וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס: "לא שולל שאתמודד ב-2020, ההפסד לטראמפ הוא בושה"

הסנאטור היהודי בן ה-75, שהפסיד לקלינטון בפריימריז, אמר כי הוא "לא פוסל שום דבר". הוא הבטיח לעזור בשיקום המפלגה לאחר ניצחונו של המועמד הרפובליקני. "המסר הדמוקרטי לפועלים לא עבד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(נאומה של הילרי קלינטון לאחר התבוסה בבחירות)

הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס, שהתמודד נגד הילרי קלינטון בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית, אמר אתמול (חמישי) כי הוא לא פוסל את האפשרות שירוץ שוב לנשיאות ארצות הברית. בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי, הבהיר סנדרס כי הוא רוצה להתרכז במאמץ המפלגה הדמוקרטית לבנות את עצמה מחדש אחרי נצחונו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ.

"ארבע שנים זה עוד הרבה זמן", אמר הסנאטור בן ה-75 מוורמונט, אך הוסיף: "כל דבר בזמנו, אבל אני לא פוסל שום דבר". עוד ציין סנדרס כי הוא מתכנן להתמודד מחדש בבחירות לסנאט בשנת 2018.

סנדרס ביטא בריאיון את התסכול בקרב ליברלים רבים במדינה, אחרי הניצחון המפתיע של טראמפ. הוא אמר כי ההחלטה של מיליוני מצביעים המשתייכים למעמד הפועלים לתמוך בטראמפ היא "בושה למפלגה" וכי על הדמוקרטים להביע עמדה נחרצת נגד עירובם של אינטרסים תאגידיים בפוליטיקה במדינה.

עוד בנושא:
אובמה: "הפגישה עם טראמפ - מצוינת", טראמפ: "מצפה לעוד פגישות"
אחרי ניצחון טראמפ: מדינת קליפורניה רוצה "ברקזיט" משלה
ואולי זה לא אסון: הניעור החיובי שטראמפ יכול להעניק לארה"ב ולעולם

ברני סנדרס בעצרת תומכים באינדיאנה. רויטרס
"אנשים פשוט לא יצאו להצביע". סנדרס במהלך הקמפיין/רויטרס

"לדעתי זו בושה לכל המפלגה הדמוקרטית, שמיליונים של לבנים בני מעמד הפועלים החליטו להצביע למר טראמפ, מה שמרמז לכך שהמסר הדמוקרטי של תמיכה בפועלים כבר לא משפיע על העובדים במדינה הזאת", אמר סנדרס. הסנאטור סירב לבקר את יריבתו בבחירות המקדימות במפלגה, קלינטון, וייחס את ההפסד בבחירות ביום שלישי האחרון ל"חוסר התלהבות" בקרב דמוקרטים. "אנשים פשוט לא יצאו להצביע", אמר.

אחרי מערכת בחירות ארוכה שניהל מול קלינטון במסגרת הבחירות המקדימות בסופה הפסיד לקלינטון, הביע סנדרס את תמיכתו בה והשתתף בקמפיין שלה. בין היתר, אמר כי "הייתה לה קריירה ציבורית מופתית. היא שירתה את הציבור במשך הרבה שנים ושברה הרבה מחסומים". הוא הוסיף כי "מגיע לה המון קרדיט. היא עבדה קשה להפליא בקמפיין הזה".

הילרי קלינטון מתחבקת עם ברני סנדרס בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית, ארצות הברית, 3 בנובמבר 2016. רויטרס
"מגיע לה הרבה קרדיט". סנדרס עם קלינטון/רויטרס

בעוד את קלינטון לא ביקר סנדרס ישירות, הוא לא היסס להביע את דעתו על התנהלותה של המפלגה הדמוקרטית בקמפיין האחרון, זו שהביאה לתבוסה המפתיעה. "אי אפשר להיות במפלגה שמצד אחד אומרת שאנחנו בעד האנשים העובדים, בעד הצרכים של אנשים צעירים, אבל אין לנו את האומץ להתנגד לוול סטריט ולמיליארדרים", אמר. "אנשים לא מאמינים לזה. צריך להחליט באיזה צד אנחנו".

שלשום הצהיר סנדרס כי יהיה מוכן לעבוד יחד עם הנשיא הנבחר טראמפ, אם כוונותיו לגבי שיפור חייהן של המשפחות העובדות רציניות, אך בריאיון אתמול הבהיר כי לא סביר ששיתוף הפעולה הזה ייצא לפועל. "אני מקווה שאני טועה, אבל אני מאמין שהוא רמאי, ואני חושב שלמרות הדברים שהוא אומר על להיות מנהיג של מעמד הפועלים, בסוף יתברר שאין לו כוונה לעשות זאת", אמר סנדרס על איל הנדל"ן שייכנס לתפקידו ב-20 בינואר.

(עדכון ראשון: 23:21)

דונלד טראמפ. GettyImages
"אני מאמין שהוא רמאי". טראמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully