וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טראמפ כינה חללים אמריקנים לוזרים וסירב לבקר בבית קברות צבאי"

הנשיא ביטל את הגעתו לבית קברות בצרפת לפני שנתיים בתירוץ שמזג האוויר מנע את טיסתו, ושהשירות החשאי לא מוכן היה להסיע אותו. אולם לפי האטלנטיק, הסיבה הייתה החשש ששיערו יתפרע בגשם והמעטה בערך הנופלים, להם קרא "פראיירים". טראמפ הכחיש: "שקר מוחלט, זו חרפה"

בווידאו: טראמפ מבקר בוויסקונסין/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל ביקור בבית קברות של חיילים אמריקניים בצרפת לפני שנתיים, וכינה את הנופלים בקרב "לוזרים" ו"פראיירים" - כך דיווח הלילה (שישי) "האטלנטיק", לפי גורמים שונים.

לפי הגורמים, לנשיא היה מתוכנן ביקור בבית הקברות איין-מארן הסמוך לפריז, והאשים את הגשם כשביטל אותו ברגע האחרון. "המסוק לא יכול היה לטוס", אמר, והוסיף כי השירות החשאי לא היה מוכן להסיע אותו לשם. אולם אף אחת מהטענות לא הייתה נכונה.

טראמפ התנגד לביקור מחשש כי שיערו יתפרע בגשם, ומשום שלא ראה את החשיבות בחלוקת הכבוד לנופלים במלחמה, זאת לטענת ארבעה אנשים שמכירים ממקור ראשון את השיחה באותו יום. בשיחה עם גורמים בכירים בצוותו באותו בוקר, אמר טראמפ: "למה שאלך לבית הקברות הזה? הוא מלא בלוזרים".

הסיפור מצטרף לכמה תקריות דומות שהתגלו לאחרונה, בהן טראמפ זלזל בשירות הצבאי. גורם אמר לאטלנטיק כי הנשיא המעיט בחוכמתם של המשרתים שוב ושוב, ודרש שפצועי מלחמה יושארו מחוץ למצעדים צבאיים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית קברות לחיילים אמריקניים בצרפת,11 בנובמבר 2018. AP
"למה שאלך? הוא מלא בלוזרים". טראמפ בבית קברות בצרפת, ב-2018/AP

טראמפ הכחיש את ההאשמות וטען כי הן שקר מוחלט. "לחשוב שהייתי מדבר נגד הצבא שלנו והגיבורים הנופלים, בזמן שאף אחד לא עשה יותר ממני (בשביל הכוחות האמריקניים)", אמר. "זה שקר מוחלט, זו חרפה".

לאחר מכן, שב על טענתו כי מזג האוויר הוא שמנע את הטיסה, ושמשמעותה של החלופה, נסיעה ארוכה, היה לעבור דרך אזורים עמוסים מאוד של פריז, דבר שהשירות החשאי התנגד לו. "השירות החשאי אמרו לי 'אתה לא יכול לעשות זאת'. אני אמרתי: 'אני חייב לעשות זאת. אני מעוניין להיות שם'. הם אמרו 'אתה לא יכול'".

"האטלנטיק" מסרה לאחר הכחשתו של טראמפ כי "אנו עומדים מאחורי הדיווח שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully