצעי הפילוג והצהיר כי יהיה הנשיא של כל האמריקנים. יריבתו, הילרי קלינטון, התקשרה לטראמפ, הכירה בהפסדה בבחירות ובירכה אותו על זכייתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully