וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טראמפ קיבל מידע על השאלה שיישאל לפני העימות הרפובליקני?

ב"ניו יורק טיימס" נטען כי בספרה החדש של עיתונאית רשת "פוקס", מייגן קלי, נרמז כי הנשיא הנבחר קיבל טיפ מראש על שאלתה בעימות הרפובליקני. קלי מצדה הכחישה. בכיר דמוקרטי על טראמפ: "טורף מיני. דאעש חוגג את בחירתו"

צילום: מתוך רשת CNN, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דונלד טראמפ מתראיין בנושא העימות הרפובליקני)

האם נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ קיבל מידע מראש על השאלה ששדרנית "פוקס" תכננה לשאול אותו במהלך העימות הרפובליקני בשנה שעברה? – כך נטען אמש (שישי) בעיתון "ניו יורק טיימס" בביקורת לספר של מייגן קלי שצפוי לצאת לאור בימים הקרובים. עם זאת, קלי הכחישה שהדברים אכן נכתבו כך בספרה.

בציוץ שפרסמה הלילה, ביקשה קלי להבהיר פסקה מהביקורת שפרסם העיתון לספרה "להסתפק ביותר" (Settle for More). בביקורת נטען כי קלי כתבה בספרה שמנכ"לי "פוקס" אמרו לטראמפ שהשאלה הראשונה שהיא תשאל אותו תהיה מאוד ממוקדת ומכוונת כלפיו, שתהפוך לימים לאחת המדוברות בעימות. "למען ההגינות, הספר שלי לא אומר שטראמפ קיבל רמזים כלשהם לפני העימות, וגם לא אומר שאני מאמינה שהוא קיבל", כתבה.

שבוע לפני העימות, שנערך באוגוסט 2015, משכה קלי אש מכיוונו של טראמפ בגלל קטע ביקורתי שקיימה בתכנית שלה "תיק קלי". לפי ספרה, הוא אמר לה אז: "כמעט שחררתי את הטוויטר היפה שלי נגדך, ואני עלול עוד לעשות זאת". קלי כתבה עוד כי יום לפני העימות טראמפ התקשר למנהלי הרשת כדי להתלונן עליה, ואמר להם ששמע שהשאלה הראשונה שלה תופנה אליו.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נגד המפגינים: "מוחים מקצועיים המוסתים בידי התקשורת"
לראשונה זה 53 שנים: ברון טראמפ – "הילד הראשון" של ארה"ב
ואולי זה לא אסון: הניעור החיובי שטראמפ יכול להעניק לארה"ב ולעולם

המועמד דונלד טראמפ והמנחה מייגן קלי בעימות הרפובליקני, יולי 2015. AP ורויטרס, עיבוד תמונה
כינה אותה "זנזונת". טראמפ וקלי/עיבוד תמונה, AP ורויטרס

ואכן, את השאלה הראשונה שלה התחילה קלי בהתייחסות למילים שבהן משתמש טראמפ כדי לדבר על נשים: "חזירות שמנות, כלבות, חיות עצלניות ומגעילות". קלי לא טענה בספרה כיצד ידע טראמפ על השאלה שלה. עם זאת, היא כתבה כי "אנשים התחילו לדאוג לגבי טראמפ – סערת הנפש שלו מוגזמת מדי. נכון, זה העימות הראשון שלו, אבל זו התנהגות מוזרה, במיוחד לאדם שרוצה לדעת את הקודים לגרעין".

טראמפ היה נראה מזועזע למשמע השאלה, מה שמעלה ספקות בסברה שהוא ידע עליה מראש. אחרי העימות הגביר טראמפ, אז המועמד הרפובליקני, את הביקורת שלו כלפי קלי וכינה אותה "זנזונת" ואף טען בריאיון ל-CNN כי "דם יצא לה מהעיניים, דם יצא לה מכל מקום".

בתוך כך, מנהיג המיעוט הדמוקרטי היוצא, סנאטור הארי ריד, תקף אתמול בחריפות את טראמפ בהתייחס לטענות להטרדות המיניות נגדו. "טורף מיני שהפסיד בבחירות ברמה הארצית ותדלק את הקמפיין שלו בהסתה ובשנאה", אמר ריד והוסיף כי לאומנים לבנים, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) חוגגים את בחירתו של טראמפ, בעוד "אמריקנים שומרי חוק וחפים מפשע חשים פחד". לדבריו, "זו לא אמריקה".

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully