וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרות הזכוכית שכן נשברו: נשים פורצות דרך נבחרו לבתי הקונגרס

קלינטון אמנם הפסידה, אולם בבחירות האחרונות מונתה מושלת ראשונה מקהילת הלהט"ב, מחוקקת ממוצא סומלי וסנאטורית אפרו-אמריקנית שנייה בהיסטוריה. האם אחת מהן תשלים בעתיד את המלאכה שבה נכשלה המועמדת הדמוקרטית?

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אמנם הפסידה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, ובכך נגוזה התקווה, לפחות לארבע השנים הקרובות, לנשיאה אישה בבית הלבן, אולם במערכת הבחירות האחרונה כמה נשים פורצות דרך נבחרו למשרות בכירות בבתי הנבחרים, בסנאט ובהנהגת מדינות. בין היתר, על פי הסקירה של רשת BBC, לארצות הברית יש כעת סנאטורית תאית-אמריקנית ראשונה, מושלת ראשונה מקהילת הלהט"ב ומחוקקת מוסלמית סומלית-אמריקנית ראשונה.

קייט בראון נבחרה למשרת המושלת במדינת אורגון. בראון, ביסקסואלית מוצהרת, היא הראשונה מקהילת הלהט"ב להיבחר לתפקיד. בנאום הניצחון שלה, היא סיפרה כי הקריירה הפוליטית שלה החלה לאחר שגילתה בשנות ה-80 כי היא מרוויחה פחות מעמיתיה הגברים בעבודתה כעורכת דין. "אני נשבעת שאעשה כל שביכולתי על מנת להבטיח שאף אחד במדינה הזאת לא ייפגש באפליה כזאת", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"האלקטורים הסוררים": הסיכוי הקלוש של קלינטון להגיע לבית הלבן
"לבטל את האלקטורים": אלה שחששו ממחאת תומכי טראמפ הציתו אחת בעצמם
קלינטון בנאום ההפסד: צריך לתת לטראמפ הזדמנות, מקווה שיצליח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קתרין קורטז מסטו, התובעת הכללית לשעבר של מדינת נבאדה, היא ההיספנית הראשונה שנבחרה לסנאט האמריקני. היא נחשבת לאחד הקולות הברורים נגד מדיניות ההגירה המוצעת של הנשיא הנבחר טראמפ. קמאלה האריס, שגם היא הייתה בעבר תובעת כללית, במדינת קליפורניה, נבחרה אף היא לסנאט, והפכה לסנאטורית השחורה השנייה בהיסטוריה, ולהודית-אמריקנית הראשונה להיבחר לתפקיד.

תמי דאקוורת מאילינוי, הפכה לסנאטורית הראשונה ממוצא תאילנדי, לאחר שיריבה הרפובליקני מרק קירק לעג לארץ הולדתה במהלך קמפיין הבחירות. דאקוורת שירתה בצבא האמריקני כטייסת מסוק, ואיבדה את שני רגליה במלחמת עיראק.

פרמילה ג'איפאל ממדינת וושינגטון הייתה ההודית-האמריקנית הראשונה בבית הנבחרים, וכעת היא הפכה לסנאטורית. מאחוריה קריירה עשירה כפעילת זכויות אדם, והיא נודעה בעיקר בשל פועלה למען אמריקנים ערבים, מוסלמים וממוצא דרום אסייתי, לאחר מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. בחודש אפריל האחרון המועמד בפריימריז הדמוקרטי ברני סנדרס הכריז רשמית על תמיכתו בה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

קורטז מסטו עם אובמה

עומר ביום הבחירות

סטפני מרפי מפלורידה, היא האמריקנית הראשונה ממוצא וייטנאמי שנבחרה לבית הנבחרים בוושינגטון. שני הוריה נמלטו מווייטנאם על גבי סירה במהלך מלחמת וייטנאם, ונאספו על ידי כוחות של הצי האמריקני. הקמפיין שלה החל רק בחודש יוני האחרון, אולם היא הצליחה להביס את ג'ון מיקה הרפובליקני, ששירת בבית הנבחרים ב-23 השנים האחרונות.

אילהן עומר ממדינת מינסוטה עשתה גם היא היסטוריה כשהפכה לסומלית-אמריקנית הראשונה שנבחרה למשרת מחוקקת. היא תחל בקרוב את תפקידה כמחוקקת בבית הנבחרים של מדינתה, לאחר שנמלטה ממדינת בעשור האחרון של המאה הקודמת והוכרה כפליטה בארצות הברית. הקמפיין שלה עסק בסוגיות חברתיות רבות, כולל רפורמה במשטרה, עלויות החינוך ושינוי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully