וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר במשרד לביטחון המולדת נחשף כמחבר המאמר האנונימי נגד טראמפ

שנתיים אחרי שטען בעילום שם בניו יורק טיימס כי הוא חלק מ"ההתנגדות" בתוך הממשל, יצא מהצללים מיילס טיילור - ראש הסגל במשרד עד 2019. הוא קרא להצביע לביידן משום שטראמפ "לא ראוי" לכהונה נוספת. הנשיא אמר כי "מעולם לא שמעתי עליו", אך לא מזמן כינה אותו "אדם בזוי"

בווידאו: שבוע לבחירות טראמפ בעצרת בחירות בנברסקה/צילום: רויטרס

מיילס טיילור, בכיר לשעבר במשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית, חשף אתמול (רביעי) כי הוא זה שחיבר ב-2018 את המאמר האנונימי בניו יורק טיימס ובהמשך ספר ביקורתי על הנשיא דונלד טראמפ. הוא קרא לאזרחי ארצות הברית להצביע נגד טראמפ, ימים לפני יום הבחירות.

טיילור היה ראש הסגל במשרד עד 2019, והוא תיאר את טראמפ כאדם לא מוסרי, קטנוני ולא יעיל. הוא חשף את עצמו בהצהרה שפורסמה ב"מדיום", פלטפורמת פרסום ברשת.

"עלינו לקבוע בעצמנו אם ההתנהגות שלו מצדיקה את הישארותו במשרד, ואנחנו עומדים בפני רגע מכונן, כשהבחירה שלנו לגבי עתידו של טראמפ תשפיע על העתיד שלנו בשנים הבאות", כתב טיילור, רפובליקני, שהביע תמכיה בג'ו ביידן. "בשל כך, הוא לא ראוי לכהונה שנייה, ולא מגיע לנו לעבור את זה".

טראמפ אמר כי "האנונימי היה אדם חסר חשיבות, עובד ממורמר שפוטר לפני זמן רב". הנשיא הרפובליקני טען שהוא לא מכיר את טיילור ו"מעולם לא שמע עליו", אף שבאוגוסט כינה אותו "אדם בזוי".
דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, אמרה כי טיילור הוא "שקרן ופחד שבחר באנונימיות על פני פעולה ובהדלפה על פני הנהגה".

מיילס טיילור, ראש הסגל במשרד לביטחון המולדת, לצד השרה 27 במרץ 2018. AP
"עומדים בפני רגע מכונן". טיילור לצד השרה לביטחון המולדת, 2018/AP

טיילור כינה את עצמו במאמר הדעה כחלק מ"ההתנגדות" הפנימית בממשל טראמפ, אך עוד לפני שנחשף הוא מתח ביקורת פומבית על הנשיא. הספר שהוציא באנונימיות, "אזהרה", זכה לתשומת לב קצרה, אך במהרה הוא נשכח מול מבול הספרים שחיברו בכירים לשעבר בממשל בשמם. במשך חודשים רבים עלתה סברה כי טיילור הוא אותו מחבר מאמר אנונימי, אף כי רבים סברו כי מדובר בגורם בכיר יותר, אפילו סגן הנשיא מייק פנס או השגרירה באו"ם ניקי היילי.

למרות ההתנערות של הממשל, בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי טיילור השתתף בדיונים רבים עם הנשיא בשל תפקידו הבכיר במשרד לביטחון המולדת. "רבים מהמינויים של טראמפ הבטיחו לעשות הכול כדי לשמור על המוסדות הדמוקרטיים שלנו בזמן שהם מסכלים את האימפולסיביות השגויה של טראמפ עד שהוא יצא מהמשרד", הוא כתב באותו מאמר דעה בזמנו.

בניו יורק טיימס הגנו בזמנו על פרסום המאמר האנונימי, וכתבו במאמר מערכת: "אנחנו גאים מאוד לפרסם את המאמר הזה, שמוסיף ערך משמעותי להבנת הציבור למתרחש בתוך ממשל טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully