וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוב הגדול זה 80 שנה: הרפובליקנים שומרים על שליטה בקונגרס

על פי התוצאות מהמדינות השונות בארה"ב, המפלגה הרפובליקנית הצליחה לשמור על רוב בסנאט, והשיגה את הרוב הגדול ביותר בבית הנבחרים זה עשרות שנים. פול ראיין: "לילה אדיר עבור האומה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית לא רק השיב מועמד רפובליקני לבית הלבן, אלא הוא גם ניצחון משמעותי למפלגה הרפובליקנית כולה, שהצליחה לשמור על רוב בסנאט ובבית הנבחרים לשנתיים נוספות.

דווקא לאחר תחזיות אופטימיות עבור המפלגה הדמוקרטית, הרפובליקנים הצליחו לגרוף ניצחונות בפלורידה, בווירג'יניה ובקולורדו ולשמור עם כוחם במינסוטה, בניו יורק, במישיגן, בפנסילבניה, בוויסקונסן ובאיווה.

עוד בוואלה! NEWS:
לא רק נשיא: קליפורניה בחרה במריחואנה, קולורדו תמכה בהמתת חסד
ברחבי העולם מגיבים לניצחון של טראמפ: "יהיה משוגע יותר"
לקראת הבריחה הגדולה? לאחר התוצאות - אתר ההגירה הקנדי קרס

פול ראיין, יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. ספטמבר 2016. רויטרס
מקווה להמשיך בתקפיד. ראיין/רויטרס

על פי התוצאות המלאות הבלתי-רשמיות, הרפובליקנים מחזיקים ב-247 מושבים בבית הנבחרים, לעומת 188 דמוקרטים. המשמעות של כך היא הרוב הגדול ביותר של המפלגה מאז 1931, אז החזיקו ב-270 מושבים. יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין, חגג את ההישג: "זה לילה אדיר עבור האומה האמריקנית".

הקונגרס יעמוד כעת מול סבב של חקיקות בנושא התקציב. ריאן, שהצהיר כי הוא מקווה להיות יו"ר בית הנבחרים גם בקונגרס החדש, הביע ביטחון לקראת ההמשך. כעת, רק קומץ של שמרנים ממורמרים יכולים לחסום את ריאן מלהשיג את 218 הקולות שהוא זקוק כדי לשמור על המשרה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully