וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "לא אקיים עצרות בחירות בגלל הקורונה"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב אמר כי הוא מקשיב ל"הוראות הרופא" ותקף את טראמפ על טיפלו במגיפה. "חודש אחר חודש, הוא מאכזב אותנו", אמר ביידן, שמוביל בסקרים אף שהוא ממעט להופיע בציבור. טראמפ מכנה אותו "ביידן המסתתר"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע אמש (שלישי) שהוא לא יערוך עצרות קמפיין בשל התפרצות נגיף הקורונה. "זה הקמפיין החריג ביותר, אני חושב, בהיסטוריה המודרנית", אמר ביידן במסיבת עיתונאים בדלוואר.

"אני הולך לעקוב אחרי ההוראות של הרופא - לא רק בשבילי אלא בשביל כל המדינה - וזה אומר שאני לא אקיים עצרות", אמר ביידן. יריבו, הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ, ערך עצרת באוקלהומה בחודש שעבר, אך כמות הצופים הייתה קטנה מהמשוערת וכמה מאנשי הקמפיין שלו נדבקו בנגיף. לא הוכרזו עצרות חדשות עד עתה.

בשל התפרצות הווירוס, ביידן הגביל את הופעותיו הציבוריות, וקיים ריאיונות מאולפן טלוויזיה מאולתר מהמקלט שלו. בתגובה, כינה אותו טראמפ "ביידן המסתתר".

המועמד לנשיאות ארה"ב, מטעם הדמקורטים ג'ו ביידן במהלך נאומו בעצרת תמיכה בוילמינגטון 30 ביוני 2020. רויטרס
"הקמפיין החריג ביותר". ביידן במסיבת העיתונאים, אתמול/רויטרס

ביידן, סגנו של ברק אובמה בשמונה שנותיו בבית הלבן, אמר שהוא לא נבדק לקורנה, שגבתה את חייהם של קרוב ל-130 אלף בארצות הברית - יותר מבכל מדינה אחרת בעולם. על פי הסקרים, הוא מחזיק ביתרון כמעט דו-ספרתי על טראמפ, המחפש כהונה שניייה, אך הנשיא טוען שהסקרים משקרים וטועים, כפי שקרה ב-2016.

"חודש אחר חודש, בזמן שמנהיגים אחרים ומדינות אחרות נוקטים את הצעדים הנדרשים כדי להשתלט על הנגיף, דונלד טראמפ מאכזב אותנו", תקף סגן הנשיא לשעבר. הוא לעג אתמול לטראמפ על כך שהוא כינה את עצמו "נשיא של תקופת מלחמה". "נראה שנשיא המלחמה שלנו נכנע, נופף בדגל לבן ועזב את שדה הקרב", אמר סגן הנשיא לשעבר.

אתמול הזהיר מנהל המכון הלאומי למחלות מדבקות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, כי "זה לא סוד שאנחנו לא בשליטה מלאה כרגע". בדבריו בשימוע בסנאט, הביע פאוצ'י את דאגתו כי המצב עלול להפוך ל"רע מאוד". לטענתו, אם לא ייעשה מאמץ לאומי להאט את התפשטות הנגיף, מספר הנדבקים היומי יכול להגיע גם למאה אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully