וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שוחרר מבית החולים: אל תתנו לקורונה לשלוט בחייכם

עודכן לאחרונה: 6.10.2020 / 9:42

הנשיא החולה המריא במסוק לבית הלבן, והסיר את המסיכה. לדבריו, הוא "מרגיש טוב כמו לפני 20 שנה" והוא עשוי להמשיך בקמפיין בקרוב. רופאיו: "הוא לא יצא מכלל סכנה". ביידן: "מסיכות חשובות"

בווידאו: טראמפ שוחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השתחרר הלילה (שני) מבית החולים "וולטר ריד" שבו שהה בטיפול מאז אובחן כחיובי לקורונה. טראמפ הוטס לבית הלבן באמצעות המסוק הנשיאותי, שהמתין לו בחצר בית החולים. טרם ההמראה - הוא נופף לעיתונאים במקום ונראה במצב טוב.

לאחר שנחת בחצר הבית הלבן, טראמפ טיפס במעלה המדרגות, הסיר את המסיכה והצדיע לכיוון הצלמים, ובזמן שיש אנשים בקרבתו. זאת, כשהוא עדיין מאובחן בקורונה ובעל תסמינים. עיתונאים שנכחו במקום אמרו כי טראמפ אמר להם כי הוא "מרגיש ממש טוב".

זמן קצר לאחר מכן, בסרטון שהפיץ בטוויטר, אמר טראמפ כי "למדתי הרבה על נגיף הקורונה ודבר אחד בטוח - אל תתנו לזה לשלוט בכם, אל תפחדו מזה. אנחנו נביס אותו". הוא הוסיף כי "יש לנו את הציוד הרפואי והתרופות הטובות בעולם. אנחנו חוזרים לעבודה, אני מודע לסיכון, ולא יכולתי לנהוג אחרת. כמנהיג הייתי חייב לעשות זאת". עוד אמר טראמפ כי "יכולתי להשתחרר לפני יומיים, הרגשתי מצוין. אולי אני אפילו חסין, אני לא יודע".

טראמפ ישהה בבית הלבן בבידוד יחד עם רעייתו מלניה, שנדבקה גם היא בנגיף. בנוסף לזוג הנשיאותי, כמה אנשי צוות נוספים בממשל טראמפ אובחנו במהלך היום כחיוביים לקורונה, בהם דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני.

טראמפ מסיר את המסיכה בבית הלבן לאחר ששוחרר מבית החולים, 6 אוקטובר 2020. רויטרס
"אל תתנו לנגיף להשתלט על חייכם". טראמפ בפתח הבית הלבן, הלילה/רויטרס

יריבו בבחירות, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, התבטא בעניין חשיבות המסכות לאחר שובו. "אני מקווה שהנשיא - שאני שמח שהוא נראה די טוב - יעביר את הלקח הנכון לעם האמריקני. המסיכות חשובות", אמר ביידן בריאיון לרשת NBC, אך לא ברור אם באותה עת אכן צפה בתיעודו של טראמפ מסיר את המסיכה.

דקות לפני שחרורו טראמפ צייץ כי "בקרוב אחזור למסלול הקמפיין", ותקף את הסיקור התקשורתי בעניין הבחירות לנשיאות: "בפייק ניוז מציגים רק סקרים שקריים", כתב. שעות קודם לכן, טראמפ בישר על שחרורו מבית החולים בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "אני אעזוב את המרכז הרפואי הנהדר וולטר ריד היום בשעה 18:30", צייץ. "אני מרגיש ממש טוב".

טראמפ מסיר את המסכה עם הגעתו לבית הלבן

טראמפ, שזלזל בעבר בנגיף - ואף נמנע במשך תקופה ארוכה מעטיית מסיכה - שב להמעיט בערכו. "אל תפחדו מקוביד-19. אל תתנו לו לשלוט בחייכם. פיתחנו, תחת ממשל טראמפ, כמה תרופות וידע נהדרים באמת", כתב. "אני מרגיש טוב יותר מלפני 20 שנה".

זמן קצר לאחר פרסום הציוץ, הצוות הרפואי בבית החולים הודיע כי הנשיא לא יצא לחלוטין מכלל סכנה, אך יכול לשוב לביתו. בהצהרה לתקשורת מחוץ לבית החולים אמר רופאו האישי של טראמפ, ד"ר שון קונלי, כי "במהלך 24 השעות האחרונות הוא עמד בכל הקריטריונים לשחרור מבית החולים". עוד הוסיף כי "רמות החמצן והמדדים שלו תקינים, והוא לא סובל מחום מזה 72 שעות". כל ההערכות תומכות בכך שמצבו של הנשיא מאפשר את שובו הביתה".

המסוק הנשיאותי נוחת בבית הלבן לאחר שחרור הנשיא טראמפ מבית החולים, 6 אוקטובר 2020. רויטרס
"לא יצא מכלל סכנה". המסוק הנשיאותי נוחת בבית הלבן, הלילה/רויטרס

"למרות שהוא עדיין לא יצא מכלל סכנה, הצוות ואני מסכימים כי כל ההערכות שלנו ומצבו הרפואי, תומכים בחזרתו הבטוחה של הנשיא לביתו, שם יהיה מוקף בטיפול רפואי מהמעלה הראשונה למשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע". רופאיו של טראמפ הוסיפו כי מידת יכולתו להדביק אחרים נלקחה בחשבון במסגרת ההערכות שקדמו להחלטה.

טראמפ מצדיע ללא המסיכה בבית הלבן לאחר ששוחרר מבית החולים, 6 אוקטובר 2020. רויטרס
ללא מסכה, מצדיע לעיני המצלמות. טראמפ, הלילה/רויטרס

טראמפ בן ה-74 פונה ביום שבת האחרון לבית החולים הצבאי וולטר ריד במרילנד לצורך השגחה וטיפול רפואי לאחר שנמצא חיובי לקורונה. לפי הצוות הרפואי שלו, הוא סבל מחום גבוה וקיבל סיוע נשימתי אחרי ירידה ברמת החצמן בדמו. הרופאים טיפלו בו באמצעות סטרואידים, בהם נעזרים בדרך כלל רק חולים במצב קשה. על אף שחרורו הוא יצטרך להמשיך את הטיפול התרופתי ברמדסיביר.

ד"ר שון קונלי, רופאו של הנשיא דונלד טראמפ, מתדרך את העיתונאים במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד לאחר שהנשיא אושפז עם נגיף הקורונה. 05 באוקטובר 2020. רויטרס
האפשרות שידביק אחרים נלקחה בחשבון. ד"ר קונלי, היום/רויטרס

לפני שחרורו, תקף הנשיא את התקשורת והדף את הביקורת על החלטתו אתמול לצאת אל תומכיו מחוץ לבית החולים, כשהוא עוד מדבק. "התקשורת נסערת מכיוון שנכנסתי לרכב מאובטח להגיד תודה לאוהדים ולתומכים הרבים שעמדו מחוץ לבית החולים במשך שעות רבות - ואף ימים - כדי לחלוק כבוד לנשיא שלהם", צייץ טראמפ. "אם לא הייתי עושה את זה, רבים היו אומרים שזאת גסות רוח".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מנופף לתומכיו מחוץ לבית החולים שבו הוא מאושפז במרכז הרפואי הצבאי וולטר ריד בבת'סדה, מרילנד, ארה"ב 4 באוקטובר 2020. רויטרס
טראמפ מנופף לתומכיו מחוץ לבית החולים, ראשון/רויטרס

ראש הסגל מארק מדוז, שלפי דיווחים עורר את זעמו של הנשיא הרפובליקני אחרי שתדרך את העיתונאים ביום שבת כי מצבו קשה ממה שנאמר, הגן על החלטתו של הנשיא לצאת מבית החולים כדי לנופף לתומכיו דרך השיירה הנשיאותית. המתנגדים אמרו כי טראמפ העמיד בסכנה את אנשי השירות החשאי.

הקורונה ממשיכה להתפשט בבית הלבן

מוקדם יותר הודיעה דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, כי נמצאה חיובית לנגיף. בהצהרה שפרסמה נמסר כי היא אינה חווה תסמינים של המחלה וכי אף אחד מהעיתונאים בבית הלבן - עמם מקיימת מקנאני תדרוכים בתדירות גבוהה - לא נדרש בעקבות זאת לבידוד. מקנאני נכנסה לבידוד ותמשיך בעבודתה.

מקנאני, שאינה נוהגת לעטות מסיכות בתדרוכי העיתונאים שלה, אמרה כי מאז שטראמפ נמצא חיובי לנגיף היא נבדקה מדי יום ונמצאה שלילית. "לאחר שאובחנתי כשלילית כל יום מאז חמישי, נמצאתי חיובית לקורונה, כשאיני חווה סימפטומים", נכתב בהצהרה מטעמה.

דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, בתדרוך לעיתונאים. 4 בספטמבר 2020. AP
"לא נודע לי על האבחון של הופ היקס לפני התדרוך". מקנאני, אתמול/AP

"לא נודע לי על האבחון של הופ היקס בחמישי לפני התדרוך שערכתי עם עיתונאים באותו היום", הוסיפה מקנאני. "כעובדת חיונית, עבדתי בחריצות כדי לספק את המידע הדרוש לעם האמריקני בתקופה הזאת. לאור תוצאות הבדיקה, אני אתחיל בהליך הבידוד ואמשיך לעבוד למען העם האמריקני מרחוק".

מאוחר יותר נודע כי שני אנשי צוות נוספים בבית הלבן אובחנו חיובים לנגיף. בהודעה רשמית שיצא נודע כי איש צוות מלשכת הדוברות בבית הלבן, צ'אד גילמרטין, אובחן חיובי. ברשת בלומברג דווח כי קרוליין לוויט, חברת צוות נוספת, אובחנה גם היא עם קורונה.

מלניה, שאובחנה כחולת קורונה לאחר ששהתה ביום שישי האחרון לצד הנשיא, עדכנה בנוגע למצבה בטוויטר. היא ציינה כי היא "מרגישה טוב" וכי "תמשיך לנוח בבית". בניגוד לבעלה, מלניה לא נדרשה לטיפול רפואי בבית החולים, ושוהה בבידוד בבית הלבן.

במקביל, מועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, ג'ו ביידן, אמר היום כי הוא מוכן לערוך את העימות מול טראמפ - שמתוכנן לשבוע הבא - אם מומחי רפואה יאשרו כי ניתן לעשות זאת באופן בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully