וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא "אלרגיה לטראמפ": בריאותה של קלינטון הפסיקה להצחיק את ארה"ב

12.9.2016 / 0:20

המועמדת הדמוקרטית הדפה פעם אחר פעם שמועות על בעיות רפואיות בשלל בדיחות, אולם התיעוד שלה מועדת בטקס הזיכרון ל-11 בספטמבר הגיע בעיתוי בעייתי במיוחד עבורה. האם היא תשוב כבר מחר למסע הבחירות?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפני שלושה שבועות הגיעה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון לתכנית הלילה של ג'ימי קימל, וביקשה ממנו שימדוד לה דופק. "תוודא שאני חיה", היא אמרה, בניסיון להגחיך ולבטל את הטענות שהשמיע יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ, על מצבה הבריאותי. "היא חסרה את הסיבולת הפיזית והמנטלית להנהיג", חזר טראמפ ואמר.

קלינטון ביקשה אז להדוף את הטענות, וטענה שהן "חלק מאסטרטגיה מטורללת", והוסיפה שאינה יודעת מדוע הטענות הללו עולות. "לעתים אני מרגישה בקמפיין הזה שאני נכנסת ליקום מקביל", אמרה בסוף חודש אוגוסט.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי המעידה בטקס: קלינטון "מרגישה נהדר" – אך שבה לביתה
"סבלה מהחום": קלינטון נטשה את טקס הזיכרון לפיגוע בתאומים
עדכונים שוטפים | סקר חדש: יתרון של 5% למועמדת קלינטון על יריבה טראמפ

הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
"תוודא שאני חיה". קלינטון, היום בניו יורק/רויטרס

בשנים האחרונות נפוצו שמועות שונות בנוגע לבעיות רפואיות שמהן סובלת לכאורה שרת החוץ לשעבר. אכן ידוע כי קלינטון טופלה בשנת 2012 נגד קריש דם, שבעטיו אף נאלצה להרכיב למשך זמן מה משקפיים עבים במיוחד, לתיקון נזק זמני לראייה המרחבית. רוב השמועות שנפוצו מאז מתבססות על הנחה שהיא למעשה מעולם לא החלימה כיאות מאותו קריש דם, וסובלת מנזק נוירולוגי מתמשך.

השמועות האלה הוכחשו באופן חוזר ונשנה על ידי רופאיה של קלינטון. הפעם האחרונה בה עלתה סוגיית הבריאות של קלינטון לדיון הייתה בשבוע שעבר, כאשר שיעול טורדני העיב על נאומה באירוע בקלינטון, עד שבקושי הצליחה לסיים משפט, ותירצה זאת בבדיחה: "כל פעם שאני חושבת על טראמפ, אני נעשית אלרגית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דונלד טראמפ בטקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
ירכב על הגל? טראמפ בטקס הזיכרון בניו יורק, היום/רויטרס

אלא שתמונותיה של קלינטון מאתמול, מובלת למכוניתה כשהיא רועדת ומועדת, מתקשה לעמוד באופן יציב ונתמכת בעוזריה, מעלות שוב את השאלות על מצבה הבריאותי לסדר היום, והפעם לא כספקולציה חסרת בסיס. נראה כי הפעם קלינטון לא תוכל לפטור עוד את השאלות בנוגע לכשירותה הבריאותית בטענה של "אסטרטגיה מטורללת", או בבדיחה כזו או אחרת, ותידרש להתייחס בצורה ישירה ומקיפה למצבה הבריאותי, אם תרצה לשכנע את הציבור האמריקני שהיא כשירה לשמש כמפקדת העליונה של הצבא החזק בעולם.

עד כה, בשעות שחלפו מאז המקרה, נקט הקמפיין של קלינטון בגישה של "עסקים כרגיל", תוך שחרור הודעה שהיא הלכה לנוח אצל בתה צ'לסי "בשל החום". מאוחר יותר, אמרה המועמדת עצמה כשעזבה את דירתה של צ'לסי כי היא "מרגישה נהדר", אבל כמובן לא יהיה בכך די כדי להניח את הספקות באשר למצבה הבריאותי. השאלה הבוערת כרגע על סדר היום היא איך יראה המשך לוח הזמנים של קלינטון. כעת, היא נמצא במנוחה בביתה בצ'פקוואה, ניו יורק, אולם מחר היא כבר אמורה להשתתף באירוע גיוס כספים בקליפורניה, שבחוף המערבי.

קשה להעריך בנקודת הזמן הנוכחית מה תהיה ההשפעה של התקרית הבוקר על הקמפיין שלה, אבל כבר עתה ברור שהיא מגיעה בעיתוי שאין גרוע ממנו עבורה: פחות מחודשיים לפני הבחירות, כאשר הציבור הופך מעורב וקשוב יותר לנעשה במערכת הבחירות, ובעיצומו של מומנטום שלילי מתמשך, שגורם לכרסום עקבי במספריה בסקרים במקביל לעליה עקבית במספרים של טראמפ. בנוסף לכך, רק בסוף השבוע האחרון היא ספגה ביקורת על האמירה האומללה שלה ביום שישי כי "מחצית מתומכי טראמפ שייכים לסל הנתעבים".

דונלד טראמפ טרם הגיב לסערה הנוכחית, ושחרר רק הצהרה בודדת וממלכתית לגבי ה-11 בספטמבר. עם זאת, אין ספק שדבריה של קלינטון מיום שישי, בשילוב תמונותיה מועדת ונתמכת על ידי עוזריה מהבוקר, יתנו זריקת מרץ לקמפיין של המועמד הרפובליקני, שבועיים לפני העימות הנשיאותי הראשון, ופחות משבועיים לפני פתיחת ההצבעה המוקדמת בחלק מן המדינות.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully