וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים נגד טראמפ אחרי העימותים בפורטלנד: "מלבה את האלימות"

ביידן אמר כי הנשיא "מעודד אלימות בצורה חסרת אחריות", אחרי שתומכיו נהרו לעיר, וראש עיריית פורטלנד האשים את טראמפ ביצירת "כאוס ופילוג". הנשיא מאיים לשלוח כוחות פדרליים, אחרי שאדם, ככל הנראה חבר תנועת ימין קיצוני, נהרג מירי

בווידאו: עיצמותים בפורטלנד, ראש העיר תוקף את טראמפ/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בכירים דמוקרטים האשימו את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בליבוי האלימות ברחובות, אחרי הרוג מירי במהלך עימותים בעיר פורטלנד בין קבוצות יריבות של מפגינים.

ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות, אמר כי טראמפ "מעודד אלימות בצורה חסרת אחריות", וראש העיר, טד ווילר, גם כן דמוקרטי, כי הנשיא הרפובליקני הוא זה היוצר "כאוס ופילוג" באמריקה. זאת אחרי שטראמפ אמר כי ראש עיריית פורטלנד אפשר את "המוות ואת ההרס בעיר שלו".

פורטלנד הפכה לאחד ממוקדי המחאה נגד אלימות המשטרה והגזענות מאז ההרג של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס ב-25 במאי. בימים האחרונים הגיעו תומכי טראמפ לעיר הדמוקרטית שבמדינת אורגון, ולפי הדיווחים, ההרוג הוא חבר תנועת ימין קיצוני.

ראש העיר הזהיר את אלו שרוצים להגיע לעיר בדרישה לנקמה, אחרי פרסומים ברשתות החברתיות. "לאלו מכם שאומרים בטוויטר הבוקר שהם מתכננים להגיע לפורטלנד כדי לחפש נקמה, אני קורא לכם לשמור מרחק", אמר ווילר. הוא אמר כי על נשיא ארצות הברית "לתמוך בנו או לא להתערב". חלק מהפעילים בעיר קראו לווילר להתפטר, ואמרו כי התנהלותו במשבר הובילה לתקרית הירי.

תומכי הנשיא דונלד טראמפ מפגינים בעיר פורטלנד, 29 באוגוסט 2020. רויטרס
חודשים של הפגנות בעיר. תומכי טראמפ בפורטלנד, שבת/רויטרס

טראמפ מציג את עצמו כנשיא של חוק וסדר לקראת הבחירות בנובמבר, כשהוא מתאר את ביידן ואת הדמוקרטים כמי שנוהגים ביד רכה נגד הפשיעה. הוא שב על האיום שלו לשלוח כוחות פדרליים לעיר, אחרי שאלו נפרסו בה בחודש שעבר למורת רוחן של הרשויות ושל המפגינים."פורטלנד לעולם לא תשתקם עם ראש עיר טיפש", צייץ טראמפ. הוא האשים את ביידן בכך שהוא "לא רוצה להוביל".

ביידן, בתגובה, מסר כי "הוא (טראמפ) אולי מאמין שציוצים לגבי חוק וסדר הופכים אותו לחזק - אבל העובדה שלא קרא לתומכיו להפסיק לחפש עימותים מראה עד כמה חלש הוא".

הדמוקרטים, בהם מושל מדינת ויסקונסין, גם קוראים לטראמפ שלא להגיע לעיר קנושה מחר, שם נרשמו ימים של עימותים אחרי ששוטר לבן ירה בגבו של חשוד שחור, והותיר אותו משותק. שני מפגינים נהרגו מירי של נער בן 17, תומך טראמפ, שנאשם ברצח.

ויסקונסין היא מדינת מפתח בבחירות הקרובות, אך בכירים במדינה חוששים כי ביקורו של הנשיא ילבה מחדש את המתיחות, שדעכה בימים האחרונים אחרי פריסת כוחות של המשמר הלאומי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בניו המפשיר, 28 באוגוסט 2020. רויטרס
מתכנן לסייר בוויסקונסין. טראמפ/רויטרס

הירי בעיר התרחש בלילה שבין שבת לראשון, אך המשטרה טרם פרסמה את זהות הקורבן או אמרה אם הירי היה קשור ישירות לעימותים בין פעילי תנועת "Black Lives Matter" ותומכי הנשיא. עשרה בני אדם נעצרו בעימותים, שקרו אחרי ששיירה של כ-600 כלי רכב עם כאלף תומכי טראמפ התאספו מחוץ לקניון בפרברי פורטלנד, לפני שנכנסו למרכז העיר.

על פי דיווחים מקומיים, ליד הגופה נצפו "מדי צבא" עם קווים כחולים דקים שתפורים עליהם - סימן מוכר לתמיכה בכוחות המשטרה. לפי מייסד ארגון הימין הקיצוני "פטריוט פרייר", ההרוג היה ארון "ג'יי" דנילסון, שאותו תיאר בתור "חבר טוב ותומך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully