וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על טראמפ אחרי שהסיר את המסיכה: "צריך לפחד מהווירוס הזה"

נשיא ארה"ב אמר שלמד על הנגיף בעת טיפולו בבית החולים, אך שב לזלזל בו עם חזרתו לבית הלבן. "אולי אני חסין", אמר אף שהתקשה לנשום. המומחים הזדעזעו: "מפיץ מיליוני חלקיקים". לא ברור מתי הוא ישוב למסלול הקמפיין, וביידן הטיח בו: "מסיכות מצילות חיים"

בווידאו: טראמפ שוחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתמודד היום (שלישי) עם ביקורת מחודשת אחרי שהסיר את המסיכה עם שובו לבית הלבן, והפציר באזרחים שלא לפחד מנגיף הקורונה שבו נדבק בעצמו, והרג יותר מ-209 אלף אמריקנים.

באירוע מתוזמר היטב לכבוד הטלוויזיה, ירד הנשיא הרפובליקני מהמסוק "מארין 1" כשהוא עוטה מסיכה לבנה, רק כדי להסיר אותה בזמן שהוא מצדיע ומנופף ממרפסת הבית הלבן. "הנשיא, האם אתה מפיץ על?", שאל אחד הכתבים את טראמפ, שלא שוחח עם התקשורת.

"אל תתנו לו לשלוט בכם, אל תפחדו ממנו", אמר טראמפ בסרטון לאחר שחרורו מבית החולים הצבאי "וולטר ריד" שבפרברי וושינגטון, שם הוא טופל אחרי שחלה בקוביד-19. "אני מרגיש טוב יותר, אולי אני חסין, אני לא יודע", אמר הנשיא, שלצדו היו דגלי ארצות הברית. "צאו החוצה, היו זהירים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסיר את המסיכה עם שובו לבית הלבן, 5 באוקטובר 2020. רויטרס
"כישלון מנהיגותי טראגי". טראמפ מסיר את המסיכה, הלילה/רויטרס

מבקריו של טראמפ אומרים כי הוא זכה לטיפול הטוב ביותר מצד צבא של רופאים, וקיבל תרופות ניסיוניות, יחס שאינו מנת חלקם של אזרחים מהשורה. יותר ממיליון בני אדם מתו מהווירוס ברחבי העולם, יותר מחמישית מהם בארצות הברית. הטיפול במגיפה פגע בסיכוייו להיבחר מחדש ב-3 בנובמבר, והסקרים החדשים מעידים על הגדלת היתרון של יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן. עדיין לא ברור אם העימות השני ביניהם בהמשך החודש יתקיים כסדרו.

טראמפ, שלא הקפיד על ריחוק חברתי וסירב לעטות מסיכות בפומבי תוך שהוא לועג לביידן, פונה לבית החולים ביום שישי. לצדו נדבקה רעייתו, הגברת הראשונה מלניה טראמפ שנותרה בבית הלבן, וכן שורה ארוכה יועצים וגורמי ממשל, האחרונים שבהם דוברת הבית הלבן ושני חברים בלשכתה. רופאיו והבית הלבן לא הצליחו לפזר את הערפל סביב מקור ההדבקה שלו, והמועד שבו אכן אובחן לראשונה.

עוד בוואלה!

תומך בתרופה מפוקפקת, ממעט במידע: הרופא של טראמפ בקו האש

לכתבה המלאה
עבודות טיהור בבית הלבן, 5 באוקטובר 2020. רויטרס
טראמפ יישאר בבידוד. עבודות טיהור בבית הלבן, אתמול/רויטרס

החלטתו להסיר את המסיכה אחרי שעלה במדרגות למרפסת הבית הלבן, אף שהיה במרחק מסוים מגורמים אחרים, והתעקשותו שעל האזרחים לא לפחד מהמחלה זעזעה כמה רופאים. "הייתי מזועזע כשהוא אמר שלא צריך לפחד מהנגיף", אמר וויליאם שפנר, פרופסור לתרופות מונעות ומחלות מידבקות באוניברסיטת ונדרבילט בנשוויל. "זאת מחלה שהורגת כאלף אנשים ביום, הכתה בכלכלה והוציאה אנשים ממעגל העבודה. צריך לכבד את הווירוס הזה ולפחד ממנו", הוסיף.

הדמוקרטים הצטרפו לביקורת. "זהו כישלון מנהיגותי טראגי", אמר הסנאטור הדמוקרטי כריס קונס.

עם זאת, טראמפ, שבמהלך שהותו בבית החולים טען שהוא "למד הרבה" על הנגיף, מנסה לתאר את עצמו כמי שהצליח לחסל את המחלה ולצאת חזק יותר ממנה. "אם הנשיא חוזר לקמפיין, הוא יהיה גיבור בלתי מנוצח, שלא רק שורד כל טריק מלוכלך שהדמוקרטים עושים לו, אלא גם את הווירוס הסיני", הוא צייץ.

ביידן שם מסיכה, טראמפ מסיר

רשימת אנשי הבית הלבן שאובחנו בנגיף הקורונה, ארה"ב. 06 באוקטובר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הכוורת החולה של טראמפ/אתר רשמי, אתר רשמי

ביידן מיהר לתקוף בחזרה, כשפרסם בטוויטר סרטון שלו עם מסיכה ושל טראמפ מסיר אותה, במסך מפוצל. "מסיכות חשובות. הן מצילות חיים", נכתב.

דובר הבית הלבן, ג'אד דיר, אמר כי כל אמצעי הזהירות הנדרשים יינקטו כדי להגן על הנשיא ומשפחתו. הגישה אליו תהיה מוגבלת ומי שיהיה לידו יצטרך ללבוש ציוד מגן מתאים. טראמפ ספג ביקורת גם על נסיעתו בשיירה הנשיאותית מחוץ לבית החולים כדי לנופף לתומכיו, בטענה שהוא סיכן שלא לצורך את אנשי השירות החשאי.

הרופאים של טראמפ אמרו כי רמות החמצן שלו ירדו ביום שישי ובשבת עד כדי כך שהוא נזקק לסיוע נשימתי, והיום אמור להיות היום האחרון שהוא יקבל מנה מהתרופה רמדסיביר. עדיין לא ברור מתי הוא יוכל להמשיך בסדר יומו הרגיל, לשוב לחדר הסגלגל או לאירועי קמפיין. סגן הנשיא מייק פנס, שיקבל את סמכויותיו בכל תרחיש שבו ייבצר ממנו לתפקד במקומו, הגביר את האירועים בהשתתפותו. הוא יגיע לנבאדה ואריזונה, שתי מדינות מתנדנדות, ביום חמישי.

המומחה מספר 1 מזהיר: "עשויה להיות נסיגה"

חומרת מחלתו של טראמפ הובילה לספקולציות רבות. כמה מומחים ציינו כי משקלו העודף וגילו - 74, שמים אותו בקבוצת סיכון לפתח סיבוכים חמורים מהנגיף או אפילו למות ממנו. אחרי שתועד לוקח כמה נשימות עמוקות בזמן שעמד על מרפסת הבית הלבן, ההאשטג "זקוק לאוויר" החל להתפשט בטוויטר.

"זה בלתי ניתן להסבר כשנשיא ארצות הברית, שבאופן פעיל מפיץ מיליוני חלקיקים של הנגיף, ייכנס למבנה עם כמות אדירה של אנשי צוות, ללא מסיכה", אמר ד"ר ג'ונת'ן ריינר, פרופסור בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. "באמת קשה להבין איך אף אחד לא אומר לא לעשות זאת. נראה שאף אחד לא אחראי לבריאות של נשיא ארצות הברית, פרט לחולה", אמר ל-CNN.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר למחלות מידבקות בממשל האמריקני, אמר כי טראמפ נראה במצב טוב עם צאתו מבית החולים, אולם ציין כי לעתים לחולים יש רגרסיה חמישה ימים אחרי תחילת המחלה. "הוא נראה בסדר", אמר פאוצ'י, שהתעמת לא פעם עם טראמפ סביב הנגיף, ל-CNN. "לפעמים, ביום החמישי, יש נסיגה. לא סביר שזה יקרה, אבל הם צריכים להיות ערוכים לזה". פאוצ'י לא היה מעורב בטיפול בנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully