וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה נוספת לטראמפ: ביידן ניצח בספירת הקולות החוזרת בג'ורג'יה

עודכן לאחרונה: 20.11.2020 / 8:41

תוצאות הספירה הידנית החוזרת במדינה המעניקה 16 אלקטורים למנצח מצביעות על פער של 12,284 קולות לטובת נשיא ארה"ב הנבחר. למרות טענותיו של טראמפ להונאת בחירות, מזכיר המדינה הרפובליקני של ג'ורג'יה מסר: "ההצבעות נספרו במדויק, לא היו ראיות שהצביעו על זיופים"

בווידאו: ביידן מזהיר שאנשים נוספים עלולים למות אם טראמפ יעכב את העברת השלטון/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן גבר על הנשיא המכהן דונלד טראמפ וניצח בספירת הקולות החוזרת בג'ורג'יה - כך הודיע הלילה (שישי) מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר. תוצאות הספירה החוזרת של חמישה מיליון קולות, שנעשתה באופן ידני, מצביעות על פער של 12,284 קולות לטובת ביידן בג'ורג'יה, המעניקה 16 אלקטורים למנצח.

הספירה החוזרת בג'ורג'יה נערכה בעקבות טענותיו של טראמפ לזיופים ולהונאת בחירות. זאת, ללא כל ביסוס עובדתי ולמרות שגורמים רשמיים חזרו על כך שלא נרשמו אי סדרים או הונאות בבחירות לנשיאות בארצות הברית. טראמפ עדיין יכול לערער על תוצאות הבחירות בג'ורג'יה, משום שהפער בינו לבין ביידן עומד על פחות מ-0.5%.

ביידן הוא המועמד הדמוקרטי הראשון לנשיאות ארצות הברית שניצח בג'ורג'יה מזה 28 שנה. המועמד הדמוקרטי האחרון שזכה בג'ורג'יה היה ביל קלינטון, בשנת 1992.

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן בנאום על המאבק בקורונה, 20 בנובמבר 2020. רויטרס
ניצח בספירות הקולות החוזרת בג'ורג'יה. ביידן/רויטרס

"הספירה החוזרת הראשונה בהיסטוריה של ג'ורג'יה אישרה מחדש כי מערכת ההצבעה המאובטחת של המדינה סופרת במדויק את הקולות", אמר רפנספרגר הרפובליקני. "זה מעיד על העבודה הקשה של הנציגים בבחירות במדינה שלנו, שפעלו במהירות כדי לבצע ולהשלים משימה כה משמעותית בפרק זמן קצר". בנוסף, ממשרדו נמסר כי ההבדלים בפערים בין שתי הספירות "היו בטווח הטעות הצפוי".

רפנספרגר אף טען בריאיון לכלי תקשורת מקומי כי קמפיין טראמפ לא הציג ראיות לטענותיו לזיופים בבחירות בג'ורג'יה. "לא ראינו אף עדות שהם העבירו לנו, שום דבר שתומך בטענה זו", אמר.

ביידן גינה מוקדם יותר את הנשיא טראמפ על מאמציו לבטל את תוצאות הבחירות. "הוא הנשיא הכי לא אחראי בהיסטוריה האמריקנית", אמר ביידן. הוא הוסיף כי המהלכים שעושה טראמפ הם מקוממים. "קשה להבין איך האיש הזה חושב", אמר.

עוד בוואלה!

כמחצית מהרפובליקנים מאמינים שטראמפ הוא "המנצח החוקי" בבחירות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ עושה דרכו לקראת הצהרה בנושא טיפול בנגיף הקורונה במדשאות במדשאות הבית הלבן 15 בנובמבר 2020. רויטרס
עדיין יכול לערער על התוצאות בג'ורג'יה. טראמפ/רויטרס

טראמפ טען להונאת בחירות בג'ורג'יה עוד לפני פרסום תוצאות ספירת הקולות החוזרת במדינה. "התגלו אלפי קולות שלא נספרו בג'ורג'יה. כשווידוא החתימות החשוב בהרבה ייערך, המדינה תהפוך לרפובליקנית מהר מאוד", צייץ אמש הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

בציוץ אחר כתב כי "כמעט אפס הצבעות נפסלו בג'ורג'יה בבחירות האלה. בשנים קודמות נפסלו קרוב ל-4%. זה בלתי אפשרי. חייבים לבדוק את החתימות על המעטפות. קל מאוד לעשות זאת. הדמוקרטים נאבקים כי הם נתפסו. יש הרבה יותר קולות מהנדרש כדי להפוך את התוצאה. הרפובליקנים חייבים להיות קשוחים". טוויטר פרסמה אזהרה לציוץ זה, ומתחתיו נכתב כי "טענה זו לגבי הבחירות שנויה במחלוקת".

ישנן כמה מדינות בארצות הברית בהן ספירת הקולות עדיין לא הסתיימה רשמית. עד כה קיבל ביידן כ-80 מיליון קולות, כ-5.8 יותר מההצבעות שקיבל טראמפ. ביידן מוביל על טראמפ בפער משמעותי גם במספר האלקטורים, 306 לעומת 232, כשנדרשים 270 לניצחון בבחירות לנשיאות. טקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית ייערך ב-20 בינואר בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully