וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יושתק אם יפריע? חוקים חדשים אחרי העימות "המכוער בהיסטוריה"

אחרי חילופי הדברים המכוערים וההתפרצויות הבלתי-פוסקות של הנשיא, הוועדה המתכננת תוסיף שינויים לפורמט בשני העימותים שנותרו. בקמפיין של טראמפ טוענים שזו תגובה ל"מכה" שספג ביידן, ואילו המועמד הדמוקרטי אמר כי הנשיא הוא זה שקרס

בווידאו: העימות הנשיאותי הראשון בין טראמפ לביידן/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הוועדה המארגנת את העימותים הנשיאותיים בארצות הברית הודיעה אמש (רביעי) כי היא תשנה את הפורמט כדי להבטיח ששני המפגשים הבאים בין הנשיא דונלד טראמפ ויריבו ג'ו ביידן יתנהלו בצורה סדירה יותר. זאת אחרי עימות ראשון וכאוטי, שאופיין בהפרעות מרובות מצד הנשיא הרפובליקני, ובחילופי עלבונות בין המועמדים.

ביידן כינה את טראמפ "ליצן" ו"כלבלב של פוטין", וסינן לעברו "בן אדם, אתה מוכן לשתוק?", לאחר שטראמפ התפרץ ללא הרף לדבריו. טראמפ אמר כי "אין שום דבר חכם" בנוגע לביידן.

על פי הדיווחים, אחד השינויים שעשויים להיכלל בעימות הבא יהיה השתקת המיקרופונים אם טראמפ או ביידן ינסו להפריע זה לזה. העימות ביניהם זכה לביקורות קשות בארצות הברית ובעולם, והוא תואר כ"מכוער ביותר" בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים.

בנוסף לכך, התעוררה סערה אחרי סירובו של הנשיא הרפובליקני לגנות בעימות את הארגונים התומכים בעליונות הגזע הלבן ואף באמרה שהתפרשה כהבעת תמיכה באחד מהם, "הנערים הגאים". בשינוי גרסה, טראמפ טען אתמול בערב כי הוא לא מכיר את הארגון.

עימות טלוויזיוני ראשון השנה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לג'ו ביידן המתמודד מולו. רויטרס
הצופים הזדעזעו. ביידן מול טראמפ, אתמול/רויטרס

ועדת העימותים הנשיאותיים (CPD), שהיא גוף עצמאי ולא מפלגתי, מסרה כי העימות בין טראמפ לביין "הבהיר כי יש צורך להוסיף מבנה נוסף לפורמט של העימותים שנותרו כדי להבטיח דיון מסודר יותר". ב- CPDאמרו כי הם ישקלו בזהירות את השינויים ויכריזו עליהם בתוך זמן קצר. הוועדה הודתה למנחה כריס וואלאס מרשת פוקס, שהתקשה להשתלט על טראמפ וזכה לביקורות על כך.

ברשת CBS דווח כי הקמפיינים של שני המועמדים יעודכנו על החוקים החדשים, אבל אלו לא יהיו פתוחים למשא ומתן. במחנה של טראמפ תקפו את השינויים המתוכננים, ואמרו כי אלו נעשים רק כי "האדם שלהם נפל לקרשים" במהלך העימות, כלומר ביידן. זאת אף שרוב הסקרים שנעשו אחרי העימות הראו כי רוב הצופים סברו שהמועמד הדמוקרטי היה המנצח.

בקמפיין של ביידן הבהירו כי הם ישתתפו בעימות "תחת סט החוקים שתגבש הוועדה כדי לנסות לבלום את התנהגותו של דונלד טראמפ", שלטענתם קרס במהלך העימות האחרון.

העימות הבא ייערך ב-15 באוקטובר במיאמי, פלורידה, במתכונת של שאלות ותשובות מהקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully