וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על המדינות המתנדנדות: ביידן מגדיל את הפער במישיגן וויסקונסין

שתי המדינות היו קריטיות בניצחון של טראמפ ב-2016, ואם המועמד הדמוקרטי יצליח לגרוף אותן בנובמבר, דרכו לנשיאות הופכת ברורה יותר. במישיגן, שלה 16 אלקטורים, הוא מוביל על הנשיא הרפובליקני ב-6.7%. בוויסקונסין, עם 10 אלקטורים, הפער הוא 5.5%

בווידאו: טראמפ ערך עצרת ראשונה מאז שנדבק בקורונה/צילום: רויטרס

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן, שומר על יתרונו במדינות מישיגן וויסקונסין - כך עולה מסקרים חדשים בשתי המדינות המתנדנדות, שהיו קריטיות בניצחון של דונלד טראמפ לפני ארבע שנים.

לפי סקר של ניו יורק טיימס מאתמול (שני), 48% מאלו הצפויים להצביע במישיגן תומכים בביידן, בהשוואה ל-40% שרוצים לראות את הנשיא הרפובליקני ממשיך לכהונה שנייה. בסקר הקודם, שנערך רק ביוני בקרב המצביעים הרשומים, הפער היה 11% לטובת ביידן.

בוויסקונסין, הפער של ביידן גדול יותר, עם 10% יתרון על טראמפ בקרב אלו הצפויים להצביע. הרוב - 51% - מעדיפים את סגן הנשיא לשעבר בן ה-77 על הנשיא המכהן בן ה-74. בסקר הקודם מחודש שעבר, הפער לטובת ביידן היה 5%, 48% מול 43%.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו באירוע תמיכה בסינסינטי, אוהיו,  ארה"ב 12 בספטמבר 2020. רויטרס
ביידן במהלך נאומו באירוע תמיכה בסינסינטי, אוהיו, אתמול/רויטרס

שני הסקרים מבשרים על שיפור לעומת ממוצע הסקרים האחרון שלו בשתי המדינות.

לפי הממוצע של RealClearPolitics במישיגן, שכולל סקרים מ-14 בספטמבר ועד 9 באוקטובר, לביידן יש יתרון של 6.7% על טראמפ. בוויסקונסין, ממוצע סקרים מ-20 בספטמבר עד 5 באוקטובר מראה כי הפער לטובת ביידן הוא של 5.5%.

מישיגן וויסקונסין, יחד עם פנסילבניה, היו חלק משלוש מדינות האגמים הגדולים שהעניקו לטראמפ את מספר האלקטורים הנכסף בניצחונו על הילרי קלינטון ב-2016. הוא קיבל את 16 האלקטורים של מישיגן בזכות פער של 0.3% על יריבתו הדמוקרטית, וגרף את עשרת האלקטורים של ויסקונסין ב-1%.

לפי רוב הסקרים הארציים, הפער של ביידן על טראמפ הוא דו-ספרתי, אף שאלו פחות מדויקים מאלו המתקיימים בתוך המדינות עצמן בשל שיטת האלקטורים. קלינטון זכתה ב-2016 בכשלושה מיליון קולות יותר מטראמפ, אך המועמד הרפובליקני קיבל 304 אלקטורים. 270 אלקטורים דרושים לניצחון. ההבדל בין מספר הקולות הכללי לבין האלקטורים שיקף את העובדה שקלינטון הובילה בסקרים על טראמפ לפני הבחירות, אם כי הפער שלה היה קטן מזה של ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully