וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בנעילת הוועידה הרפובליקנית: "ביידן יהרוס את החלום האמריקני"

הנשיא קיבל רשמית את המועמדות, ותקף את יריבו הדמוקרטי בנאום בבית הלבן. טראמפ טען כי הוא משמש כמגן מפני האנרכיה והקיצוניות שמקדם ביידן, "סוס טרויאני סוציאליסטי". ביידן: "האם אתם מרגישים בטוחים באמריקה של טראמפ?". השלב הבא במרוץ - העימותים הנשיאותיים

בווידאו: טראמפ: "אף אחד לא יהיה בטוח בארה"ב של ביידן"/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל הלילה (שישי) את מועמדות המפלגה הרפובליקנית לבחירות לנשיאות בנובמבר באופן רשמי. בנאום שנשא בוועידה הרפובליקנית בבית הלבן בוושינגטון, הוא תקף את את יריבו ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות. טראמפ טען כי הוא משמש כמגן מפני האנרכיה והקיצוניות שביידן יקדם, אם ינצח בבחירות והבטיח לבלום את מגיפת הקורונה.

"אף אחד לא יהיה בטוח בארצות הברית של ביידן", הכריז טראמפ. "בחירות אלו יכריעו אם אנחנו מצילים את החלום האמריקני, או שאנחנו מאפשרים לאג'נדה סוציאליסטית להרוס את עתידנו היקר", אמר טראמפ. "הן יכריעו אם אנו מגנים על אמריקנים שומרי חוק, או שאנחנו משחררים את הרסן לפושעים אלימים המאיימים על האזרחים".

טראמפ מכנה את המפגינים נגד האלימות המשטרתית והגזענות, שפוקדים את רחובות ארצות הברית מאז ההרג של ג'ורג' פלויד במאי, "אנרכיסטים", וכמה מאות מהם הפגינו בזמן הנאום מחוץ לשערי הבית הלבן, והם נשמעו למרות הגדר החדשה שהוקמה השבוע. הסוגיה התלהטה מחדש בימים האחרונים, אחרי מהומות בעיר קנושה, ויסקונסין, בעקבות ירי של שוטר בגבו של גבר שחור, שנותר מאושפז במצב קשה.

סוף הוועידה הרפובליקנית מבשר תחילתם של עשרת השבועות האחרונים לפני הבחירות בנובמבר, כשביידן בן ה-78 עדיין מוביל בסקרים על טראמפ בן ה-74. השניים ייפגשו בחודש הבא לעימותים הנשיאותיים, והם צפויים להיות מכוערים במיוחד.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בסיום הוועידה הרפובליקנית בבית הלבן. וושינגטון, ארצות הברית. 28 באוגוסט 2020. רויטרס
"אנשי השמאל רואים בארה"ב אומה חלשה". טראמפ בוועידה הרפובליקנית/רויטרס

טראמפ נאם בפני קהל של יותר מאלף בני אדם, למרות המגבלות לבלימת התפשטות הקורונה. ברחבה במדשאת הבית הלבן, הונפו עשרות דגלי המדינה, והקהל קרא "ארבע שנים נוספות" ו-"ארצות הברית".

הקהל ישב בכיסאות במרחק של סנטימטרים בודדים אחד מהשני. רובם המוחלט לא שמרו על כללי הריחוק החברתי או עטו מסיכות להתמגנות מפני הנגיף, שגרם למותם של 180 אלף איש. עוד כ-5.8 מיליון איש נדבקו בווירוס. אלו הנתונים הגבוהים ביותר בעולם.

סקרי האלקטורים - 272 לניצחון

טראמפ הדגיש בנאומו כי אם ביידן, "סוס טרויאני סוציאליסטי", ינצח בבחירות הקרובות, הוא רק יחמיר את המצב במדינה. "בארבע השנים האחרונות ניסינו לתקן את הנזק שגרם ביידן במהלך 47 שנה", תקף הנשיא את יריבו, שאותו הזכיר יותר מ-40 פעמים בשמו, לעומת ביידן, שלא הזכיר אותו מפורשות בנאומו בשבוע שעבר, אך הביקורת על הנשיא הרפובליקני נשמעה מכל אות.

בניסיון לצייר את ביידן ככלי בידי "השמאל הרדיקלי", טראמפ עיוות את עמדות המדיניות של המפלגה הדמוקרטית בנושאים שונים, כמו הגירה, החזקת נשק, אכיפת החוק, הפלות ואף ייצור אנרגיה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בסיום הוועידה הרפובליקנית בבית הלבן. וושינגטון, ארצות הברית. 28 באוגוסט 2020. רויטרס
הקהל לא הקפיד על שמירת מרחק. טראמפ ומלניה בוועידה הרפובליקנית/רויטרס

טראמפ אמר כי בוועידה הדמוקרטית בשבוע שעבר, דובריה זלזלו באמריקה כשתיארו אותה בתור מקום של אי-צדק גזעי, חברתי וכלכלי. "אז הלילה", הוא הוסיף, "אני שואל אתכם שאלה מאוד פשוטה - איך המפלגה הדמוקרטית יכולה לבקש להנהיג את המדינה שלנו כשהיא מבלה כל כך הרבה זמן לקרוע את המדינה שלנו? בראיה המעוותת של השמאל, הם לא רואים באמריקה את האומה החופשית, הצודקת והמיוחדת ביותר עלי אדמות.

לדבריו, "אנשי השמאל לא רואים בארצות הברית אומה של צדק וחירות - אלא אומה חלשה שיש להעניש אותה על חטאיה".

ביידן: "אתם מרגישים בטוחים באמריקה של טראמפ?"

ביידן תקף בחזרה את טראמפ בעקבות נאומו. "כשדונלד טראמפ אמר הלילה שלא תהיו בטוחים באמריקה של ג'ו ביידן, הסתכלו סביב ושאלו את עצמכם: כמה בטוחים אתם מרגישים באמריקה של דונלד טראמפ?", צייץ סגן הנשיא לשעבר.

בנוסף לכך, המועמד הדמוקרטי אמר כי הוא יחדש את הקמפיין שלו, שהוקפא בעקבות התפרצות הקורונה. בקמפיין של טראמפ לועגים לו על כך שהוא ניהל את המרוץ ממרתף ביתו בדלוואר בחודשים האחרונים בשלל החשש מהיבדקות בנגיף.

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בנאום קבלת המועמדות, 20 באוגוסט 2020. רויטרס
יזכה לתמיכתם של רפובליקנים נוספים. ביידן/רויטרס

לפני הנאום של טראמפ, המועמדת לסגניתו קמלה האריס נשאה נאום לא רחוק מהבית הלבן. "דונלד טראמפ אינו מבין את הנשיאות", אמרה הסנאטורית. "דונלד טראמפ נכשל בביצוע העבודה הבסיסית והחשובה ביותר של נשיא ארצות הברית: להגן על חייהם של אזרחים אמריקנים, פשוט כך".

ביידן צפוי לקבל היום את תמיכתם של יותר מ-160 גורמים רפובליקניים שעבדו עבור הנשיא ג'ורג' וו. בוש או עבור המועמדים הרפובליקנים בעבר מיט רומני וג'ון מקיין.

איוונקה הגנה על אביה

דוברים אחרים במהלך יומה הרביעי והאחרון של הוועידה ניסו להציג את הנשיא כאמפתי.
"אני נמצא עם אביו וראיתי את הכאב בעיניים שלו כשהוא מקבל עדכונים על החיים שנגנבו על ידי המגיפה הזו", אמרה בתו איוונקה טראמפ.

ג'ארון סמית', יועץ בבית הלבן העוסק בחוסר הצדק הגזעי במערכת המשפט האמריקנית, אמר כי לנשיא "באמת אכפת".

נאומים נוספים היו הוריה של קיילה מולר, שנחטפה על ידי דאעש ונהרגה בסוריה ב-2015. הם שיבחו את טראמפ על שהורה על המבצע לחיסולו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, במבצע שנשא את שמה של בתם.

"אנשיו של טראמפ הביעו בפנינו אמפתיה כמו זו שלא קיבלנו מעולם מממשל אובמה", אמר האב קרל.
אחרים דיברו בשבחו של טראמפ בתור מנהיג המביא חוק וסדר, והדהדו את המסר שניסו להציג במפלגה הרפובליקנית במהלך הוועידה.

אחת מהם הייתה אלמנתו של דייוויד דורן בן ה-77, קצין משטרה שחור בדימוס שנורה למוות במהלך מהומות בסנט לואיס בחודש יוני, בזמן שניסה להגן על עסק של חברו. "אלימות והרס הם לא צורות לגיטימיות של מחאה. הם לא שומרים על חייהם של שחורים. הם הורסים אותם", אמרה בקול חנוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully