וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה הפלסטיני: "שאלוהים יעזור לנו אם טראמפ ינצח"

13.10.2020 / 19:04

בהבעת עמדה חריגה ביחס לבחירות בארה"ב, אמר אשתייה למחוקקים אירופים כי ארבע שנים נוספות עם טראמפ יהיו "אסון" לפלסטינים ולעולם. היחסים בין וושינגטון לרמאללה נותקו כבר ב-2017 אחרי ההכרה בירושלים, וברמאללה מקווים שניצחון של ביידן ישנה את התמונה

אבו מאזן באו"ם: "לא תהיה יציבות באיזור בלי מדינה פלסטינית"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה אמר כי זה יהיה "אסון" עבור הפלסטינים, וגם לעולם, אם דונלד טראמפ ייבחר מחדש בחודש הבא לנשיא ארצות הברית.

בשיחה עם חברי פרלמנט אירופיים, שהתקיימה אתמול ופורסמה היום (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו, אמר הבכיר הפלסטיני כי בארבע השנים האחרונות, ממשל טראמפ פגע קשות בפלסטינים. "אם אנחנו הולכים לחיות עוד ארבע שנים עם הנשיא טראמפ, אז שאלוהים יעזור לנו ולכל העולם", אמר.

באופן מסורתי, הפלסטינים נמנעו מנקיטת עמדה פומבית מפורשת ביחס לבחירות בארצות הברית, אך דבריו של אשתייה משקפים את תחושת היאוש ברמאללה, אחרי שורת מהלכים אמריקניים שהותירו אותם מוחלשים ומבודדים.

אשתייה הביע תקווה שניצחון של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, המוביל בסקרים, ישפר את הסיכויים להסכם שלום. "אם דברים הולכים להשתנות בארצות הברית, אני חושב שזה ישפיע בצורה ישירה על היחסים בין הפלסטינים לישראלים", אמר. "וזה ישפיע גם על היחסים בין הפלסטינים לאמריקנים".

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, 25 באוגוסט 2020. רויטרס
ברשות מיואשים מהממשל האמריקני. אשתייה/רויטרס

הפלסטינים ניתקו את היחסים עם ארצות הברית אחרי שממשל טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל בסוף 2017, ובהמשך העביר את השגרירות האמריקנית לעיר. בנוסף לכך, טראמפ קיצץ סיוע של מאות מיליוני דולרים לפלסטינים, סגר את הנציגות הדיפלומטית הפלסטינית בוושינגטון ו"עסקת המאה" שפרסם בתחילת השנה נתפסה כפרו-ישראלית. ברמאללה דחו אותה על הסף.

הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. AP
נתק ביחסים. טראמפ ואבו מאזן, 2017/AP

ממשל טראמפ אף שכנע את איחוד האמירויות הערביות ואת בחריין לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל, והבטיח שמדינות ערביות נוספות ילכו בדרכן. ההסכמים הללו שברו את הקונצנזוס המסורתי של העולם הערבי, שהתנה את הנורמליזציה עם ישראל בפתרון הסכסוך עם הפלסטינים. זה היווה את אחד ממנופי הלחץ הבודדים של הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully