וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטה טראמפ לא שוללים העמדת קלינטון לדין: "נחליט בבוא העת"

לאחר שהמועמד הרפובליקני החמיא ליריבתו על "שירותה למדינה" וקיבל ממנה שיחת טלפון, מנהלת הקמפיין הבהירה כי "בזמן הראוי", הנשיא הנבחר יבחן את העמדתה לדין. אובמה הזמין את טראמפ לבית הלבן: "נחושים לעבוד יחד"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מנהלת הקמפיין של הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ, קליאן קונווי, אמרה היום (רביעי) בריאיון לרשת MSNBC כי הנשיא הנבחר לא שולל את האפשרות של העמדתה של יריבתו הילרי קלינטון לדין, "אבל הדיבורים על זה יגיעו בזמן הראוי". בריאיון נוסף לרשת ABC, היא אמרה כי טראמפ לא דן בנושא בשיחת הטלפון שערך מוקדם יותר עם קלינטון.

טראמפ הופיע קודם לכן לצד משפחתו בניו יורק, לאחר שכלי התקשורת הכריזו על ניצחונו עם קבלת יותר מ-270 צירים. הוא הבטיח לפעול למען "ריפוי המחלוקות" שהביאה עמה מערכת הבחירות האחרונה, ולמצוא מכנה משותף בקרב האמריקנים כולם. "הגיע הזמן שכולנו נתאחד", אמר, "אני אהיה הנשיא של כל האמריקנים".

הנשיא הנבחר הוסיף בדבריו כי קיבל שיחת טלפון מקלינטון, שבירכה אותו על ניצחונו. הוא הוסיף ושיבח את "שירותה למדינה" של קלינטון, במפנה חד מהאופן שבו דיבר עליה במהלך הקמפיין. קלינטון עצמה טרם מסרה דברים, וגם היא צפויה לערוך מסיבת עיתונאים במהלך היום.

עוד בוואלה! NEWS:
להירדם עם קלינטון, להתעורר עם טראמפ: איך שוב קרסו התחזיות?
אוונגליסטים, לבנים ולא-עירוניים: האנשים שהביאו לטראמפ את הניצחון
"מהפכה" או "סיוט לאומי"? ארה"ב מתעוררת לבוקר של טראמפ

דונלד טראמפ לאחר נאום הניצחון עם בנו אריק טראמפ בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
"הגיע הזמן שכולנו נתאחד". טראמפ וילדיו בניו יורק, הלילה/רויטרס

בחירתו של טראמפ לנשיאות ארצות הברית הפתיעה גורמים רבים במערכת הפוליטית בארצות הברית, וכנראה שאחד מהגורמים שאכזבתם היא המרה ביותר היא הנשיא המכהן ברק אובמה, שלא חסך במאמצים בחלקו בקמפיין הבחירות של קלינטון. אולם היום, לאחר היוודע התוצאות, אובמה התקשר לטראמפ והזמין אותו לפגישה בבית הלבן, שתיערך מחר.

כמו כן, אובמה "בירך אותו על הניצחון". בהודעה רשמית מהבית הלבן נמסר כי "הבטחת העברת סמכויות חלקה היא בעדיפות עליונה עבור הנשיא, ופגישה עם הנשיא הנבחר היא צעד בכיוון הזה". בהמשך היום, צפוי הנשיא אובמה למסור הצהרה רשמית בבית הלבן, ובמהלכה ככל הנראה יתייחס לתוצאות הבחירות. ממטה הבחירות של טראמפ נמסר כי "אובמה וטראמפ נחושים לעבוד יחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'ון פודסטה יו"ר מטה הבחירות של המועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון נואם בעצרת בחירות בניו יורק. נובמבר 2016. רויטרס
תומכי קלינטון במטה הקמפיין בניו יורק, הלילה/רויטרס
תומכי המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, מול הבית הלבן, וושינגטון/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצטרף בשעות הצהריים לשורה ארוכה של ראשי מדינות ובכירים פוליטיים מרחבי העולם, שבירכו את טראמפ על ניצחונו והביעו תקווה לשיפור היחסים עם וושינגטון עם כניסתו של איל ההון מניו יורק לבית הלבן. פוטין טען כי ארצו אינה אשמה במצב היחסים עם ארצות הברית, והוסיף כי לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות, "רוסיה מוכנה למלא את חלקה כדי לבנות מחדש את היחסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully