וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות לשוחד מצד טראמפ: "אין לו כבוד להליך הדמוקרטי"

10.9.2016 / 12:30

פעילים דמוקרטים הגישו תביעה נגד התובעת בפלורידה, בטענה שקיבלה תרומה מטראמפ בסמוך להחלטה שלא להגיש תביעה נגד "אוניברסיטת טראמפ". קלינטון: "בכל יום שעובר, זה נראה יותר ויותר כמו תכנית ריאליטי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

על רקע הטענות החוזרות ונשנות לשחיתות מצדה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, קבוצת פעילים דמוקרטים בארצות הברית, המזוהה עם ארגון שמטרתו למנוע את בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות בבחירות הקרובות, הגישה השבוע תלונה למשרד המשפטים נגד התובעת הכללית של פלורידה, פאם בונדי. התלונה עוסקת בתרומה של 25 אלף דולר, אותה קיבלה בונדי מקרן טראמפ בשנת 2013, בסמוך להחלטתה של משרד התובעת שלא להגיש תביעה נגד "אוניברסיטת טראמפ".

"אנחנו מאמינים שפאם בונדי ודונלד טראמפ הפרו את חוקי ההצבעה הפדרליים", נכתב בתלונה שפורסמה ברשת ABC. לדברי המתלוננים, "התרומה, על סך 25 אלף דולר מקרן טראמפ לבונדי במהלך הקמפיין לבחירתה מחדש בשנת 2013, נעשתה בתמורה להחלטתה של בונדי לסגור את החקירה נגד אוניברסיטת טראמפ. אנחנו מבקשים ממשרד המשפטים לחקור את העניין".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: אם אבחר, כל ספינה איראנית שתאיים עלינו תיורט
חודשיים לבחירות: טראמפ מצמצם את הפער מקלינטון - ומתחזק במדינות מפתח
קלינטון: "רפובליקנים רבים מודאגים לגבי טראמפ"

פאם בונדי ודונלד טראמפ, טמפה, פלורידה, 24 באוגוסט 2016. AP
"ודאי שביקשתי מטראמפ תרומה". טראמפ ובונדי בפלורידה, לפני כשבועיים/AP

לפי רשת הטלוויזיה, הגשת התלונה תחייב את משרד המשפטים לבחון את הנתונים ולהגיב למתלוננים. ג'ון קופר, אחד המתלוננים המשתייך לארגון הנקרא "קואליציית דמוקרטים נגד טראמפ" מסר ל-ABC כי "השוחד הפוטנציאלי הזה על ידי דונלד טראמפ הוא הוכחה נוספת לכך שלו ולקמפיין שלו אין שום כבוד לתהליך הדמוקרטי בארצות הברית".

הן טראמפ והן בונדי דחו את ההאשמות על הסף. "אני מכיר אותה שנים, יש לי כבוד גדול אליה, לא דיברתי איתה על הנושא (על החקירה, ע"נ) כלל", אמר טראמפ מוקדם יותר השבוע. בונדי, מצדה, אמרה כי מדובר ב"בריונות מצד הקמפיין של קלינטון". בראיון לרשת "פוקס ביזנס", הוסיפה התובעת הכללית של פלורידה: "ודאי שביקשתי מטראמפ תרומה. נטען כי באותו הזמן התנהלה חקירה (נגד 'אוניברסיטת טרמאפ', ע"נ) וזה פשוט לא נכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לפי בדיקה של CNN, בונדי נכנסה לתפקידה בשנת 2011, אחרי ש"אוניברסיטת טראמפ" כבר סגרה את שעריה. אמנם לפני כניסתה לתפקיד התקבלו 20 תלונות נגד טראמפ, אולם מאז מונתה לתפקידה התקבלה בלשכתה רק תלונה אחת נגד המוסד של איל ההון מניו יורק. גורמים במשרד התובע הכללי מסרו לרשת כי התלונות לא הצדיקו הגשת תביעה, והביאו את משרד התובע בפלורידה להציע לתושבי המדינה להצטרף לתיק דומה במדינת ניו יורק. דובר משרד התובע הכללי מסר לרשת הטלוויזיה כי ההחלטה התקבלה על ידי הדרג המקצועי, ללא מעורבותה של בונדי.

"המועמדת של העבר" מול "הקמפיין של העתיד"

המועמד הרפובליקני עצמו לא התייחס לעצם הגשת התלונה בהופעתו במדינת פלורידה המתנדנדת, בה הסקרים מראים על שוויון מוחלט בין שני המועמדים, אך תקף בחריפות את הילרי קלינטון, אותה כינה "המועמדת של העבר", ואמר כי הקמפיין אותו הוא מוביל הוא "הקמפיין של העתיד". הוא ביקר את ההחלטה שלא להעמיד את קלינטון לדין בפרשת המיילים, ואמר: "היא כל כך מוגנת, היא יכולה לבוא לאולם הזה, לירות במישהו מול 20 אלף איש ולא לעמוד לדין".

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ,וושינגטון. 30 באוגוסט 2016. רויטרס
"זה לא קמפיין נשיאותי רציני". טראמפ/רויטרס

קלינטון, מצדה, החזירה במתקפה משלה. בסיום אירוע שקיימה בניו יורק, הסכימה המועמדת הדמוקרטית לענות לשאלות עיתונאים, וכאשר סיימה להשיב ופנתה לעזוב את הבמה, הפנה אליה אחד הכתבים שאלה בנוגע לדבריו של טראמפ על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפורום "המפקד העליון" שאירחה רשת NBC ביום רביעי. קלינטון הסתובבה, חזרה על עקבותיה, ותקפה את טראמפ: "בכל יום שעובר, זה נראה יותר ויותר כמו תכנית ריאליטי", אמרה. לדבריה, "זה לא קמפיין נשיאותי רציני. זה מעבר לכל דמיון שמועמד לנשיאות יהלל אוטוקרט רוסי כמו פוטין".

"טראמפ ממשיך להסתתר מאחורי תירוצים כדי להימנע משקיפות"

בתוך כך, פרסם הלילה המועמד לתפקיד סגן הנשיא ושותפו של טראמפ למרוץ, מייק פנס, את החזרי המס שלו. מהודעת מטה הבחירות של טרמאפ עולה כי פנס תרם בממוצע כ-7.5% משכרו לצדקה, ושילם מס אפקטיבי בשיעור משתנה של 16-10% מדי שנה. "למשפחת פנס יש את הכבוד לשרת את המדינה מזה 16 שנה, בזמן שהם גידלו שלושה ילדים ושלחו אותם לקולג'", מסר דובר המשפחה. בהודעתו נכתב עוד כי "החזרי המס הללו משקפים בבירור כי מייק וקארן פנס שילמו את מסיהם, ושלא כמו הקלינטונים, לא התעשרו בזמן שירותם הציבורי".

במטה של קלינטון הגיבו בעקיצה משלהם לדברי מטה טראמפ ופנס, ומיקדו את חיציהם בעובדה שהמועמד הרפובליקני לנשיאות נמנע עד כה מלשחרר את החזרי המס שלו: "אנחנו שמחים לראות שאחד משני המועמדים הרפובליקנים החליט לעמוד ברף ארוך השנים של מסירת החזרי המס", נאמר בהודעת הקמפיין של קלינטון. "אבל זה דונלד טראמפ שמתמודד להיות הנשיא הבא. טראמפ ממשיך להסתתר מאחורי תירוצים כדי להימנע משקיפות כלפי העם האמריקני, כפי שעשה כל מועמד מאז 1976".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully