וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר ופייסבוק הגבילו פרסום ידיעה שנויה במחלוקת על בנו של ביידן

הכתבה של ניו יורק פוסט קושרת לכאורה את המועמד הדמוקרטי לעסקיו של האנטר, אך הרשתות החברתיות אמרו כי היא לא מבוססת מספיק וכוללת תמונות פרטיות שהושגו דרך פריצה למחשב. הרפובליקנים טוענים לצנזורה, טראמפ: "זו החלטה נוראית"

בווידאו: העימות הנשיאותי הראשון בין טראמפ לביידן/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

פייסבוק וטוויטר הגבילו פרסום של ידיעה שנויה במחלוקת על המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, והחלטתן לעשות זאת זכתה לגינויים של הנשיא דונלד טראמפ, חברי קונגרס רפובליקנים ואחרים. היא חידשה את הדיון ביחס לדרך שבה הרשתות החברתיות צריכות לטפל בדיסאינפורמציה לקראת הבחירות ב-3 בנובמבר.

הידיעה שפורסמה בניו יורק פוסט מתבססת לכאורה על מידע שהוצא ממחשב שהותיר האנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר, בחנות לתיקון מחשבים דלוואר באפריל 2019.

בטוויטר, שבצעד חסר תקדים מנעו מהגולשים לפרסם לינקים לסיפור או תמונות מביכות של האנטר ביידן מהידיעה, אמרו כי מדיניות החברה אוסרת לפרסם תכנים שהושגו דרך "פריצות למחשבים וכוללים מידע פרטי". המדיניות של טוויטר נגד פרסום חומרים שנגנבו יושמה ב-2018.

סגן הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ג'ו ביידן ובנו האנטר בוושינגטון 30 בינואר 2010. רויטרס
הרפובליקנים מנסים להתמקד בעסקיו. האנטר וג'ו ביידן/רויטרס

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, אמר בהמשך כי הניהול התקשורתי של החברה סביב הגבלת תפוצת הידיעה "לא הייתה טובה", הוא אמר כי הצוות היה צריך להסביר את ההקשר בצורה פומבית יותר.

בהמשך הערב, טוויטר חסמה את החשבון האישי של דוברת הבית הלבן, קיילי מקאנאני, אחרי ששיתפה את הידיעה. מנהל הקמפיין של טראמפ, ג'ייק שניידר, אמר כי החסימה של דוברת הבית הלבן "לחלוטין לא מקובלת" והיא בעצמה צייצה: "צריך לגנות צנזורה".

בשבועות האחרונים הודיעו בטוויטר כי הם יזהירו משתמשים המנסים לשתף מחדש קישור מבלי שלחצו עליו קודם לכן עבור הקשר נוסף. בנוסף לכך, הרשת החברתית החלה לפעול נגד דיסאינפורמציה וקריאות לאלימות שפורסמו על ידי טראמפ ודמויות ציבוריות אחרות.

בפייסבוק, בינתיים, הגבילו את האפשרות לשים קישור לידיעה בשל הספקות לגבי מהימנותה. "זהו חלק מההליך הסטנדרטי שלנו לצמצם את הפצת הדיסאינפורמציה", אמר דובר פייסבוק, אנדי סטון.

בניו יורק פוסט גינו בחריפות את הגבלת פרסום הידיעה, ואמרו שהחברות מנסות לעזור לביידן וטוענות ללא ביסוס שהסיפור אינו מהימן. "פייסבוק וטוויטר הן לא פלטפורמות תקשורת, אלא מכונות תעמולה", נכתב במאמר המערכת.

הקרב על האלקטורים - מצב הסקרים

לפי הידיעה, שתוארה כ"אקדח מעשן", מיילים חושפים כיצד האנטר ביידן הציג ב-2015 איש עסקים אוקראיני בפני אביו, בזמן שהיה סגן נשיא ארצות הברית. במייל מאפריל אותה שנה, יועץ בחברת האנרגיה האוקראינית "בוריסמה", שבה עבד האנטר, הודה לו על שהזמין אותו לוושינגטון כדי לפגוש את אביו. עם זאת, אין אין אינדיקציה למתי אמורה הייתה להתקיים אותה פגישה או אם היא אכן התקיימה אי-פעם.

בעלי אותה חנות מחשבים סיפר לעיתון כי הוא העביר עותק קשיח מהמחשב שהשאיר האנטר ביידן לרודי ג'וליאני, עורך דינו של טראמפ. הספק לגבי הידיעה קשור לעובדה שג'וליאני כבר הואשם בהפצת מידע כוזב וטענות לא מבוססות על פעילות משפחת ביידן באוקראינה.

הקמפיין של ביידן מסר כי תחקירים של התקשורת ושתי חקירות של הרפובליקנים בקונגרס לא מצאו פגם בהתנהלות ביידן ביחס לאוקראינה בזמן כהונתו כסגן הנשיא. "גורמים בממשל טראמפ העידו על העובדות הללו תחת שבועה", אמר אנדרו בייטס, דובר מטעם הקמפיין של המועמד הדמוקרטי.

בקמפיין של ביידן אמרו כי הם לא עודכנו על ידי פייסבוק או טוויטר על מהלך אפשרי נגד המאמר. "בחנו את לוח הזמנים הרשמי של ג'ו ביידן מאותה תקופה ואף פגישה, בניגוד לנטען בניו יורק פוסט, לא התקיימה".

רפובליקנים פרסמו את הידיעה באתרים שלהם

טראמפ צייץ אתמול כי זה "נורא" שהרשתות החברתיות "הפילו" את הידיעה - אף שהן הגבילו ולא הסירו, בפועל - וקרא לבטל חוק המגן עליהן מפני תביעות דיבה על התוכן שמפורסם בהן. באופן אירוני, ביטול סעיף 230 ידרוש מטוויטר ומחברות אחרות להסיר יותר תוכן, כולל רבים מציוציו של טראמפ.

הרפובליקנים אמרו כי טוויטר ופייסבוק מנסים לסייע לביידן, המוביל בסקרים על טראמפ, אך הביקורת נשמעה גם מהצד השני של המפה הפוליטית שטען כי זה ישחק לידיים של הנרטיב הימני שלפיו ענקיות הטכנולוגיה מצנזרות עמדות שמרניות. בתגובה, חברי קונגרס רפובליקנים פרסמו את הידיעה באתרים שלהם ועקפו את החסימה כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully