וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתח לניצחון: טראמפ וביידן הסתערו על פלורידה

עודכן לאחרונה: 30.10.2020 / 12:45

שני המועמדים קיימו עצרות בהפרש של שעות אלו מאלו, כשכל אחד מהם מקרין את חזונו המנוגד למגיפת הקורונה. הסקרים מראים על קרב צמוד במדינה, ש-29 האלקטורים שלה הזניקו את טראמפ לבית הלבן. טראמפ: "ביידן - המועמד הגרוע בהיסטוריה". ביידן: "הרים דגל לבן מול הקורונה"

בווידאו: ביידן וטראמפ בעצרות בשבוע האחרון לבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן קיימו היום (חמישי) עצרות בפלורידה, כשהם ביקרו באותה עיר בהפרש של שעות תוך שהם מציגים את החזונות המנוגדים שלהם להתמודדות עם מגיפת הקורונה המתפשטת מחדש. פלורידה, המעניקה 29 אלקטורים למנצח, היא אחת המדינות החשובות ביותר במרוץ לבית הלבן.

בעוד שביידן נהנה מיתרון גדול בסקרים הארציים, הסקרים במדינות המפתח מראים על קרב צמוד בין המועמדים. הניצחון של טראמפ בפלורידה ב-2016 היה קריטי לזכייתו המפתיעה. לפי ממוצע הסקרים של Real Clear Politics, ביידן מוביל ב-1.4% בלבד על טראמפ בפלורידה, הרבה בתוך טווח טעות הדגימה.

הגברת הראשונה, מלניה טראמפ במהלך נאומה בעצרת תמיכה בדונלד בטאמפה, פלורידה, ארה"ב 29 בספטמבר 2020. רויטרס
מתגייסת לישורת האחרונה. מלניה טראמפ בעצרת בטמפה, היום/רויטרס

טראמפ ערך עצרת גדולה בשטח פתוח בטמפה, בהמשך לאירועים שקיים בימים האחרונים ברחבי ארצות הברית, שמשכו אליהם אלפי תומכים למרות הסכנה הבריאותית. רבים לא עטו מסיכות למרות ההמלצות, וחרף העובדה שהנשיא הרפובליקני עצמו נדבק בווירוס וטופל בבית החולים בתחילת החודש.

ביידן, המוביל בפער גדול בסקרים הארציים, קיים שני אירועי דרייב-אין מצומצמים, שבהם המשתתפים נותרים במכוניותיהם כאמצעי זהירות מפני הקורונה. האירוע הראשון היה מצפון למיאמי, והשני בטמפה.

טראמפ הבטיח שביום הבחירות יהיה "גל אדום" של ניצחונות רפובליקניים, ואמר כי הבחירות הן בין "שגשוג היסטורי" לבין "סגרים כואבים". הוא כינה את ביידן "המועמד הגרוע ביותר אי-פעם" וחזר לתקוף את בנו האנטר ביידן, שמואשם על ידי הרפובליקנים בקיום עסקים מפוקפקים באוקראינה ובסין. לדבריו, הוא קיבל טלפונים מתומכיו שאמרו לו: "אדוני, אתה לא צריך לדבר על האנטר כי לאף אחד לא אכפת".

"אני לא מסכים. זאת אולי הסיבה שאני כאן והם לא", אמר הנשיא הרפובליקני, שתהה כמה "עוד אפשר" לדבר על הישגיו הכלכליים. הנשיא הרפובליקני התלהב מוקדם יותר מהנתונים הכלכליים שפורסמו היום והראו כי הכלכלה האמריקנית צמחה בקצב אדיר של 33% ברבעון האחרון הודות לחבילת החילוץ הפדרלית העצומה.

עוד בוואלה!

טראמפ הבטיח שגשוג במדינות חגורת החלודה. בדיוק ההיפך קרה

לכתבה המלאה
תומכי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטמפה, פלורידה, 29 באוקטובר 2020. רויטרס
"אם אני יכול להחלים כל אחד יכול". תומכי טראמפ בפלורידה/רויטרס

הנשיא יצא נגד החלת סגרים לעצירת התפשטות המגיפה, אך אמר לתומכיו, שמרביתם לא עטו מסיכות ועמדו בצפיפות, שעטיית מסיכה היא דבר נכון כשאין אפשרות לשמירת מרחק. "אם אתם עומדים קרוב, שימו מסיכה. 'אה, זה שנוי במחלוקת". בעיניי זה לא שנוי במחלוקת. אתה מתקרב, אתה עוטה מסיכה. ריחוק חברתי, ריחוק חברתי", אמר.

בהתעלמות מהעובדה שיותר מ-200 אזרחים מתו מהנגיף, הוסיף טראמפ: "בשורה התחתונה, אתם עומדים להרגיש טוב יותר. אם אני יכול להחלים כל אחד יכול".

בשל החום הכבד של 31 מעלות כמה מתומכיו של הנשיא התעלפו במהלך העצרת. כשמים הותזו לעבר הקהל, תהה טראמפ, שהיה מלווה ברעייתו מלניה טראמפ, אם מדובר ב"חבר או אויב" האחראי לשימוש במים.

ג'ו ביידן בעצרת בחירות בקוקונאט קריק, פלורידה, 29 באוקטובר 2020. רויטרס
היתרון בסקרים הארציים לא מבטיח ניצחון. ביידן בפלורידה, היום/רויטרס

ביידן, לעומת טראמפ, הודה לתומכיו על שעטו מסיכות ושמרו מרחק והמשיך לתקוף את הטיפול של הנשיא במגיפה. המועמד הדמוקרטי טען כי טראמפ מקיים "אירועי הדבקה המוניים" בזמן המגיפה.

"הוא מפיץ את הווירוס ברחבי המדינה, וגם כאן בפלורידה היום", אמר. "הוא מפיץ גם פילוג בנוסף לווירוס, פילוג ומחלוקת", הוסיף. "אנחנו צריכים נשיא שיחבר בינינו, ולא אחד שיפריד".

כמו כן, גינה את דבריו של טראמפ על כך שיש "ללמוד לחיות" עם הווירוס. "אנחנו לומדים למות איתו ודונלד טראמפ מנופף בדגל לבן", אמר סגן הנשיא לשעבר באירוע הראשון שלו, והוסיף כי טראמפ מסרב להקשיב למדענים או לנקוט אמצעי בקרה בסיסיים לטובת עצירת המחלה.

המועמד הדמוקרטי הכחיש כי הוא מתכנן להשבית את הכלכלה, כפי שמאשים אותו יריבו, ואמר: "אני אשבית את הווירוס. אנחנו יכולים להשתקם ואנחנו יכולים להשתקם טוב יותר".

בהמשך, הגיע ביידן לטמפה, שם עטו התומכים, שהיו במכוניותיהם או סמוך להן, מסיכות כפי שדורשים בקמפיין של המועמד הדמוקרטי, אך לא תמיד הם שמרו על מרחק. הוא תקף את טראמפ על כך שהוא מקיים "אירועי הדבקה המוניים" ואת טענותיו על כך שארצות הברית עברה את הגרוע מכל, למרות העלייה במספר הנדבקים ברחבי ארצות הברית.

נאומו בטמפה נקטע בשל גשם פתאומי, והוא צפוי לנסוע לוויסקונסין, מינסוטה ואייווה ביום שישי.

227 אלף מתים מקורונה

בימים הבודדים שנותרו עד ליום הבחירות ב-3 בנובמבר, מגיפת הקורונה, שכבר גבתה את חייהם של יותר מ-227 אלף איש והובילה לאובדן של מיליוני מקומות עבודה, מתפשטת מחדש. טראמפ ממשיך להתייחס בביטול לווירוס, וטוען שיריביו וכלי התקשורת יפסיקו לתת לה תשומת לב מיד אחרי הבחירות. זאת למרות הגל השני המכה באירופה בימים אלו והתחזיות הצופות חורף קשה בארצות הברית.

צוות המומחים של הבית הלבן לקורונה מזהיר בעצמו מפני התפשטות מתמשכת ורחבה של הנגיף במערב ארצות הברית, כולל בכמה מדינות מפתח. "אנחנו בכיוון קשה מאוד, אנחנו הולכים בכיוון הלא נכון", אמר אתמול לרשת CNBC ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר למגיפות בארצות הברית. פאוצ'י, שמותקף לעתים תכופות על ידי טראמפ, קרא לפעול בצורה "אגרסיבית" לבלימת התחלואה.

על פי סקר של רויטרס בפלורידה, 48% מהנשאלים סבורים כי ביידן ינהל טוב יותר את המאבק בנגיף הקורונה, לעומת 42% שמאמינים שטראמפ. כ-52% אמרו כי טראמפ ינהל טוב יותר את הכלכלה, לעומת 41% שסברו שדווקא ביידן.

"אני כל כך שמח שנתוני התמ"ג הנהדרים האלו פורסמו לפני 3 בנובמבר", צייץ היום טראמפ. עם זאת, ספק אם הנתונים הכלכליים האלו סמוך כל כך ליום הבחירות ישפיעו על התוצאה, כשכמעט 80 מיליון איש כבר הצביעו בהצבעה המוקדמת. ביידן ציין כי התוצר האמריקני נותר הרבה מתחת לרמתו ברבעון האחרון של 2019, לפני תחילת המגיפה

ממוצע סקרים במדינות המתנדנדות. -, אתר רשמי
ממוצע סקרים במדינות המתנדנדות/אתר רשמי, -

קמפיין ביידן ניסה להפיג את החששות בקרב הדמוקרטים שמא הוא לא מצליח להגיע על הבוחרים ההיספנים ברחבי ארצות הברית כפי שעשה זאת היטב קודמו ברק אובמה. "אנחנו 100% בדרך להשתוות או לעקוף את המספרים של אובמה בקרב הלטינים ב-2012", אמר מאט ברטו, אחד מייסדי חברת הסקרים והמחקר Latino Decisions, בשיחת ועידה שארגן הקמפיין של ביידן.

טראמפ מתכנן 11 עצרות ב-48 השעות האחרונות

טראמפ מנהל לוח זמנים עמוס מאז שהבריא מהנגיף, שכלל אפילו שלוש עצרות ביום במדינות שונות, בעוד שהקצב של ביידן מתון יותר. במהלך השבוע האחרון הוא נותר קרוב לביתו שבמדינת דלוואר.
טראמפ מתכנן לשוב למדינות המערב התיכון מחר, ולהופיע במישיגן, ויסקונסין ומינסוטה. בסך הכול, הוא מתכנן לבקר בעשר מדינות שונות בשבוע האחרון של הקמפיין, ולערוך 11 עצרות ב-48 השעות האחרונות, על פי גורם בקמפיין.

פלורידה היא ביתם של קהילות היספניות גדולות. אלו ממוצא קובני החיים בדרום המדינה נוטים באופן מסורתי לרפובליקנים, בעוד שהקהילות החדשות של פורטו ריקנים במרכז פלורידה נוטות לדמוקרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully