וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחוות הליצנים": ניצחון טראמפ – זריקת עידוד לחזן, רגב וסמוטריץ'

לאחר ההכרזה על ניצחונו של המועמד הצבעוני, חבר הכנסת הצבעוני לא פחות מהליכוד מיהר לברך - ולהכריז רשמית על "סוף עידן הפוליטיקלי קורקט". הח"כים הבוטים קיבלו כעת לגיטימציה מהמעצמה החזקה בעולם, והם כבר לא יהססו לקחת צעד קדימה

עריכה: ניר חן

רגע לאחר ההכרזה על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית, מיהר אתמול (רביעי) חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) לפרסם הודעת ברכה, שלא הסתירה ולו במעט את ההשוואה, בעיני חזן, בינו לבין המועמד הרפובליקני שנבחר לנשיאות המעצמה החזקה בעולם. "לאורך כל הדרך, כשקראו לו ליצן ולא הפסיקו להעליב ולזלזל בו (נשמע לכם מוכר?), אמרתי שהנשיא הבא של ארה"ב הוא דונלד טראמפ", מסר חזן.

הוא הדגיש כי בניגוד לתקשורת ולסוקרים, ש"כנראה לא באמת מפנימים את השינויים שעוברים על 'האזרח הרגיל' גם בארה"ב וגם בישראל, אני טוען כבר מזמן כי הגענו לסוף עידן ה'פוליטיקלי קורקט'". לדבריו של חבר הכנסת השנוי במחלוקת, "הציבור רוצה לשמוע את האמת, ולא מילים מכובסות ומסרים עטופים בכוונות נסתרות".

עוד בוואלה! NEWS:
ה"אס" של טראמפ: הצעירים והעניים נשבו בקסמו - ללא הבדל דת, גזע ומין
נשיא אחד, 70 תביעות: טראמפ עשוי להתייצב למשפט כבר החודש
ברקו: "שאורלי לוי תפסיק לדבר על פמיניזם, ישנתי באוהל בצבא"

ההודעה שפרסם חזן:

חזן הוא רק אחד מכמה פוליטיקאים ישראלים שביקשו לאמץ את הטקטיקה התקשורתית, שנחשבה עד כה לחריגה למדי בנוף הפוליטי, שהוביל טראמפ. לאורך קמפיין הבחירות לנשיאות, טובי הפרשנים לא הצליחו לפענח את סוד הצלחתו של איל ההון מניו יורק, שלאחר כל התבטאות מסעירה או פרשה מביכה שהייתה אמורה, כביכול, להוביל לנטישת תומכיו, כוחו רק הלך וגדל. בדרך לבית הלבן, שום דבר לא הצליח להביך את טראמפ.

חזן, מירי רגב (הליכוד), אראל מרגלית (המחנה הציוני), יגאל גואטה (ש"ס), בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), וכמה נוספים אימצו אל חיקם את הפוליטיקה שמושפעת מהרשתות החברתיות ומתכניות הריאליטי. הם זנחו מזמן את אותו פוליטיקלי קורקט שנוגע לשמצה ומתעקשים להתבטא בבוטות. בכך, הם קורצים לציבור שמאס ברובוטים ממלכתיים, ורוצה אותם ישירים, ולא רהוטים או מחושבים.

דונלד טראמפ לאחר נאום הניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
לא מובך בקלות - או בכלל. טראמפ בליל הבחירות בניו יורק/רויטרס

רגב, למשל, לא התייעצה עם אנשיה לפני שכינתה את מבקשי המקלט "סרטן", או כשהגיבה לשריקות בוז בוועידת "הארץ" ב"קאט דה בולשיט". אראל מרגלית לא התנצל על כך שבסרטון שפרסם, תחת הכותרת "תחזירו לנו את המדינה", היו יותר קללות ממילים אחרות. גואטה לא חשש מח"כים ותיקים ממנו, ודרש מהם להפסיק לרדוף את המזרחים או לגנוב קרדיטים ליו"ר המפלגה שלו אריה דרעי, וסמוטריץ' לא היסס לומר ש"רצח דומא אינו מעשה טרור" ושרעייתו "אחרי לידה רוצה לנוח, ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות".

גם חזן עצמו לא ממש התרגש מהגילויים בפרשת ההימורים ונערות הליווי בבורגס. כעת, הניצחון של טראמפ מעניק להם את הלגיטימציה להמשיך באותה דרך. מבחינתם, הציבור מאס בחליפות, עניבות וסיסמאות של פוליטיקאים; הציבור אוהב את הכנות והבוטות. למרות שרוב הפוליטיקאים ברשימה היססו לתמוך בטראמפ בפומבי או הכחישו ניסיונות השוואה אליו, כשהחלו להיערם אמירותיו הגזעניות והחשיפות על יחסו הבעייתי לנשים, אבל לאחר שנבחר לכהן בתפקיד המשפיע ביותר בעולם – הם ודאי לא יהססו לומר שיתמודדו בעתיד על ראשות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully