וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: העימות הנשיאותי הראשון בין טראמפ לביידן

29.9.2020 / 10:25

הנשיא הרפובליקני וסגן הנשיא לשעבר הדמוקרטי ייפגשו ראש בראש בקליבלנד החל מהשעה 4:00. בעימות הראשון מתוך שלושה, צפוי ביידן לתקוף את טראמפ על טיפולו בקורונה ועל החזרי המס שנחשפו זה עתה. הנשיא, מצדו, ינסה להציג את יריבו המוביל עליו בסקרים כלא כשיר לתפקיד

בווידאו: טראמפ לא שילם מס הכנסה ב-10 מ-15 השנים האחרונות/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן ייפגשו הלילה (רביעי) לעימות הראשון ביניהם, חמישה שבועות בדיוק לפני הבחירות. הוא יתקיים בקליבלנד, אוהיו, בשעה 4:00 (שעון ישראל) וצפוי להימשך כשעה וחצי. הסקרים הארציים מראים כי ביידן מוביל במרוץ, וכן בכמה מדינות מתנדנדות מרכזיות. במסיבת העיתונאים אמש בבית הלבן, התייחס נשיא ארצות הברית לאירוע הקרב. "אני מצפה מאוד לעימות", אמר.

העימות הראשון מבין שלושה שייערכו עד 3 בנובמבר יתמקד בין היתר בטיפול של טראמפ במגיפת הקורונה, שגבתה את חייהם של יותר מ-200 אלף אמריקנים, וכן בדחיפה של הנשיא למלא במהרה את מקומה בבית המשפט העליון של השופטת רות ביידר גינסבורג, שמתה לפני פחות משבועיים, עם המועמדות של השופטת השמרנית איימי קוני בארט. טראמפ משתמש במועמדות שלה כדי לחזק את התמיכה בו בקרב השמרנים ולשנות את סדר היום, וביידן יזהיר כי ביטוח הבריאות והזכות להפלות בסכנה.

ואולם, החשיפה על החזרי המס של טראמפ עשויה לגנוב את ההצגה ולספק לביידן תחמושת נוספת נגד הנשיא הרפובליקני. לפי הדיווח בניו יורק טיימס, טראמפ, המתאר את עצמו כאיש עסקים עשיר ומוצלח, שילם רק 750 דולר מס הכנסה ב-2016, שנת הקמפיין, ו-2017, שנת הכהונה הראשונה שלו, ושום מס בעשר מתוך 15 שנים עד 2017.

מפת האלקטורים לפי הסקרים

טראמפ כינה זאת "פייק ניוז", אך ביידן יוכל לטעון ששורשיו בעיר הפועלים סקרנטון, פנסילבניה, שבה התגורר בילדותו, מציבה אותו בעמדה טובה יותר להבין את הקשיים הכלכליים של האמריקנים מאשר המיליארדר שבבית הלבן.

סגן הנשיא לשעבר עשוי ללחוץ על טראמפ בשאלה אם הוא יסכים לקבל את תוצאות הבחירות, לאור טענותיו הבלתי-מבוססות של הנשיא הרפובליקני על זיופים נרחבים דרך ההצבעה בדואר.

הכנות לעימות הנשיאותי הראשון בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לסגן הנשיא ג'ו ביידן בקליבלנד, אוהיו, 28 בספטמבר 2020. רויטרס
עשרות מיליונים צפויים לצפות. הכנות לעימות, הלילה/רויטרס

עבור סגן הנשיא הדמוקרטי לשעבר, העימות יהווה מעין הצגה שלו מחדש לציבור, אחרי שהשתתף רק באירועים קטנים במהלך חודשי המגיפה, בעודו מתמקד בטראמפ ובביצועיו. הוא ינסה להימנע מפליטות פה ובלבולים שאפיינו את הקריירה הפוליטית שלו, ושעליהן בונים במחנה טראמפ.

הנשיא בן ה-74 מתאר את יריבו בן ה-77 כסנילי וכמי שמשתמש בסמים כדי לתפקד, והוא צפוי לתקוף באופן אישי גם את משפחתו של ביידן, במיוחד את בנו האנטר ועסקיו באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully