וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק, טראמפ קרא לתושבי צפון קרוליינה להצביע בדואר וגם בקלפי

3.9.2020 / 12:37

נשיא ארה"ב הזקוק לניצחון במדינה המתנדנדת בנובמבר אמר כי אם מערכת ההצבעה בדואר כל כך בטוחה, אז היא ודאי תוכל לדעת מי כבר הצביע. זאת בהמשך לטענותיו חסרות השחר לזיופים נרחבים בהצבעה בדואר. התובע הכללי בצפון קרוליינה זעם: "הוא מנסה לזרוע כאוס בבחירות"

בווידאו: טראמפ מבקר בוויסקונסין/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי תושבי קרוליינה הצפונית צריכים להצביע פעמיים בנובמבר, פעם אחת בקלפי ופעם אחד בדואר - זאת על אף שמדובר בעבירה על החוק.

"תנו להם לשלוח את זה וללכת להצביע", אמר טראמפ בריאיון עם תחנה מקומית בעיר ווילמינגטון, כשנשאל לגבי אבטחת מערכת ההצבעה בדואר. "אם המערכת טובה כמו שהם אומרים, אז ודאי שהם לא יוכלו להצביע", הוסיף הנשיא.

התובע הכללי של קרוליינה הצפונית, אחת ממדינות המפתח בנובמבר, אמר כי טראמפ מעודד בצורה שערורייתית את הפרת החוק כדי "לזרוע כאוס בבחירות שלנו". התובע, ג'וש סטיין, הוסיף: "ודאו שאתם מצביעים, אבל אל תצביעו פעמיים! אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח שהבחירה של האזרחים תישמר בנובמבר".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בסיום סיור שערך במדינת ויסקונסין, שם פרצו מחאות נגד הגזענות לאחר ששחור בן 29 נורה שבעה פעמים בגבו על ידי שוטר לבן. 01 בספטמבר 2020. רויטרס
ממשיך לקדם תיאוריות לא מבוססות. טראמפ/רויטרס

התובע הכללי וויליאם בר אמר ל-CNN כי הנשיא "ניסה להדגיש שהיכולת של המערכת לפקח אינה טובה". כשנאמר לו שהצביעה כפולה היא אינה חוקית, הוא אמר כי "אני לא יודע מהו החוק במדינה הספציפית" הזו.

בדומה לנשיא, באר טען כי הצבעה לדואר חשופה לזיופים. זאת בעוד שמומחים אומרים כי מדובר בתופעה שולית למדי. בנוסף לכך, הצבעה לדואר אינה דבר חדש - אחד מכל ארבעה הצביע כך ב-2016. השנה צפוי מספר שיא של הצבעות כאלו בשל מגיפת הקורונה.

טראמפ מאשים את הדמוקרטים בניסיון לגנוב את הבחירות דרך העידוד להצביע בדואר, והקמפיין שלו עתר לאחרונה נגד מדינות כמו ניו ג'רזי ונבאדה שהרחיבה את הגישה להצבעה כזו. הדמוקרטים אומרים כי הנשיא ותומכיו הרפובליקנים מנסים לדכא את הבוחרים כדי לשפר את סיכוייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully