וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליאן קונוויי, היועצת הבכירה של טראמפ, תעזוב את תפקידה

אחת הדוברות הנלהבות ביותר של הנשיא הרפובליקני לאורך כהונתו עוזבת בזמן קריטי לפני הבחירות, לאור משבר משפחתי סביב תפקידה ועמדותיה של בעלה, המתנגד לטראמפ. בתם הודיעה על רצונה "להשתחרר" חוקית מהם. היא תיארה את התקופה כ"מרגשת ומלאת ענווה"

בווידאו: טראמפ מכריז על שימוש בפלזמה לטיפול בחולי קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

קליאן קונווי, היועצת הבכירה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמרה הלילה (שני) כי היא תעזוב את תפקידה בסוף החודש. היא נימקה זאת בצורך להתמקד במשפחתה המפולגת. בעלה, ג'ורג' קונווי, מבקר חריף של טראמפ, הודיע אף הוא על עזיבת תפקידו במיזם רפובליקני הפועל למנוע מהנשיא כהונה שנייה. זה הגיע אחרי שבתם הודיעה על רצונה "להשתחרר" מהם חוקית בהודעה ברשתות החברתיות.

"אני אעזוב את הבית הלבן בסוף החודש הזה", היא מסרה בהצהרה. עזיבתה, חודשיים לפני הבחירות, מגיעה בזמן קריטי עבור טראמפ. היא הייתה אחת מהדוברות הנלהבות ביותר שלו לאורך כהונתו הראשונה והגנה על מדיניותו בפני כלי התקשורת. קונווי תיארה את הזמן שלה לצדו של טראמפ כ"מרגש ומלא צניעות".

היא הייתה מנהלת הקמפיין השלישית שלו ב-2016, והיא נותרה בבית הלבן רווי הכאוס והשינויים. היא האישה הראשונה שהובילה קמפיין בחירות עד לזכיה בנשיאות והאישה הבכירה ביותר בממשלו. לאחרונה, היא הייתה בין הגורמים שהובילו לחידוש התדרוכים של טראמפ בבית הלבן על מגיפת הקורונה, אף שאלו היו קצרים יותר מאשר אלו בתחילת המשבר. אלו הצליחו לעזור לו לבלום את הצניחה בסקרים, שנבעה בעיקר בשל טיפולו במגיפה.

קליאן קונוויי חוגגת עם דונלד טראמפ את ניצחונו בבחירות לנשיאות ארצות הברית במנהטן, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
כינה את בעלה "משוגע". טראמפ חוגג עם קונווי אחרי הבחירות ב-2016/רויטרס

היא אמרה כי הייתה זאת "החלטה שלי לחלוטין" וכי היא תודיע על תכניותיה בעתיד "בזמן המתאים". היא עדיין אמורה לשאת דברים בוועידה הרפובליקנית, והיא עדכנה את הנשיא על החלטתה במהלך הלילה. קונווי בת ה-53 אמרה כי היא רוצה להתמקד בארבעת ילדיה, לתת להם "פחות דרמה, יותר אימא".

"ארבע השנים האחרונות היו עבורי ברכה שלא ניתן להשתוות אליה", אמרה הסוקרת והאסטרטגית הרפובליקנית הוותיקה. "אנחנו (אני וג'ורג') חלוקים לגבי דברים רבים, אבל אנחנו מאוחדים לגבי הדבר החשוב ביותר: הילדים", הוסיפה קנווי. "ארבעת הילדים שלנו הם נערים ותאומים המתחילים שנת לימודים חדשה, בחטיבת הביניים והתיכון, בלימודים מרחוק למשך לפחות כמה חודשים. כפי שמיליוני הורים ברחבי המדינה יודעים, למידה מהבית דורשת תשומת לב ועמידה על המשמר חריגות כמו הזמנים האלו".

בהצהרה נפרדת, כתב בעלה ג'ורג' כי הוא עוזב את תפקידו בפרויקט לינקולן, המיזם הרפובליקני שפועל לעצירת טראמפ ולמען ניצחונו של יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן. בשנה שעברה, טראמפ כינה את קונווי "משוגע ו"בעל מהגיהנום". בתגובה, אמר ג'ורג' קונווי כי טראמפ אינו כשיר לתפקיד.

"העבודה של אמי הרסה את חיי"

הודעת הזוג קונויי הגיעה אחרי שאחת מילדיהם, קלאודיה בת ה-15, התבטאה בחריפות נגד עמדותיהם של הוריה בחשבונותיה ברשתות החברתיות.

"עבודתה של אמי הרסה את חיי. זה שובר את הלב שהיא ממשיכה בנתיב הזה אחרי שהיא ראתה את הילדים שלה סובלים במשך שנים. זו אנוכיות. הכול קשור לכסף ולתהילה, גבירותיי ורבותיי", כתבה קלאודיה, והציוץ שלה הפך לוויראלי. בהמשך היא סיפרה כי היא לוקחת הפסקה מהרשתות החברתיות בשל מצבה הנפשי.

כהונתה של קונווי הייתה שנויה במחלוקת. היא הרבתה להתעמת עם עיתונאים בעת שהגנה על טראמפ, והיא זו שטבעה את הביטוי המפורסם "עובדות אלטרנטיביות", בבואה להגן על הנתונים המפוקפקים שמסר דובר הבית הלבן לשעבר שון ספייסר על מספר הצופים בטקס ההשבעה של טראמפ.

ב-2017 היא ציינה "טבח" שלא קרה כדי להגן על מגבלות ההגירה של הממשל. באותה שנה, גוף האתיקה של הממשל קרא לפתוח בחקירה נגדה אחרי שקראה בשידור חי לרכוש בגדים שעיצבה בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ.

בשנה שעברה המליצה סוכנות הפיקוח הממשלתים לפטר אותה בשל מעורבותה בפעילויות פוליטיות אסורות בזמן תפקידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully